Omg 2, div3 Örebr/Västm: Resultat o kommentarer

Hallstahammar HK - Hällefors IK: 5 - 2 (0 - 1, 2 - 0,3 - 1) Skott: 44-15 (14-8,12-2,18-5)

Väntad vinst, men den blev mindre än jag trodde. Bortaledning efter första p, sen tog det 4 minuter in på mittenperren så kom det två hemmamål inom 7 sekunder. Gästerna kvitterade tidigt i slutperren, men HHK nätade sen tre gånger på raken och hemmasegern var tryggad.

Jag tippade fel resultat men rätt vinnare.



Köping HC - Örnen HC: 1 - 10

Väntad vinst för Örnen, men vad hände KHC!?
Feltippat resultat, men rätt vinnare


Sala HK - Nora HC: 4 - 3

Vet ännu inget om matchen, men kul med Sala-vinst
Feltippat!


Skultuna IS - Kungsörs IK: 5 - 4

KIK hade kontrollen, men gav onödigt nog bort den till hemmalaget som var effektiva när läget dök upp.
Feltippat!


Örebro Dövas IK - Fellingsbro/Frövi IK: 2 - 9

Väntat resultat, det verkar som att ÖDIK måste få tillbaka lite sjuka/skadade spelare om de ska ha någon chans överhuvudtaget.

Nästan helrätt tippat, så när som på ett mål..


Kommentarer
Postat av: From Russia with Love

undergårdagen spelades även en match i DIV 3, de förväntade topplagen Hc Örnen tog emot Hallsta HK i regniga Behrn Arena...

Matchen slutade 2-2 som man skulle kunna säga överlag var rättvisst. för egen del tyckte jag att Hallsta var det jämnare och något vassare laget... Örnens första kedja med 18 Warg, 15 Wahlström och 14 Ronell så riktigt farlig ut.. Skall även tilläggas att Hallstas veteraner 19 Pettersson och 17 Rauch skapade mycket men hade svårt att producera målen... Ändå en underhållande match för både publik och spelare..

2009-10-26 @ 12:44:15
Postat av: From Russia with Love

undergårdagen spelades även en match i DIV 3, de förväntade topplagen Hc Örnen tog emot Hallsta HK i regniga Behrn Arena...

Matchen slutade 2-2 som man skulle kunna säga överlag var rättvisst. för egen del tyckte jag att Hallsta var det jämnare och något vassare laget... Örnens första kedja med 18 Warg, 15 Wahlström och 14 Ronell så riktigt farlig ut.. Skall även tilläggas att Hallstas veteraner 19 Pettersson och 17 Rauch skapade mycket men hade svårt att producera målen... Ändå en underhållande match för både publik och spelare..

2009-10-26 @ 12:44:54
Postat av: Falken

Mmm, jag har inte hunnit uppdatera mig på den matchen, så tack för infon.. Ska försöka hinna skriva lite mer iaf innan nästa omgång..

Verkar som att det kan bli en mer spännande hockeyvinter än jag väntat mig! =)

2009-10-26 @ 21:53:08
Postat av: Lampan

Ang. matchen Örnen - Hallsta tyckte jag att Örnen

skapade sina chanser medan Hallsta fick sina genom

Örnens misstag. Annars var 2-2 ett rättvist resultat

med fördel Örnen. Örnen hade trotts allt 10 skott mer på mål och borde ha slagit mer vakt om sin ledning vid 2-1 istället för att försöka döda matchen.

2009-10-27 @ 16:31:23
Postat av: From Russia with Love

skottstatistiken på den där matchen var nått galet med.. kan aldrig ha stämt.. Kändes som att Hallsta hade betydligt fler skott och målchanser..

2009-10-27 @ 21:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0