Detroit avgör, eller !?

Efter att ha "mosat" Penguins med 5 - 0 när finalserien återvände till Joe Louis Arena så känns det som att avgörandet kommer nu i match nr 6, som spelas tisdag natt, 01:50 svensk tid, i Mellon Arena "steeltown" Pittsburgh

En stor bidragande faktor till hemmasegern var skadecomebackande Pavel Datsjyuk, som med två ass och i övrigt energifyllt spel höjde temperaturen i sitt lag.

Keeper Osgood var tät, 22 saves, och noterades även för en ass till Valtteri Filppulas mål.

Go Red Wings!

Kommentarer
Postat av: Christer

0-0 efter första...



Du som har kollat endel div 2-hockey i vinter. Hur bra är Henrik Ivanov och Stefan Thellberg? Båda ska ju försöka sig på spel i ettan nästa säsong. Är de något för div 1?

2009-06-10 @ 02:58:41
Postat av: Anonym

Stefan Thellberg är den jag känner till minst, alltså som jag sett minst men han har ju lite erfarenhet av snabbare hockey från J20 Superelit med Leksand. Om han skall lyckas bra i Munkfors så tror jag det beror på dels vilken omgivning han får, kedjekamrater, och om han lyckas bygga på sig lite större muskler och tyngd, endast speed räcker inte i ettan.

Henrik Ivanov är ju en glimrande fin skridskoåkare med fin rörlighet och bra målsinne. Även han behöver lite mer tyngd för att orka ta sig in framför mål, jag tror även att han behöver ställa om sig rejält mentalt efter att ha varit KHTs stjärna till att nu släppa pucken mkt snabbare till sina medspelare..Munkfors kan vara helrätt för honom, om han klarar omställningen vill säga.



Jag somnade och såg inte färdigt matchen, tur på ett sätt att det inte blev den sista.. =)Natten till lördag så tar Red Wings andra raka!

2009-06-10 @ 12:29:49
Postat av: Christer, Munkfors

Tack för svaren... men inte kan man väl somna till en Stanley Cup-final heller. :-)

2009-06-11 @ 20:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0