Ditten å datten..

Dynamo Riga är enligt vissa ett lag som utan tvekan skulle kunna vinna elitserien, om de nu skulle spela där.
Hur det nu ligger till med det får vi aldrig veta, men under deras träningsläger i Arboga så har man matchat mot såväl elitserielag  (Timrå och SSK) som mot nyblivna allsvenskar (Örebro Vipers) och vunnit allt.

Dynamo Riga låter väl inte så mäktigt direkt, men de är av hög internationell klass.
Jag menar, laget slutade på 10:e plats i världens näst bästa liga  (KHL) förra säsongen och innhåller i år hela 11 lettiska spelare, och detta kryddat med Marcel Hossa (NY Ranger, Montreal, Phoenix... Mora) som i förra årets VM-turnering valdes till en av turneringens tre bästa spelare.. Hyfsat gifigt lag alltså..!

SSK gjorde bäst motstånd och torskade bara med 2-3, medan Vipers fick en riktigt svettig afton och åkte på stordäng med 2-10.

Bäst i Vipers var, trots 10 mål i baken, nye målisen Stefan Ridderwall, vilket säger en hel del.. =)

Conny Strömberg, Bogabekantingen, har hittills gjort ett riktigt gott intryck på tränarstaben, så även mot Letterna, och kommer därför högst troligt att få förlänga sin tryout-period...  Det blir kontrakt, enligt mig iaf.
------------------     -----------------------     -------------------     ---------------------

Mer eller mindre lösa rykten

KHC försöker enligt rykten att knyta till sig en hyfsad poängproducent, som lirade i just Vipers förra säsongen.. (50-talet pinnar blev det visst) men som inte vill/orkar/har tid att lira allsvensk hockey..
En flytt till V-ås och en liten tanke på nedtrappning med div2-spel ryktas det om, och det är där KHC kan tänka sig att "ställa upp".. 

Kommande vecka kommer det även att klarna lite mer i spelartrupperna där såväl KHC som KIK påverkas..
Den som håller utkik får veta mer.. =)

För övrigt så kan man gärna besöka Carl Juborgs blogg http://carljuborg.blogg.se/ för att höra och se honom videoblogga, och det bla angående KHCs satsning på både ett div2-lag och ett div3-lag.

Mina tankar i samma ämne har jag delat med mig av sen tidigare, och jag håller med den gode Juborg i hans tankegångar och farhågor..


Nu börjar det bränna till lite när ispremiärerna duggar tätt och när trupperna börjar formeras, kanske kan det trots allt (jag har inte haft några förhoppningar alls hittills) bli iaf lite intressant att följa lokalhockeyn denna säsong.. !?

Kommentarer
Postat av: Christer, Munkfors

Åhhh Mitell... honom skulle nog vilket div 1- och div 2-lag som helst vilja lägga beslag på.

2009-08-17 @ 17:13:01
Postat av: Falken

Jepp, det tror jag också..! =)

2009-08-17 @ 22:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0