NHL-mått åt folket!!

Jag har länge varit ett fan av NHL-måtten på rinkarna, och enda anledningen jag har är den enda väsentliga anledningen man kan ha. DET BLIR VANSINNIGT MYCKET ROLIGARE HOCKEY !!

Nu vet jag förstås att alla matcher under serielunken i NHL inte bjuder på samma intensitet och nerv som i det mycke njutbara slutspelet som nu pågår, men jag väljer NHLs serielunk 10 gånger av 10 före elitserien, och då inte bara för att alla lag är bättre utan också för att man bjuds på en roligare hockey där det händer mer under en period än vad det gör på en hel match i elitserien. Och det beror alltså på måtten på rinkarna.

Nattens fight mellan Detroit och Chicago var en match med massor av ingredienser: kamp, matchstraff, målvaktstavlor, fullt ös på läktarn, virtuoser på isen mm mm. Niklas "Kron the wall of pain" Kronwall sänkte Chicagos Havlat med en klockren tackling, och både Havlat (knockad) och Kronwall (felaktigt dömd matchstraff) spelade inte mer den matchen.

2 - 0 till Chicago efter 10 min, först en liten målvaktstavla av Osgood när han oskymd är för långsam i sidled och släpper ett skott, som visserligen var välriktat och hårt, förbi sig. Kort efter det är Zätas line inne och står på hälarna när Chicago mosar på med allt dom har mot mål.. Syntes yrvaket.

Detroit - Pittsburgh kommer att spela final, allt annat är en skräll..,
Pittsburgh blir de som får lyfta Stanley Cup-bucklan eftersom de har Malkin (Malkins mål i senaste segermatchen, en otroligt läcker backhand i närmaste krysset.. mmmm) och Crosby i högform..

Någon sa: "För varje spelad fotbollsmatch så kryper hockeysäsongen närmare"


Kommentarer
Postat av: Christer, Munkfors

Eftersom jag är en caniac så vill jag bara kommentera och säga att jag tror att vinnaren av Detroit-Chicago också kommer vinna finalen mot Pittsburgh. Det finns inte en chans att något av de lagen kommer låta Crosby och Malkin (speciellt Malkin) husera så fritt som Carolinas försvar gör och får man bara stopp på de killarna så har Pittsburgh inte så mycket att komma med.

2009-05-24 @ 22:31:45
Postat av: Falken

Tjena Christer! Det kan mkt väl bli så som du säger, men jag tycker att Detroit totalt sett ser lite för "mätta" ut, samtidigt som att Zäta och Datjuk mfl inte dominerat som förra året.., men söndagnattens match kanske motbevisar vad jag säger.. =) och jag tror alltså det blir Red wings som spelar mot Pittsburgh..

Ha de!

2009-05-25 @ 18:12:44
Postat av: Nyfiken, kristinehamn

Tjena Falken.



Är det inte dags för lite "transfer" rykten här i bloggen?! Du bör väl ha lite koll på värvningar i div 2 inför nästa säsong. Vilka får chansen i div 1 nästa säsong? Vilka går över till derby fienden osv osv.



Häppålä

2009-05-30 @ 12:21:03
Postat av: Falken

Tjena Nyfiken i Kristinehamn!

Finns en del rykten och sånt, men det är lite för substanslöst än så länge.. Arvika verkar satsa hårt på att ta sig förbi kvalet till div1 kommande sesse.., erbjuder jobb och sånt i dessa tider..

Återkommer i ämnet senare i sommar.



2009-05-30 @ 15:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0