4e omg i div3 Örebr/Västmanl.

Dags för lite kommentarer inför match, och självklart också tipset.

Fredag 6/11

GSK - NHC

Hemmaplan
för hitills obesegrade Guldsmedshytte SK, som gästas av Nora HC (med 2 vinster och en torsk)
Förra sessen så vann GSK alla fyra möten med NHC, ganska enkelt också. Till denna säsongen så har Nora ett något starkare lag, med främst en hyfsat spelskicklig femma. GSK är minst på samma nivå som förra säsongen, med många duktiga junisar i laget.

Falken tippar: Hemmaseger med 5 - 3


HHK - KHC

Hallsta Black Sheeps
tar emot Köping Blue Boars i sin nya fräscha ishall (förra sessen) och det är då dags för hemmalagets fjärde match och gästernas tredje. Hallsta spelade 2 - 2 borta mot HC Örnen senast, samma lag som Köpings blå galtar stortorskade mot (1 - 10) på hemmaplan två dagar innan.

"Vi spelar för att det är kul!!!" Det är vad KHCs b-lag säger på sin hemsida, och det är ju en fullt godkänd orsak till varför man har startat upp laget.  Ibland..när man säger så..,så menar man då underförstått att man därför egentligen inte bryr sig så mycket hur det går.., men det är bara skitsnack förstås.., iaf för 99% av alla lirare. Man spelar för att det är kul, för att man älskar tjötet i omklädningsrummet, OCH för att det är kul att vinna.. Nu har jag inte sagt att Köping HCs b-lag inte bryr sig om hur det går, men om jag skulle gissa så är jag rätt säker på att de bryr sig.
Coach Jocke Carlsson säger att man inte kunde göra mycket åt HC Örnen senast, de var ett par snäpp bättre, och att de nu vet ungefär vad som väntar dem i Hallstahammar.

Falken tippar: Hemmaseger blir det, det är jag säker på, osäkerheten ligger i vad siffrorna blir. Vilken trupp som KHC kan mönstra avgör en del, inte så att det kan bli bortaseger men det avgör skillnaden mellan storseger eller en lite mindre seger för HHK.. Det får bli en gissning.. 8 - 3


SHK - HIK

Är Sala HK
ett mycket bättre hemmalag än bortalag? De flesta lag trivs ju bättre på hemmaisen, men min fråga är om SHK kan vara så mkt bättre som man behöver vara för att inte hamna långt ner i tabellen? Det SHK jag såg i Kungsör senast var ett div4-lag, innehållande några lirare med mkt tvivelaktiga färdigheter på grickorna och alldeles för få lirare som klarar att bära laget (även om det naturligtvis fanns/finns några)
Om Sala HK möter ett lag med tre hyfsat bra femmor så förlorar man, detta eftersom man inte kan matcha ett sånt lag med sitt material. Man vann ju mot Nora HC, men det kanske var en kombination av bra målisspel från SHK (så var inte fallet mot KIK) och att NHC bara har en riktigt bra femma..?

Hällefors IK har inlett med vinster mot Köping och Skultuna, och en torsk mot HHK. Med Rikard Ekström i laguppställningen så är man ca 50% bättre än utan. Återstår att se om han är med i Sala, mkt talar för det.

Falken tippar: 2 - 6


SIS - HC Örnen

Skultuna IS
torskade borta mot HIK senast, och detta efter att ha drabbats av den klassiska bussjukan, 3 - 0 till HIK efter 6 minuter och ett yrvaket SIS fick, trots att man piggnade till lite, åka hem med 0 poäng.

Kanske bör man inte ställa in "alla" torsdagsträningar till förmån för matchladdning (som iaf inte verkar funka)?

Gästande örebrolaget Örnen är ett snabbskrinnande gäng som säkert kommer att utmana om topplaceringarna i årets seriespel, men det gäller för dem att skrinna snabbt i första halvan av perioderna, längre håller sannolikt inte isen i Skultunas halvfärdiga ishall..om det inte blir riktigt kallt förstås.

Falken tippar: Bortaseger känns mest realistiskt, låt säga med..3 - 6


ÖDIK - KIK

Inget lag skall underskattas
men jag har duktigt svårt att se Örebro Dövas IK ta poäng denna säsong.. Hur skulle det gå till? Med en rejäl underskattning och en fruktansvärt dålig inställning från motståndarnas sida så kanske det inte behöver bli tvåsiffrigt i baken i alla matcher. 2 mål framåt och 13,33 i baken i snitt på tre matcher
och detta trots att man ännu inte spelat mot något förhandstippat topp-lag.

Kungsörs IK är ett förhandstippat topp-lag, hur det sen blir är mer eller mindre upp till dem själva. Inställningsmässigt känns KIK fortfarande mycket tveksamma i sitt uppförande.. Man lirar ibland som om man tycker att man är "för fina" för div3, vilket naturligtvis inte är fallet eftersom man inte räckte till i div2 senast det begav sig. I år har man på pappret ett bättre lag, och borde därför kunna prestera därefter men, som sagt, inställningen som man hitills visat upp är ibland t o m på div4-nivå och då håller det självklart inte. KIK måste ödmjuka sig, vara villiga att göra skitjobbet, en för alla-alla för en, arbeta färdigt i situationerna, spela på kropp, OCH ÅKA GRICKOR SOM MAN KAN...

Falken tippar: Inte alltid lätt att spela de där matcherna man bara skall vinna, men här finns det inget annat än bortaseger som alternativ. 2 - 10


Kommentarer
Postat av: hytta

fan falken du går direkt in på omgång fyra i div 3 utan att visa några resultat från omgång 3?



Sen skulle jag vilja säga att hytta är sämre än förra året. Man har tappat Johan Persson som vann poängligan förra året till lindlöven och Ola hedblad som valt att sluta och som var en viktig kugge i laget. Sen har hyttas enda spelskickliga back Andreas hansson fått axeln ur led mott FFIK så det blir nog tuffare match än väntat Nora.



keep up the good work

2009-11-05 @ 12:03:05
Postat av: Falken

Tja hytta! Ja men jag sa ju det, hade inte tid med mkt i helgen..så det fick bli direkt på 4e omg istället.. =)

Ok, du tycker GSK är sämre.., kanske, visar sig..men tror du inte junisarna tar ett kliv till i år och fyller på bättre..? Klart att det är kännbart med skador på backsidan, men jag tror ändå att man vinner mot Nora om man brunkar bort deras bästa line och hänger några i de andra bytena..



Tack för infon, mer sånt! =)

2009-11-05 @ 12:20:25
Postat av: chelios

mera tips på g...



GSK - Nora sticker ut hakan(med risk för att bli knockad) Nora seger 3-6...



Skultuna - Örnen ojojoj vad svårt tro dock att SIS på hemmais bli tufft för örnen...SIS 4-2 sista i tom bur...



ÖDIK - KIK att Ödik skulle göra två mål på KIK känns långsökt...0-11...



Hallsta - Köping 9-0..Hallsta svåra på hemmaplan och vilka köping vets vill åka till Hallsta och få däng???



Sala - Hällefors..det går rykten om nya coacher i Sala till fredagens match...vem eller vilka är oklart, är dock benägen att hålla med om att vissa i sala har så att säga begränsade kunskaper vad det gäller skridskoåkning men men så är det...med ett stabilt målvaktsspel av Jocke Lindqvist tror jag på sala vinst med 6-4...

2009-11-05 @ 16:22:51
Postat av: hytta

Njae vette fan alltså om dom där junisarna är så bra. Det är väll daniel magnusson som var en sväng i lindlöven som är nå att ha och rasmus olsson fromell som är 93a, men killen har alldeles för dåligt psyke och kan åka runt å grina en hel match för att nån sa att han var ful eller liknande.

har sett en del träningar å matcher med hytta i år och deras pp är under all kritik! fixar man inte till det så tror jag att de kan bli jämt. 5-4 till hytta om målvakten markus persson kan rädda dom

2009-11-05 @ 16:48:19
Postat av: Jocke

Tjenare Falkskrälle!!



HAHA!



Fan vad jag skrattade när jag läste din "syn" på vårt B-lag. Du kunde inte ha mer rätt än så, jag hatar fortfarande att förlora och spelar för att vinna och att vinna är kul eller hur...



PS

Jag spelar inte, har dragit på mig en skada...;)

Men det är härligt att få stå i båset igen.



Ha det!



//Jocke



Vore det inte så att vi var vinnarskallar så skulle vi ju inte ens dra i hop det här gänget, men vi spelar helt utan press

2009-11-05 @ 18:47:58
Postat av: KIK

Rätt tipsrad ser ut enligt följande;)

GSK-Nora=7-4

Skultuna-HC Örnen=6-4

ÖDIK-KIK=2-16

Hallsta-Söping=12-2

Sala-Hällefors=4-7

5 rätt av 5 eller vad tror ni....



2009-11-05 @ 20:31:29
Postat av: Falken

Tjena Chelios! Tack för infon om Sala, fortsätt gärna så. Ok, du tror alltså på SIS.., nja, jag tror som sagt att Örnen är vassare.. Lycka till med tipset ändå! =)



hytta: Jaha, gnälliga junisar gör ju ingen glad.. =) Spelet i PP skiljer agnarna från vetet, och kan definitivt avgöra matcher mellan lag som är jämnstarka 5 mot 5. SIS har ett bra PP, så även Hallsta. KIK är på gång där, och jag antar att Örnen oxå är vassa.



Coachskrälle: =) =) Jag tänkte vara lite vassare ändå i min "syn" på er men det fick räcka så här.

Jepp, hockey är kul och inte minst att lira. När sen pucken släpps så är det bara vinst som gäller..Hur skulle det annars se ut!?



Sen att du säger att ni är ett gäng vinnarskallar som spelar utan press,det låter ju fint och som om ni har allt att vinna men inget att förlora i varje match..Fast det är ju inte sant. Vinnarskallar utsätter sig för press, de andas, äter och dricker press.. Så även KHCs b-lag.. Erkänn!! =)

2009-11-06 @ 00:25:19
Postat av: Falken

KIK: Tack för ditt tipsbidrag, men jag tror inte du får 5 rätt.., då bjuder jag på en fika i KIKs ishall nästa hemmamatch.. =)

2009-11-06 @ 00:28:32
Postat av: Jocke

Ok jag erkänner=) men det är inte på samma sätt iaf.

Känslan är faktiskt att vi har allt att vinna...



Förresten, jag kom att tänka på en sak.. Har du spelat hockey själv..?



I så fall vart??



//Jocke

2009-11-06 @ 13:22:16
Postat av: Falken

Jocke: Nä, det är väl inte lika "allvarligt" som det ska vara i A-laget, men om scenariot skulle bli så att ni torskar allt så bir det inte kul för vinnarskallarna, hur kul surret/tjötet än är i omklrummet. Den risken är dock inte överhängande stor.



Jag har lirat i KIK från pojklag till senior, men var bara med en säsong på A-lagsnivå (mest på bänken som 16-17-åring) Back med vasst dragskott.. =) Sen blev jag kär och "lurad" att sälja hockeytrunken..

Nu snackar jag bättre än jag lirar.. =)

2009-11-06 @ 14:25:42
Postat av: chelios

hua...inte många rätt i mitt tips tidigare



Hallsta - Köping 6-3...lite förvånad att Hallsta släpper in 3 kassar hemma, men ett dagsverke för HHK.(mitt tips var 9-0)



GSK - Nora 6-4, kan det ha varit sista i tom kasse eller?? GSK ser heta ut( mitt tips 3-6 knockad)



SIS- Örnen 5-6 verkar varit en jämn match (mitt tips 4-2 inte mycke värt)



ÖDIK - KIK 1-18 ojojoj frågan om ÖDIK orkar hela säsongen ut(mitt tips 0-11)



SHK - HIK 1-1 jämn tillställning tydligen där Hällefors vann skotten enligt SHK´s hemsida(mitt tips 6-4 FEL)



Vild blandning av resultat, det verka ändå att 3 lag sticker ut lite grann, HHK, GSK och HCÖ vi får när dessa lag stöter på varann...

2009-11-06 @ 23:13:00
Postat av: hytta

nix sista kassen var ej i tom bur. nr 23 emil olsson frommel hade öppen mål men valde av nån konstig anledning att vända ifrån målet å försöka dribbla några gubbar till. dagnes hjärnsläpp måste iaf noras nr 5 bjudit på. nora reducera till 5-4 och på efterföljande tekning så spearar han motståndaren lite lätt. domaren kommer fram och säger till att han ska ta det lugnt. Pucken släpps och tokfan gör samma sak igen. matchstraff förstås och nora fick spendera dom 3 sista minuterna i boxplay istället för att satsa på att gå upp till 5-5.

mitt tips på slutresultat på topp 4 i serien är

1.hcö

2.hhk

3.kik

4.gsk

2009-11-07 @ 04:37:17
Postat av: hytta

nix sista kassen var ej i tom bur. nr 23 emil olsson frommel hade öppen mål men valde av nån konstig anledning att vända ifrån målet å försöka dribbla några gubbar till. dagnes hjärnsläpp måste iaf noras nr 5 bjudit på. nora reducera till 5-4 och på efterföljande tekning så spearar han motståndaren lite lätt. domaren kommer fram och säger till att han ska ta det lugnt. Pucken släpps och tokfan gör samma sak igen. matchstraff förstås och nora fick spendera dom 3 sista minuterna i boxplay istället för att satsa på att gå upp till 5-5.

mitt tips på slutresultat på topp 4 i serien är

1.hcö

2.hhk

3.kik

4.gsk

2009-11-07 @ 04:37:34
Postat av: Falken

chelios: Tipset gick helt ok, enda riktiga plumpen var ju att Sala spelade 1 - 1 mot HIK. Märklig serie detta!! =)



hytta: Coacherna bör veta vilka hetskallar som helst inte skall befinna sig på isen i avgörande lägen..



KIK har mkt mer att plocka fram, det gäller bara att de har den rätta inställningen. Då vinner de mot vilket lag som helst i denna serie.., men jag är fortfarande orolig för just inställningen..

2009-11-07 @ 15:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0