Kvalserien till div 2 Västra B, så blir det!

Söndag  1/3 16:00:   Viking HC - Kungsörs IK : Mitt tips är att KIK vinner med 3 - 6

Så blev det, VHC - KIK: 2 - 3
Skott: 30-13 (9-6, 14-3, 7-4)

Från VHCs hemsida:
Det blev Kungsör som drog längsta strået i premiären på kvalserien. Kungsör inledde matchen starkare än Viking och kunde därigenom ta ledningen med 0-2 i den första perioden. Viking hade en puck på mållinjen och ett friläge, men det hjälper ju inte eftersom pucktrasan skall in i målet.

Viking lyfte spelet betydligt i andra och tredje, men kom inte närmare än 2-3 vilket också var slutresultatet.

Viking vann skotten övertygande och hade ett flertal mer eller mindre öppna målchanser, men som sagt, pucken måste i mål.

Period 1.

0.12 KIK 2 min CHARG (Johan Larsson)
4.40 KIK 2 min HOOK (Daniel Källberg)
9.33 KIK 0-1 Fredrik Pettersson
11.02 VHC 2 min ELBOW (Robert Holmström)
12.46 KIK 0-2 PP Pontus Brolin ------------------------------------- Coach Brolin på isen, och med i målprotokollet!
13.39 KIK 2 min ROUGH (Daniel Källberg)
13.39 VHC 2 min ROUGH (Niklas Skyman)
19.43 KIK 2 min TRIP (Niklas Källberg)

Falkens kommentar: Bra att döda 4 utvisningar. 6 busminuter från Källbergarna

Period 2.

3.35 VHC 2 min TRIP (Daniel Johansson)
5.29 KIK 0-3 PP John Gustavsson
9.27 KIK 2 + 2 min HI-ST (Frans Gustavsson)
10.22 VHC 2 min CROSS (Daniel Johansson)
10.31 KIK 2 min CHARG (Daniel Lindström)
11.26 VHC 1-3 PP Johan Nilsson (Andrè Johansson - Johan Larsson)
15.38 VHC 2 min ROUGH (Daniel Johansson)
15.38 KIK 2 min ROUGH (Niklas Källberg)
16.21 VHC 2-3 Andrè Johansson (Kyle Martin)
19.00 KIK 2 + 2 min ROUGH (Daniel Lindström)
19.56 VHC 2 + 10 min SLASH + UN-SP (Christian Hammar)

Falkens kommentar: 14 - 3 i skott till VHC!! Det kostar att busa!!

Period 3.

7.27 VHC 2 min ROUGH (Kyle Martin)
7.49 VHC 2 min HOOK (Rikard Persson)
19.34 KIK 2 min HOOK (Pontus Brolin)

Falkens kommentar: Horribel bedömning vid utvisningen, eller hur Brolin !? =)

Skott på mål 9-6, 14-3, 7-4 Totalt 30-13
Utvisningar VHC 8x2 min + 1 x 2+10min Totalt 28 min
KIK 7x2 min + 2 x 2+2 min Totalt 22 min

Domare Mikael Eriksson Karlstad

Falkens totalkommentar: Att det var viktigt med en vinst är ju en understatement, så grattis! Men, 13 skott på mål !!??


Onsdag  4/3 19:00:   Kungsörs IK - Hallstahammars HK: Mitt tips är att KIK vinner med 4 - 2..men oj vad jag tippar med hjärtat här. Det kommer att bli riktigt tufft, men kanske kan HHKs självförtroende/underskattning vara till KIKs fördel..!? 

Som vanligt, tycker iaf jag, så bör man fokusera så mycket man kan på det egna laget och sitt egna spel, men det innebär ju inte att man inte skall veta vilka man möter:

                                          Mål        Assist       Poäng
19 Peter Pettersson       31                23              54
17 Johan Rauch             21                28              49
11 Johan Lindberg         14                14              28
21 Kaj Hettulla                 11                  8              19

Fredag    6/3 19:00:   Hallstahammars HK - Viking HC Hallstarena 

Söndag   8/3 17:00:   Kungsörs IK - Viking HC ACTA-hallen 

Onsdag 11/3 19:00:   Hallstahammars HK - Kungsörs IK Hallstarena

Fredag   13/3 19:00:  Viking HC - Hallstahammars HK Valhall

MIna tips kommer inom kort!

Kommentarer
Postat av: Pontus Brolin

Hej Falken. Det var riktigt skönt att få börja med en seger.Ja vad ska man säga om min medverkan på isen?Vi har haft och har lite sjukdomar och sånt i laget(15 utespelare idag,var 16 men Hammarlunds fot var svullen så han fick inte på sig skridskon).Sen är det riktigt kul att spela med.13 skott på mål,om det stämmer helt vet jag ej men då är vi ganska effektiva för en gångs skull vilket är bra men visst är det alldeles för lite.

Inte kul att bli utvisad med så lite kvar och ge dom chansen 6-4 men kricko var bra.

Nu ser jag fram mot onsdagens match och hoppas givetsvis på din närvaro.

2009-03-01 @ 23:09:05
Postat av: Falken

Javisst, jätteskönt med KIK-seger, grattis!!

Jo, jag fattar båda orsakerna till din istid.. Sjukdomar och svullna fötter är inget kul någongång, och allraminst i detta läge.. Sen fattar man ju att du inte direkt lider av att få lira.. =)

Hoppas bara Hammarlunds fot kryar på sig, den killen är för viktig för att ha på sidan.



Nä, jag såg ju inte matchen men ibland fattar jag inte alls hur man räknar skotten på en del arenor..

Utdelningen på skotten kan KIK gärna få fortsätta med, isf blir det mål på drygt var fjärde skott även fortsättningsvis och det gör ju inget.. =)



Jo, Kricko måste ha varit duktig, om man skall se till VHCs matchreferat.



Kl 19:00 på onsdag så kommer det att finnas minst en pers i publiken, och det blir jag det.. plus en massa till får vi hoppas..

Kör hårt och lycka till!

2009-03-01 @ 23:49:24
Postat av: Anonym

skotten har aldrig varit rätt i valhall

2009-03-02 @ 12:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0