Vilket lag följer Arvika HC till play off div1 ? Uppdateras

Dubbelmöten först

Onsdag 25/2

Hallsberg - Åmål:
Svåraste matcherna att tippa, men jag tror Hallsberg vinner hemma.

1 p: 0 - 0 
       Skott: 6-11

2 p: 1 - 0 (33:23 Carl Johan Oskarsson)
        Skott: 13-8

3 p: 1 - 0 (40:04 Fredrik Persson )
       Skott: 9-12

Hallsberg - Åmål: 2 - 0 i första matchen. Full möjligt för ÅSK att vinna med minst 3 mål hemma, tror jag.
skott: 28-31


Följ matchen online:
http://match.everysport.com/sport_game.html?eventId=5802482


Kristinehamn - Grums: Kristinehamn vinner hemma, knappt...trodde jag.

1 p: 0 - 2 (0 - 1 av Björk, och 0 - 2 av Myrén)
2 p: 2 - 2 (0 - 3 av Falk, och 0 - 4 av Boström på straff)
3 p: 1 - 2 (2 - 5 av Falk, och 2 - 6 av Lorén)

Skott: 35-28 (9-11,15-6,11-11)
Utv: GIK 7x2  KHT 5x2,1x10

Kristinehamns HT - Grums IK: 3 - 6 (0 - 2, 2 - 2, 1 - 2)
GIK har greppet, och släpper det inte på hemmaisen.

Läs gärna matchreferatet på GIKs hemsida:
http://www.proteamonline.se/?Id=964


Ett påpekande: Det är sorgligt så svaga hemsidor många klubbar har, KHTs t ex är som ett sämre spökslott som är fullt med en massa tomma rum..., skrämmande dålig information och uppdatering.
Åmåls SK har iaf haft onlinerapportering från sina matcher, men varken de eller Hallsberg har något matchreferat eller någon tränarkommentar inför/efter matcherna...Och vissa påstår att vi lever i dataåldern..!?

Klaga för sjutton inte sen på att det inte går ihop sig ekonomiskt, en fungerande livaktig hemsida kan inte bära en förening men den kan komma att betyda väldigt mycket om den sköts på ett bra sätt.



Fredag 27/2

Åmål - Hallsberg: Åmål vinner också hemma, och avgör genom fler fler mål...trodde jag alltså..

Följ matchen online:
http://match.everysport.com/sport_game.html?eventId=5802525

1 p: 15:45 0 - 1
2 p: 17:19 1 - 1
3 p: 07:24 1 - 2
       14:07  2 - 2
       19:25  2 - 3

Skott: 15-8, 10-8, ?-?
Publik: 375

Med 2 - 0, och totalt 5 - 2, så är det alltså Hallsberg som går vidare från play off 1A.


Grums - Kristinehamn: Grums vinner hemma, oknappt, och gör upp med Åmål om kvalplatsen...trodde jag iaf

Grums vann hemmamatchen på fredagskvällen, med 4 - 3, och vann play off 1B med 2 - 0 i matcher och totalt 10 - 6. Det blev alltså Grums IK som möter Hallsberg i play off 2 i 2 matcher,och gör då upp om den andra kvalplatsen till div1.

Söndag 1/3 kl 17:00 Hallsberg - Grums IK: 1 - 3 (1 - 0, 0 - 2, 0 - 1) Skott: ? Men 1-20 till GIK i andra p !!
Falkens kommentar: Jag trodde på GIK denna gången, de har fått bättre ordning på bortaspelet.

Onsdag 4/3 kl 19:00 Grums IK - Hallsberg:
Falkens kommentar: Känns avgjort, även om det inte är omöjliga siffror för Hallsberg så tror jag inte att GIK missar den här chansen.

Play off till div1 startar den 8/1, och enligt ett tips från Christer i Munkfors så kan det komma att se ut så här:
Munkfors
Sunne
Arvika
Grums eller Hallsberg
Boro/Vetlanda


Uppdateras inom kort!

Kommentarer
Postat av: Christer, Munkfors

Kvalserien kommer troligtvis bli denna:



Munkfors

Sunne

Arvika

Grums eller Hallsberg

Boro/Vetlanda

2009-03-01 @ 20:22:11
Postat av: GIK27

Hallsberg-Grums 1-3 tyder mycket på grums nu men än är det inte klart

2009-03-01 @ 20:50:39
Postat av: Falken

Thankyou boys! Skönt med lite insatta bloggläsare!



Christer: Hur ser det ut för Munkfors, är de mentalt förberedda på ett kvalspel och hur tror du att det går?



GIK 27: Jag tror Grums spelar kvalet, men jag har svårt att se att de skall klara sig bättre än förra året.. De är enligt min mening sämre i år.. Vad talar för/emot enligt dig?

2009-03-01 @ 23:18:47
Postat av: GIK27

jag kommer utalla mig om kvalet när vi är där först en svår match kvar först

2009-03-02 @ 18:37:34
Postat av: Christer, Munkfors

Svårt att sia om det mentala men skillnaden mellan ettan- och tvåanlagen är ju i alla fall att tvåanlagen har sett fram emot kvalspel. Det har inte ettanlagen. Nu tror jag ändå att killarna känner lite positiva vibbar iom tränarbytet för några veckor sen.



Om man ser på spelarmaterialet kvalitetsmässigt är jag inte speciellt orolig. IFK har bra spelare. Det som oroar lite är att truppen är väldigt tunn och har varit så hela säsongen. Det är tätt mellan matcherna i kvalserien och några skador eller sjukdomar har laget knappast råd med.

2009-03-02 @ 22:55:46
Postat av: Christer, Munkfors

Svårt att sia om det mentala men skillnaden mellan ettan- och tvåanlagen är ju i alla fall att tvåanlagen har sett fram emot kvalspel. Det har inte ettanlagen. Nu tror jag ändå att killarna känner lite positiva vibbar iom tränarbytet för några veckor sen.



Om man ser på spelarmaterialet kvalitetsmässigt är jag inte speciellt orolig. IFK har bra spelare. Det som oroar lite är att truppen är väldigt tunn och har varit så hela säsongen. Det är tätt mellan matcherna i kvalserien och några skador eller sjukdomar har laget knappast råd med.

2009-03-02 @ 23:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0