Björklind avgår.. ok, men nu siktar vi uppåt och framåt igen..

Jag menar inte att jag skiter i att Björklind avgår..., det är väl ett tecken på att något inte stått eller står rätt till och sannolikt så är det inte vad Björklind tänkte sig när han skrev på för ett tag sedan.

Lycka till Björklind med vad du nu än tar dig för.

Oavsett vad som ligger bakom de personliga skälen som anges som orsak till Björklinds avgång så måste nu allt fokus läggas på att sikta framåt och uppåt igen.
Kanske behöver vissa saker pratas igenom, det behöver bearbetas så att det inte ligger kvar och "möglar" i framtiden. Sånt ska man inte slarva med... och då har jag faktiskt inte mycket koll på vad som egentligen har hänt.

Nu är det bara att lita på att styrelsen och lagledningen, med Jocke Karlsson i spetsen, tar tag i detta med rätt metoder och att all energi kan läggas på positiva saker, att glädjen att spela hockey börjar lysa om laget igen..

Det var ett tag sedan faktiskt..!!

Jag tror att det är enormt viktigt att Jocke kan samla laget bakom sig nu, att laget ställer upp på honom till 1000%.
Ett lag kan inte leda sig självt, det behövs ett tydligt ledarskap som laget följer med stor lojalitet..

"There´s no i in team" brukar det heta, eller "Laget är större än jaget" på svenska...

Ser ingen anledning till att detta skall vara negativt i slutändan, det kan tvärtom vara bra med uppbrott så att man får omvärdera och starta från skratch igen... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0