Mer om eftermiddagens derby

1:a advent, coolt! Jag gillar tända ljus och sånt, det är mysigt.

Så mysigt tror jag inte det blir i Fagerliden i eftermiddag (ishallen i Fagersta)men det kan bli en härlig fight, och det hoppas jag att det blir. Kanske blir det en riktig björnfight..  pff

image2
Coach Hedberg till vänster och coach Björklind till höger.

Här kommer den kanske första riktiga utmaningen för coach Björklind, fixar han och hans ledarstab att "programmera" om laget efter den senaste fadäsen mot Kristinehamn?
Att få oavgjort är ingen fadäs, Kristinehamn är inte dåliga, men spelmässigt var det en riktigt dålig match, där andra perioden var den absolut sämsta hittills i år.
Det gjorde nästan fysiskt ont att se på, men efter lite snack i pausen och lite omstrukturering av laget så blev det bättre, även om det dröjde till matchens 10 sista minuter.


image4
Keep it up boys!


Förhoppningsvis skall det inte behövas några piller för att få igång KHCs spel igen.

Vi vet att det finns ett sjukt go i laget, och att man inte är nöjda med den senaste matchen så jag tror inte det kommer vara något fel på viljan i eftermiddag. Återstår att se om man kan få igång det spelmässigt också.

Det kan bli riktigt gruffigt så jag tror att domarinsatsen blir väldigt viktig (som vanligt) men jag tror det absolut viktigaste är att KHC håller sig kyliga samtidigt som man ger allt. Svår men viktig ekvation som måste gå ihop.

Man måste alltså låta bli alltför många besök i busbåset.
Faiken har, trots den taffliga starten, ändå spelat ett riktigt bra PP och det är dumt att ge bort såna lägen i onödan.

Tobias Lagerström ska visst flytta till Sälen efter denna matchen, kanske kan det bli "en klapp och klangavskedsföreställning" för honom i eftermiddag. 3:e linen har ju  bidragit med  härlig  fart, kamp  och energi och det är  vad som behövs  även i denna matchen.

Om KHC kommer upp i sin normala kapacitet så tror jag att det blir vinst.

GO KHC!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0