Tyvärr Turkey...och Russia.. + lite perspektiv

Om turkarna hade vunnit så hade det inte varit orättvist, vilken match de gjorde.. igen.
Man måste ändå medge , trots riktigt svagt spel långt in i matchen,att tyskarna visar hög kvalitet och inte minst effektivitet som kan stå där som vinnare igen... Hoppas det inte gäller även på söndag kväll.

Jag höll på ryssarna ikväll, men de stod inte alls att känna igen..helt enkelt pågrund av att spanjorerna är alldeles för bra på att hålla i bollen.. (och kanske lite för mycket respekt från det ryska laget).. Inget snack, Spanien förtjänar sin plats i finalen, och naturligtvis vill jag se dem som vinnare på söndag..

Lagerbäck borde tänka: "varför lyckas jag inte få ut lagets potential?".. Jag menar, turkarna är inte bättre spelare för spelare..vissa överglänser Sveriges motsvarigheter men det är inte många. Spelare för spelare så är Sverige bättre än Turkiet men som lag sett så är turkarna vida överlägsna..
Jag kan inte se någon annan lösning än att Sverige behöver en ny förbundskapten.. Jepp, Lasse L har gjort ett glimmrande jobb men nu måste någon ny få ta över..

Man måste bara älska fotboll när den spelas som av spanjorerna ikväll och av ryssar, turkar och holländare tidigare i EM-turneringen.. Alla kollar på fotboll, alla, även dem som inte bryr sig ett dyft om fotboll mellan VM och EM-turneringarna och därför knappt har koll på en enda regel.. men det är något som engagerar som drar.. Dramatiken och skönheten i fotbollen som spelat hittills detta EM har varit högre och vackrare än på länge... det är riktigt kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0