KHC-KIK igen..

Jahapp, träningsmatch nr 2 mellan KHC o KIK idag, söndag, kl 17 i Mälarenergi "Arena"..

Hoppas på en lite bättre hockeymatch, där man tar vara på matchmomenten och samtidigt försöker få upp tempot. Ganska tam tillställning senast, märktes nästan inte att det var ett derby.

Kul att se lite nya ansikten, i båda lagen.. Det man såg senast i form av nya spelare i KHC imponerade inte nämnvärt.. Nr 17 Graff hade hyfsad speed på rören men visade det sällan, märkligt nog.

Jag har inte särskilt stor tro på "Lill-Egons" förmåga att coacha, förra säsongen gav inte mersmak snarare motsatsen tyvärr, och då har jag därför än svårare att tro att han skall kunna göra ett lag av KHC, ett lag som drar åt samma håll och får fram den där oerhörda viljan och intensiteten som man visade för 2 säsonger sedan.

Flera viktiga pjäser fattas sedan förra säsongen, plus att jag hittills inte sett någon som klarar att fylla upp tomrummet. Formella såväl som informella ledare saknas, de har iaf ännu inte klivit fram och "presenterat" sig.

Oavsett hur det går i kvällens match, det är egentligen en fråga om allt att förlora för KHC och allt att vinna för KIK, så tror jag att KHC får otroligt svettigt i seriespelet. Man kanske kommer att räddas lite av derbygrupperna, detta då man har, den enligt mig, lättaste gruppen. Det betyder inte att gruppen är lätt, Hallsberg kommer att vara ett bättre lag i år än förra sessen, Kristinehamn är kanske ungefär lika som förra medan Karlskoga ser ut att vara lite sämre.

Vi får se hur det går..

KIK får nu ytterliggare en match i benen, vi får se om skallarna är med bättre denna match.. En sak som talar för det är att Ponus Brolin står i båset i denna matchen.


KIK träningsmatchar snart igen
Dubbelmöten med Katrineholms HC känns onödigt, det vore bättre att matcha mot ett bättre lag med förväntat högre tempo, enligt mig så är nämligen risken med dagens KIK är att man hamnar i ett för lågt tempo, att man inte tror att man behöver trampa för fullt för och istället tar 120 sekunders-byten bara för att man tycker att man är så bra individuellt.
Bullshit, kör istället skiten ur benen i 20-30 sek och åk o byt så att grillorna brinner, det höjer intensiteten i allt, hårdare passningar, bättre timing i kroppsspelet och att hela laget kommer igång. Bara på det viset kommer KIK att få ut lagets fulla potential.
Jag hoppas på att få se det i vinter, då kan det bli kul, annars inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0