Väntan..

Efter en liten semestertripp så är man tillbaka vid datorn igen,...och väntar..., jo det är ju mkt annat som händer, i hockeyvärlden t ex, men jag väntar på att div2 o div3 skall dra igång så att KHC o KIK får börja matcha på riktigt.

I övrigt så gläds man åt att kära SSK inte ligger toksist i tabellen, och att IFK Boga tuffar på riktigt bra.

Frågan är om man inte skulle ta sig till Axa sports center o kolla in SSK-BIF på torsdag.., maybe..

Ska försöka fylla på med lite mer tankar och åsikter om hur det kommer att gå i div2 Vb och i div3 Örebro/Västmanland.., asap.



Kommentarer
Postat av: Krutov

Falken: Var du i Hallsta och såg matchen ikväll??

2009-10-07 @ 21:35:20
Postat av: Krutov

2009-10-07 @ 21:44:23
Postat av: Krutov

Falken: Var du i Hallsta och såg matchen? Rent bedrövlig insats av KHC. Antingen är dom så dåliga eller så är Hallsta väldigt bra. Tror Hallsta seglar i genom trean rätt så enkelt. Det är väl bara kvalet som kan sätta käppar i hjulet. Vad gäller KHC så blir det kval för dom också...men åt andra hållet. Det dom visade idag räcker inte till på lååååånga vägar för ett div 2 spel. Hade inte keepern storspelat hade siffrorna varit större.

Truppen är för tunn. Det måste in fler och bättre spelare.

.... Eller så mörkar KHC enormt bra innan premiären...men det tror jag knappast.

Eller vad säger du Falken?

2009-10-07 @ 21:51:44
Postat av: Falken

Hej Krutov! Nej, jag såg inte matchen. Däremot så har jag redan innan träningsmatchandet började siat om att KHC får det ruskigt svårt i år. Man har tappat en stor del av stommen i laget sen förra säsongen, det rör sig om mer än 75% av de poäng man producerade plus att man ser mer än lovligt tunna ut på backsidan. KHC har värvat men hittills ser det långt ifrån ut som att man kan fylla upp det man tappat. Jag tror absolut inte på någon mörkning från KHCs sida, man saknar helt enkelt rutin och muskler, vilket gör att man får oerhört svårt mot rutinerat motstånd. KHCs lilla chans är att man hamnat i den "lättaste" derbygruppen, som ändå blir ruggigt svår med Hallsberg som förväntat topplag. Hallsta kommer absolut att hamna i topp-3, men jag tror det är fler som fightas om seriesegern. Jag hoppas att KHC klarar sig från ett ras, men tyvärr tror jag det blir kvalspel som bäst. Spännande matcher då iofs. =)

Tack för kommentaren Krutov, alltid väldigt kul när man märker att någon fler funderar och tycker till..!!

2009-10-08 @ 12:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0