Omg 5 div3 Öreb/Västmanl. Tips o försnack!

Tisdag 10/11

HIK - ÖDIK:

Om/när ÖDIK tar poäng i denna serie så krävs ett mirakel, plus en massa olyckliga omständigheter för ÖDIKs motståndare..som jag inte ens har fantasi att komma på..
Hällefors IK har två vinster, en likamatch och en torsk (borta mot HHK). Likamatchen var nu senast borta mot Sala HK. I den matchen så gjorde Rikard Ekström HIKs enda kasse. I morgon behöver han inte vara med, det kommer att gå hyfsat lätt ändå.


Falken tippar: 12 - 1


KIK - GSK:

Kungsörs IK har fortfarande en go bit kvar till att få spelet att stämma. Det hackar och småputtrar, och ännu har vi inte sett tre liner som funkar. Glädjande nog så har både Kricko Jansson och Jocke Angbäck, KIKs bägge keepers, visat stigande form. Angående dem så är jag osäker på vem som är att betrakta som etta, de känns rätt jämna i skrivande stund även om Jansson klev in som etta i säsongsinledingen.

Vet inte säkert, men något säger mig att KIK inte är intresserade av att gå hela vägen denna säsong. Deras uppträdande tyder på att det engagemang som krävs inte finns riktigt. Har man pratat igenom detta, finns det en målsättning som alla köper och jobbar emot? Det go som fanns i KIK-lägret förra gången det begav sig i div3 är man inte i närheten av..ännu, och det säger jag som utomstående betraktare (vilket ger mig stora risker att ha fel)

Två raka vinster mot lag som i praktiken är att betrakta som div4-lag, Sala är kanske lite bättre på hemmaisen men ÖDIK.. Dessa matcher har givit 6 poäng, men inte mycket mer. Tisdagskvällens motståndare är minst snäppet vassare. Guldsmedshytte SK är hittills obesegrade och har bara släppt in 7 mål på tre matcher.

Falken tippar: 6 - 3


KHC - SIS:

Det finns moral och kampvilja i Köping HCs b-gäng, men det finns inte ork..so far iaf. De har loosat bland annat pga bristande flås mot både HIK och HHK, men man ska inte ge dem fingret.. hmm...ett finger menar jag..då (försöker) tar de hela handen. Jag har ännu inte sett dem in action, men deras motståndare har jag sett.
Håll koll på nr 7 Max Piilonen i SIS, och stör SIS-keepern så mkt det går (inom lagens råmärken förstås) Dessa två är enligt mig Skultunas vassaste o viktigaste kuggar.


Falken tippar: 4 - 5


NHC - Felling/Frövi IK:

Tror på en jämn match, som tillslut avgörs av NHCs 1a-line. Streta emot kommer FFIK säkert att göra, främst anförda av centern nr 11 Pontus Olgemar. Jag vet inte huruvida Nora HC är bättre tränade än FFIK, men det verkar som att det var just den bristande orken som fällde avgörandet i senaste matchen hemma mot GSK. 

Falken tippar: 4 - 3

Onsdag 11/11


HC Örnen - Sala HK:

Visst kan Sala HK sprattla till, och kanske hålla jämna steg en perre om Örnen inte tar detta på allvar från början och om Sala-keepern gör en jättematch. Mer räcker det dock inte till, hemmalaget tar en enkel trea.

Falken tippar: 9 - 3

Kommentarer
Postat av: sis

mitt i prick på khc-sis, slutade 4-5

2009-11-10 @ 23:03:51
Postat av: Falken

sis: Jepp, och fler klockistips blev det..=) Men jag hade hellre haft rätt på KIK-GSK o fel på allt annat =(

2009-11-11 @ 16:13:46
Postat av: chelios

Fellingsbro/Frövi IK - Kungsörs IK här tror jag att KIK kammar hem tre pinnar...ett måste om KIK ska hänga på...3-6 är mitt tips



Guldsmedshytte SK - Hällefors IK ooo ännu ett derby...spontant känns GSK lite vassare, men ut med hakan Hällefors vinst med 8-7!!



Sala HK - Köping HC Sala gjorde skaplig första period mot Örnen, men som bekant så är ju en match tre perioder, köping lite luriga tror ändå på vinst för Sala med 6-3



Skultuna - Hallsta...hmm här tror jag Skultuna skräller...vinst med...6-5



ÖDIK - Örnen...jag är säker på att denna match är med på måltipset...1-17 är ett tips så gott som något...tror Ödik kör halva serien bara...

2009-11-12 @ 22:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0