Linden - IFK Arboga: 3 - 2

Förlust nummer två.

3 - 2

(1 - 1, 1 - 1, 1 - 0)

Skott:
Linden                     IFK Arboga
(12:11:9)   32         (12:13:6)  31
Utvisningar:
12 min                      8 min


Michael Wallén gjorde båda IFKs mål (1 - 1 och 1 - 2)


Jämnt siffermässigt men IFK hade tydligen spelet med stor överlägsenhet, även om varken skott eller det viktigaste, målfabrikationen visar det. Hemmalaget Linden drog alltså längsta strået och tog sin första seger.

Inför matchen var det bättre tongångar från coach Gyllenhammar. "Vi kommer att från första nedsläpp visa inte minst för oss själva att vi kan så mycket bättre än senast mot Bålsta."

Hayley Wickenhaiser spelade sin första seriematch för Linden, och finns med i matchprotokollet men endast på grund av en utvisning. (2 min för hakning)

Under morgondagen kommer coach Gyllenhammar att ge sin syn på matchen på IFKs hemsida.


Tung start för Boga.

Nästa match är nu på söndag, hemma mot Valbo. Det lär inte bli en lätt uppgift.





Kommentarer
Postat av: Inge

Hallå, såg du Kungsörs första träningsmatch och isåfall kommer det ett referat?



Bra blogg



MVH

Inge

2008-09-29 @ 08:02:40
Postat av: Falken

Hej Inge, och tack!



Tyvärr så missade jag KIKs match. Hörde dock att de vann med 6-3 mot Guldsmedshyttan.

2008-09-29 @ 10:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0