SSK och mer eller mindre desperation..

Mitt lag är SSK, har alltid varit så..
När man blev så pass gammal att man började intressera sig för hockey, så var många stackars barn indoktrinerade så till den milda grad att alla andra höll på Leksand eller Brynäs..någon på Djurgården och ett par på AIK..

För mig blev det SSK, vet inte varför..egentligen. Farsan har aldrig varit så intresserad av sport..så kanske berodde det på att jag hade ett gäng kusiner i kringelstaden..och jag tror att den äldste av dem var SSK:are..
Så kan det  ha varit.

Nu slits man ju mellan hopp och förtvivlan när det gäller SSK.. Jag vet inte om man orkar med en sväng ner i allsvenskan igen..så kvalseriens blotta existens gör att man får ont i ryggen..

Nu vann SSK mot Luleå hemma senast, men jag tror att SSK har världsrekord i uddamålsförluster, och förmodligen är världsbäst på att inte vinna i OT.. 

Calle Johansson ironiserade på Canal+ igår kväll och pratade om SSK:s match som ännu en "målorgie"..
Näst tätast (HV71 har släppt in 1 mål mindre) bakåt i Sverige men sämst framåt..så det är ingen tvekan om vad som står högst upp på inköpslistan hos SSK:s sportchef.

Expertutlåtanden
TV och radios hockeyexperter förväntas leverera uttömmande och snitsiga analyser och kommentarer på beställning och det är inte alltid som de lyckas..

LG Jansson, på radiosporten,var med och kommenterade SSK:s senaste match, tillsammans med Mats Strandberg.
Strandberg ville ha ett expertutlåtande från Jansson angående matchen de bevittnade,
som just då hade resultatet 1-0:
Strandberg: "-Du LG, vad kan man säga om matchen så här långt tycker du?
LG Jansson:"- Jo, det är ju väldigt målsnålt tycker jag"

I första periodpausen så ville Strandberg ha ytterligare ett expertutlåtande från LG:
Strandberg:"-Du Jansson, kan man säga något redan nu, och sia om slutresultaten i kvällens matcher?"
LG Jansson: "- Jo, jag tycker att om målvakterna i de lagen som leder bara kan täppa till bakåt så har man stora chanser att ta hem det ikväll"

Tur att Sveriges radio har hittat en sån klippa till expert, annars hade man ju inte lärt sig något alls om hockey när man lyssnade på radiosporten.  =)

Nåväl, LG Jansson hör till en av mina favoriter men då behöver han kanske ha sin sidekick Lasse Grankvist (BÄST) vid sin sida för att få upp ångan.

SSK-LHC: Hatobjektet Linköping gästar AXA-sports center. SSK vinner!
HV71-SSK: Tuff match men.. SSK vinner!
SSK-Modo: Ännu en tuff match men.. 1-0!
Frölunda-SSK: 1-7 !

Det bör räcka till slutspel!



Kommentarer
Postat av: Juborg

tyvärr falken, det räcker inte till slutspel.
Skjuter du 42 skott en match - och gör ett mål, då har du inte i playoff att göra.
Thats it.
SSK är ett bra lag - men på tok för ineffektiva.
Its a fact.

2008-03-03 @ 13:22:28
Postat av: F

Tyvärr har du rätt, de förlorar helt fel matcher också. Mot just de lag som de skall hålla bakom sig. Nu är det bara att hoppas på att undvika kvalspelet..

2008-03-03 @ 17:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0