Kommentarer,comments,commentaires,komentáre,ความ คิดเห็น,kommentit


Dear blog visitor, now that the hockey season draws to a close it would be fun to beat the comment record. 
Please give me your opinion about the blog, speak on any topic you want to see in the blog and give me both good and bad critic..,if you have any.

I am writing this post in English because I know there are visitors from other countries and not only from Sweden. Perhaps its Swedes who live or temporarily reside abroad but still can not stop themselves to check out the blog =) 
Please tell why you are visiting the blog and if you want, why you are where you are.

This may be a kind of evaluation of the blog, and a way for me to know how to proceed. Some kind of renewal, I think I want to do, but it could also be that I quit blogging entirely

When the next pre-season kicks off life can look different, but if i kept my commitment to hockey in div2 and div3, and hockey in general, I might as well continue to blog. Who knows?
One thing absolutely is sure, if I had not had so many people who were interested in reading the blog, I would have ended long ago.

So, please give me your opinion, and start commenting! =)

In swedish:
Kära bloggbesökare
, nu när hockey säsongen går mot sitt slut det skulle vara roligt att slå kommentarsrekordet.

Ge mig din åsikt om bloggen, tala vilka ämnen du vill se i bloggen och ge mig både bra och dåliga kritik .., om du har någon.
Jag skriver detta inlägg på engelska eftersom jag vet att det finns besökare från andra länder och inte bara från Sverige. Kanske svenskar som bor eller tillfälligt vistas utomlands men ändå inte låta bli att kolla in bloggen =)
Tala gärna om varför du besöker bloggen och om du vill, varför du är där du är.

Detta kan vara ett slags utvärdering av bloggen, och ett sätt för mig att veta hur jag ska gå vidare. Någon form av förnyelse tror jag att jag vill ha, men det kan också vara så att jag slutar blogga helt.
När nästa försäsong drar igång kan livet se annorlunda ut, men om jag har kvar mitt engagemang för hockey i div2 och Div3, och hockey i allmänhet, kan jag lika gärna fortsätta att blogga. Vem vet?
En sak är helt säker, om jag inte hade haft så många människor som var intresserade av att läsa bloggen, skulle jag ha slutat för länge sedan.

Så, ge mig din åsikt och börja kommentera, nu! =)

Personalize funny videos and birthday eCards at JibJab!


Kommentarer
Postat av: Roy ({Roa})

Din blogg är grym falken! Så fort jag sätter mig vid en dator har jag tre sidor jag alltid besöker, Facebook, Aftonbladet samt falkensegen blogg :) Du har visat ett otroligt engegemang och skrivit mycket kul och intressant på denna blogg hela säsongen vilket har varit super kul att följa. Jag hoppas och tycker du ska fortsätta i samma anda. Får du tid och lust kanske vi kan få se lite fler bilder i bloggen från matcher? Förstår såklart om du inte har tid osv att åka runt överallt och samtidigt fotografera, men det var det ända jag kunde komma på, för jag tycker din blogg är super redan!!

2010-02-24 @ 01:53:29
Postat av: dvg

följer bloggen varje dag och uppskattar starkt att du lägger ner mycket tid på serier inte många andra bryr sig om, och sättet du gör det går knappt att anmärka på! Det enda jag har synpunkter på är väl att det blir lite väl kungsörvänligt i vissa stunder men det är väl naturligt antar jag.



Tackar för denna säsong i div3 och hoppas att du fortsätter nästa år

2010-02-24 @ 08:50:30
Postat av: Grumsfan

Du är grym. Vilket intresse, angagemang, inlevelse, kunskap och inte minst vilken tid du lägger ner på att rapportera hockey från serier som inte får så mycket skriverier. Du är bäst..................

2010-02-24 @ 09:24:00
Postat av: Eng

Ända sen jag hittade in på bloggen så har jag varit inne och kollat minst 2 ggr per dag.

Bästa sportbloggen jag läst tror jag, och som föregående skriver, engagemang, kunskap osv !



Hoppas att det blir ytterligare en säsong hos Falken ! :)

2010-02-24 @ 09:39:48
Postat av: Fif

Hej jag tycker att alla klubbar i div 2 och 3 ska gå in och sponsra bloggen för den fina publiciteten dom får här det gör att intresset ökar och är kul för spelare och publik.

2010-02-24 @ 10:47:21
Postat av: J

Bloggen är kanon för att få en annan syn! Du ser de små detaljerna som man kanske missar som spelare. En perfekt tredje insyn.. (räknar spelare, coach, falken). Även fast man tycker man haft koll på allt så finns det alltid lite extra här och även en version av publikens syn. Mycket underhållande läsning med bra bilder! Vad du än gör - DON'T QUIT! =)

2010-02-24 @ 11:41:58
Postat av: Lirare

Kör hårt även nästa sässe Falken! Roligt även för oss som spelar i nått av lagen du skriver om. Kul att se hur du rankar oss mot dom andra lagen och om man själv är omnämnd någongång(både bra och dåliga kommentarer). Alltid bra men en åsikt från någon utomstående :) KÖR HÅRT!!

2010-02-24 @ 14:38:40
Postat av: Westergren

Vad händer med 3:an och 2:an om du slutar? Ingen kommer bry sig lika mycket. För egen del läser jag om de lag som jag kommer döma, vad är det för förutsättningar och hur gick det sist. Sedan håller jag koll på vad som skall förbättras och vad tycker du mina kollegor gjort. Du vet att jag vill värva dig till uppgifter inom de randiggas organisation, men hoppas du fortsätter ditt bloggande ändå...Minst en gång om dagen tittar jag in på din blogg.

2010-02-24 @ 20:26:48
URL: http://kbs.zoomin.se
Postat av: morozov

en för jäkla bra blogg falken. är inne här minst 5 gånger i veckan. keep it up även nästa sässe.



sen verkar det som om silly season redan dragit igång?



vad jag har hört så har både nora och örnen varit och ryckt i ett flertal spelare.

bland annat så har nora hört av sig till flera spelar från gsk och hällefors. Örnen har enligt ryktesvägar varit i kontakt med hyttas målvakt.



kul med lite action även i dessa serier

2010-02-24 @ 22:05:17
Postat av: Van Der Bruggen

I read your blog almost every day, and I use google translate to

understand what you write because I am from Netherlands and my Swedish is not so good 8-) I played in Åmål for a few years ago and I still have a lots of contacts in the team and I am very intrested in the team and the whole leauge and try to follow it so much as i can. Now I am in Sweden (just on workrelated things) and i try follow the playoff, and your blog is perfect for that, I find everything i need :-) Keep on blogin falkensegen!!!

2010-02-24 @ 23:35:50
Postat av: KAIK

Ja vad ska man säga som inte redan sagts Falken? Instämmer med allas härligt positiva kommentarer.

Precis som så många säger så tror ja de är så att en liten del av serierna du bloggar från dör ut om du slutar! Eller en ganska stor del är det nog till och med.

Denna blogg är vad jag har saknat efter många år i 2an, det har liksom inte funnits mycket att göra mer än att titta på själva matcherna och det är ju faktistk mycket runtomkring som är intressant, och som GÖR det intressant. Detta tycker ja du fångat fullständigt.

Jag är, precis som många andra, inne på din blogg flera gånger om dagen.



Det enda ja skulle vilja är inte nått som du kan göra Falken, utan det är precis det som du vill ha och som skulle göra bloggen ÄNNU roligare, och det är att fler kommenterar och tippar och säger va de tycker o så!

För det är ju lite så när man är inne och kommenterar så vill man ju få lite mothugg och se vad andra tycker, så tänker jag iaf, det ger lite extra krydda:)



Du gör ett fantastiskt jobb och det är beundransvärt vilket engagemang!

Hoppas du fortsätter!

2010-02-24 @ 23:54:53
Postat av: Kreü

Forsätt blogga är det ända jag kan säga. Förmodligen Sveriges bästa sportblogg, tycker det vore jätte trist om du la ner....

2010-02-25 @ 11:10:19
Postat av: ähh

Bra till viss del, men vissa utav inläggen är du helt ute o cyklar när det gäller vissa lag. märks även att du håller på köping då de ganska ofta förekommer att du gnäller på dommarna efter varje förlust som dom har gjort vilket är många. o jag menar de kan inte alltid vara fel på dommarna?! även en annan sak jag har irriterat mig på under din bloggkariär är att i din profil för den här bloggen har du skrivit:

Jag ogillar

Feghet, Lögn, Själviskhet o egoism.



För de första är du feg för att du aldrig går ut med vem du är, lögn själviskhet och egoism har säkert även förekommit. (sitter tyvärr inte o analyserar vad du skriver i minsta detalj) Du sitter o klankar ner på andra lag o skriver titt som tätt fega komentarer när du sitter där bakom din dataskärm kanske du känner dig hur stor som helst o ball o frän framför dina barn eller fru eller va de nu är. men jag tror inte jag är ensam om att tycka du är feg o patetisk!



De va bara de lilla JAG tyckte!

antingen slutar du fega o kommer ut ur din lilla värld om vem du är eller så tycker jag helt enkelt att du lägger ner!

2010-02-25 @ 13:53:00
Postat av: Martin

@ ähh



Jag funderar på vem fan det är som är feg här? Du vågar inte ens skriva under med ditt eget namn. Var bara tyst om du inte har något vettigt att tillföra din jävla nolla.



@ Falken



Kanonblogg och jag hoppas verkligen att du fortsätter. Det är du som håller division 2 levande!

2010-02-25 @ 14:13:22
Postat av: KAIK

pinsamt inlägg av "ähh". Håller helt med Martin!

2010-02-25 @ 14:45:14
Postat av: eddie the Eagle

Falken Falken Falken. Det är kanon att ha en blogg som din. En "unst" för oss som lirar div.2 å 3 hockey här i skogarna att de finns någon som så fint knyter ihop säcken vareviga omgång med fakta,info, egna och andras tankar :).



Hoppas du piper ner till Hallsta-hallen imorn för att se upplösningen av klassmötet Hallsta-Örnen emellan. Matchen igår var mumma för ett Örn-fans, i alle fall de 2 första perrarna. Får se hur dyrköpt den mindre bra sista perioden blir.



Heja Heja Falky!

2010-02-25 @ 17:10:58
Postat av: Anonym

Kör på Falken! Lyssna inte på "ähh". Han har ändå missat allt. Dessutom är vi många som vet vem du är.. Vi vet att du inte fegar!

Jag vill inte veta vem "ähh" är / PeterS

2010-02-25 @ 18:07:34
Postat av: henrik

Klart du ska fortsätta nästa säsong också! Och ja tror om du fortsätter med ditt jobb så kommer(hoppas) jag att även alla föreningar börja med att rapportera från matacher och till och med skriva match referat så bloggen blir ännu bättre! Keep up the good work!



Till ähh: Är det inte kungsör han håller på och inte köping? Sluta gå in på sidan och läs om du tycker han är feg och självisk och starta en egen blogg och lägg ut ditt namn och bild på dig själv så kanske du inser varför han inte vill lägga ut bild och namn på sig och sin familj för han kanske inte vill ha massa påhopp av såna som dig..

2010-02-26 @ 17:51:29
Postat av: Jocke

Din blogg är underbar, keep it up!

2010-02-26 @ 19:43:06
Postat av: Jocke K

Hi there Falken!



I really like your blog, and I also like that you`re not hiding that you have a favorite team (KIK, KHC and IFK) in your text.



And for the most of the times you`ve got right as well...;)



Kepp up the good work!!



Best regards Jocke fran andra sidan atlanten.



PS

Detverkar som att jag blir tvungen att skriva Jocke K i forsattningen...

DS

2010-02-28 @ 01:58:09
Postat av: Anonym

Falken är kung!

2010-02-28 @ 23:01:07
Postat av: Falken

Tack alla! Otroligt positiv respons som värmer rejält! Det finns mycket mer som man kan göra för att, som jag tror iaf,öka intresset för bloggen och inte minst hockeyn i dessa divisioner. Vissa kallar det för korphockey men det engagerar många och kan i många fall leda till lir i ädlare divisioner.



Att lokalblaskorna nästan genomgående nonchalerar div2 och div3 är skrämmande svagt, här finns det mycket som skulle kunna vara mycket bättre.



Någon hade önskemål om fler matchbilder, vilket inte borde vara så svårt att ordna.

Det borde ju gå att hitta en fotogubbe per lag som kan ta några bilder och maila till bloggen, även filmsnuttar.

Hur fortsättningen blir är dock svår att svara på i nuläget, det är nästan uteslutande en inspirationsfråga men det beror också på hur Köping och Kungsörs trupper kommer att se ut nästa säsong..och vilken div Köping kommer att spela i. Utan det personliga engagemanget (som jag aldrig försökt dölja) så blir det omöjligt att få till någon bra blogg.



Tack till alla igen för era mycket positiva och uppmuntrande kommentarer!



Än lever hockeysäsongen, även om det ser kärvt ut för mitt kära SSK t ex.. =(



Hockeyhälsningar från Falken! =)

2010-03-01 @ 20:58:11
Postat av: design

No one can deny from the feature of this video posted at this web page, fastidious job, keep it all the time.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0