Omg 6 i div2 Vb. Tips o försnack!

Hinner inte med riktigt i helgen, men lite får det bli iaf.

Söndag 1/11

Karlskoga HC - Kils AIK:

Falktips: Jämnt och hett, och bortaseger med 3 - 4 för KAIK

Resultat: 1 - 6 (0-2,0-2,1-2) Skott: 21-36

Lite förvånad att det blev en hyfsat enkel KAIK-seger, men enligt coachen så spelade hans lag "dretbra" i alla tre perioder.


Köping HC - IFK Hallsberg:

Falktips: Jag vill och hoppas att KHC skall få det att stämma, men jag tror att Navvies blir för tunga och bortaseger med 2 - 5 känns därför mest realistisk

Resultat: 2 - 4 (0-1,2-2,0-1)

Blev seger för Navvies som jag trodde, men de fick slita för det. Jag fortsätter dock att imponeras av KHCs kampmoral, det kommer att leda till nya poäng framöver.



Nor IK - Kristinehamns HT:

Falktips: Detta kan bli oerhört tight, skulle gärna se denna matchen. NIKs taktik borta mot GIK kan skörda fler poäng på hemmaplan, men något säger mig att NIKs första torsk kommer nu. 2 - 3 till KHT

Resultat: 1 - 1 (0-0,0-1,1-0)

Att det skulle bli jämnt kunde jag ana, men så målsnålt som det blev kunde jag inte ana.. Undrars hur skotten fördelades.. 10-10 kanske..?


Viking HC - Åmåls SK:

Falktips: Ett VHC på nergång och ett ÅSK på uppgång, bör innebära bortaseger med 3 - 7


Resultat: 1 - 5 (0-1,1-2,0-2)

Inga konstigheter, lite som en dag på kontoret för ÅSK...kanske..

"Om vi ens skall ha en chans att vinna en match så kan vi inte spendera så mycket tid i utvisningsbåset".
//Vikingcoacherna




Arvika HC - Hammarö HC:


Falktips: Verkligt nödvändigt med hemmaseger för Arvika nu, bara en vinst och en likamatch på fem försök är inte vad kan kalkylerat med. Det blir inte lätt att betvinga Hammarö, och mitt tips blir därför delat pott och 3 - 3


Resultat: 6 - 1 (1-0, 3-1, 2-1)

Lite frånvaro i AHC-lägret pga sjukdom o sånt, men det var aldrig nåt snack egentligen..



Forshaga IF - Grums IK:

Falktips: GIK är förvarnade, jag tror inte på underskattning alltså. GIKs junisar tar täten och ser till att koncentrationen är som den skall vara. Därför bortaseger med klara 1 - 6


Resultat: 2 - 5 (0-3,2-0,0-2) Skott: 19-43 (7-18, 4-14, 8-11)

Håkan Södergren-syndromet efter första p, ledning med 3 mål, och FIF nästan ikapp efter mittenronden..men GIK är för vassa över hela laget och avslutar stabilt i sista.


Kommentarer
Postat av: Eta

Skott Nor - KHT : 50-24 tror jag det var.



Två bra spelande målvakter

2009-11-01 @ 22:09:24
Postat av: GIK27

Nu är Grums 4 poäng före och 2 hemma matcher på gång mitt tips är att snart är vi långggggt före resten,och i kvalet tar vi 0 poäng hehe

2009-11-01 @ 22:10:36
Postat av: KAIK

Det är nog inte riktigt spm du säger GIK27. Visst det kan seglas iväg, men se på Nor som ännu inte förlorat, precis som ni, men däremot spelat många kryss, och Kil som förlorat 2 och ändå är före Nor i serien! Några kryss för Grums och lagen bakom är ikapp.

Det är detta som är det roliga med 3-poängssystemet, se på Luleå förra året i elitserien som verkligen låg BOTTsist efter den första delen av säsongen för att senare under säsongen till och med leda hela elitserien!

Såå...hold your horses, kvalet är lååååångt borta än och förstaplatsen tror jag kommer vara öppen ända in i sista ronden.

Men det är en imponerande start ni fått, Grums!

2009-11-01 @ 22:38:48
Postat av: GIK27

inte konstigt nor bara fick 1 poäng idag efter dom mött grums brukar dom stupa ihop som ett korthus! ifjol slog dom oss fick sen stryk resten.

2009-11-01 @ 22:58:03
Postat av: Falken

Eta: Oj, så pass stort överläge i skott för Nor.. Isf var det väl KHTs målis som var den bäste av de två keeprarna. Tack för infon!



GIK27 o KAIK: Jo visst imponerar GIK så här långt, men det är som sagt mycket kvar att spela om. Hur ser det ut, hur många är det i laget som också spelar i junislag? Det kan isf komma att påverka eftsom det lätt blir för många matcher.. Det hoppas man ju inte förstås men det skulle inte förvåna mig om vi får se en sån reaktion runt årskiftet eller så. Sen håller jag med KAIK ang 3-poängssystemet, det kan gå fort åt bägge håll.

2009-11-02 @ 17:51:21
Postat av: GIK27

Det är ju bara Grums som spelar på hög nivå i juniorserien.I J18 finns det just nu ingen som är ordinarie i Alaget S.Kask börja i j18 inte nu.I J20 elit serien är det 11-12 spelare som även spelar Alaget, men det är sagt att hamnar man efter i j20 så kommer mindre alagspelare lira där,det finns ju ca 50 junioer spelare att ta från,så visst kommer dom orka.

2009-11-02 @ 19:53:26
Postat av: GIK-Support

Håller med övriga...de är lång tid kvar o de kan hända väldigt mycket med 3 poängs systemet. Dessutom har Ferming tagit ett uppehåll nu. Men..de går en del intressanta rykten just nu, utan att säga mer.

2009-11-02 @ 22:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0