Härligt KIK, skön vinst borta mot Hällefors på fredagskvällen!

Lite info från Hällefors hemsida:

Storförlust för HIK hemma mot Kungsör.

Hällefors IK-Kungsörs IK 3-8 (0-3)(2-2)(1-3)
Skott: 21-38
Utv. HIK 6x 2 min+ 2x 10 min+ 1 x 5 min KIK 7 x 2 min

HIK var inte riktigt vakna i första perioden hemma mot serieledande Kungsörs IK. När man dessutom drog på sig 31 min!! i utvisningsbåset i 1:a perioden så var 0-3 inte så mycket att säga om. Att Kungsör var det bättre laget är inget att säga om men 3-8 är för stora siffror och kunde ha sett lite bättre ut om HIK i början på 3:e perioden satt några av 2-3 riktigt bra chanser.


 

Storseger alltså, trots att många viktiga "pjäser" inte kunde åka med.. Riktigt bra gjort KIK!

Snacka om att bussresan hem en fredagkväll från Hällefors känns bättre med en vinst i bagaget, än tvärtom..

Inom kort så får vi möjlighet att läsa ett som vanligt högklassigt referat från matchen på KIKs hemsida.


Viktig och intressant match för tabellen i morgon
när Skultuna IS åker till Vinterstadion (Toyotahallen) i Örebro och matchar mot HC Örnen.
Av vågon anledning så känner jag alls inga sympatier med Örebrolaget, men destå mera med Skultunalirarna.. Kanske beror det på hatkärleken mellan klubbarna i div 3, där både Köping och Kungsör har spelat, och att man hellre håller på västmanlandslagen. Sen har jag lite svårt med dryga närkingar.. =)

De två tidigare mötena lagen emellan har båda slutat med Örnenseger, både hemma och borta.
Så då är det väl tredje gången gillt nu då SIS..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0