KIK träningsmatchar igen..

och det mot Eskilstuna HC nu på söndagkväll kl 17 i Kungsörs ishall.

Så här på förhand så ställer jag mig mkt frågande till varför man vill matcha mot ett gäng
som kom toksist i div3 Stockholm A förra säsongen (2 poäng på 22 matcher, två oavgjorda, och med -158 i målskillnad)

Kan hända är EHC bättre nu, med ev nyförvärv och så, men vad ger det annars att lira mot ett motstånd på den nivån!!??


Kuriosa: Per Berg, tror det är samme Berg som nu lirar och lirat i KIK några år, har lirat i EHC, och innehar isf flera rekord i EHCs klubbhistoria. Flest mål under en säsong:27 baljor 2005-06 Flest mål i en match:
4 pytts 051203 mot Flen
4 pytts 060225 mot Flen igen

Kanske inte är KIKs Per Berg.., eller är det!? =)

Sala HK (KIKs kommande seriekonkurrenter) har träningsmatchat mot EHC (24/9) 
och vann med 8 - 2 ,skott: 42-18


Risken för KIK
är att de dras in i ett för lågt tempo, och börjar lira "div3-hockey".. Då kan det bli stryk mot vilket gäng som helst.Potentialen och kapaciteten hos laget är att kunna spela div2-hockey (låt vara att man ramlade ur förra sessen) om man bara förstår att man måste jobba 100% i 60 min, och spela disciplinerat som ett lag och med tålamod.


Vi får se hur det går..



Kommentarer
Postat av: pb

Jo det är klart det är jag!

2009-10-11 @ 20:10:13
Postat av: Falken

Tjena Per! Tänkte väl det.. På EHCs hemsida stod det Bergh med h.., och du kanske stavar så..!?



En fråga? Är det inte jobbigt att spela med såna busar som Robin K, boxning o brottning som han ska hålla på med stup i ett..? ;)

2009-10-11 @ 20:26:43
Postat av: pb

Jo egentligen stavar jag med h men det går bra utan också.

Nja så länge vi vinner matcherna så får han väl brottas! men på fredag så behövs han på plan! Ja alla behövs på plan då för Hallstas pp är mer än hyfsat.



kul med din blogg o så det skapar lite intresse och det uppskattas från flera håll vet jag.

2009-10-11 @ 21:59:41
Postat av: Falken

Per: Jo, på fredag är det upp till bevis, och det kanske är lika bra att ta sig an det förmodade tuffaste motståndet direkt. Ni i 1a-linen har stort ansvar genom att sätta upp tempot både i skridskoåkningen och i att hålla rätt tempo i bytena så att alla kommer in i det fort.



Tack, bloggen fortsätter nog ett tag till, så länge jag tycker det är kul o så länge jag märker att andra uppskattar det.

2009-10-12 @ 12:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0