Play off 1, play off 2 och kvalserien till div2 V B

Hallstahammar HK vann alltså div3 Örebro/Västmanland, och kommer nu att möta Guldsmedshytte SK som segrade i play off 1.


Play Off 1

Dag

Datum

Kl

Lag

Sön

15 febr

15.30

HC Örnen - Guldsmedshytte SK : 2 - 4

Fre

20 febr

19.00

Guldsmedshytte SK - HC Örnen: 4 - 1


Play Off 2

Dag

Datum

Kl

Lag

Tis

24 feb

19.00

Guldsmedshytte SK - Hallstahammar HK: 4 - 2

Fre

27 feb

19.00

Hallstahammar HK - Guldsmedshytte SK:


Hallstahammars SK och Guldsmedshytte SK har mötts 4 gånger under seriespelet, och det är "Hyttan" som har övertaget genom 3 segrar (2 hemma och en borta)
GSK - HSK: 6 - 2
HSK - GSK: 7 - 1
GSK - HSK: 8 - 4
HSK - GSK: 3 - 8, och denna matchen spelades för en knapp månad sedan (30/1)

Återstår att se om "Hyttan" viker ner HSK i play off 2 också?
Jag tippar så iaf.

Från div3 Värmland så ansluter antingen Charlottenbergs HC eller Hammarö Chiefs IF.
De har spelat tre gånger mot varandra i säsongens seriespel och Hammarö Chiefs har vunnit alla tre matcher.
Deras serie hade endast 6 deltagande lag och dess lag har bara spelat totalt 15 matcher seriematcher, vilket skall jämföras med div3 Örebro län/Västmanland som spelat 24 seriematcher (med totalt sju lag i sin serie)
 
IFK Munkfors div3-lag vann div3 Värmland enkelt, men de får inte kvala till div2 eftersom IFK Munkfors har ett lag i div1, och kanske snart i div2 (om de inte klarar kvalet till div1)

Charlottenberg och Hammarö Chiefs spelar alltså play off 2.
De möts den 24/2, CHC - HC IF, och den 26/2, HC IF - CHC.

Skulle bli mycket förvånad om det inte är Hammarö Chiefs IF som spelar i kvalserien till div2.

Vinnaren av play off 2 får sedan spela kvalspel till div2 enligt nedan:


Kvalserien till Div 2
Kungsörs IK från div2 västra B
Viking HC från div2 västra B

Charlottenberg HC/Hammarö Chiefs IF från div 3 Värmland

Guldsmedshytte SK/Hallstahammar SK från div 3 Örebro län/Västmanland


Speldagar kvalserien till div 2

Sön

01 mars

2009

 

Sön

08 mars

2009

Ons

04 mars

2009

 

Ons

11 mars

2009

Fre

06 mars

2009

 

Fre

13 mars

2009


Segraren till div 2, säsongen 2009-2010

Beroende på upp- och nedflyttningar i överliggande serier

kan också fler än vinnaren av kvalserien komma i fråga för avancemang


Många spännande matcher blir det, och dessa måste självklart tippas snart !

 


Kommentarer
Postat av: per berg

Hyttan slog ut örnen.

2009-02-22 @ 21:18:46
Postat av: Falken

Ha, ha =) Tack Per! I min iver så missade jag att play off 1 redan är spelat...



Grattis till fredagkvällens seger, och till kvalspelet!

2009-02-22 @ 21:23:24
Postat av: VHC

Tja falken. vad tror du om kvalet till 2:an. vilka är starkast och hur slutar det. Lagen från 3:an är dom starka eller handlar det om VHC och KIK? Vet attallt kan hända men jag har ingen alls koll på 3a lagen. MVH VHC

2009-02-22 @ 23:37:58
Postat av: Falken

Hallå VHC! Har för dålig koll på Hammarö Chiefs, som jag tror kommer att ansluta till kvalserien från div3 Värmland, men jag tvivlar på att de kan hota. Hallstahammar SK är riktigt duktiga när de vill, de har div1-rutinerade och duktiga "rävar" med i laget men jag är inte säker på att de vinner sitt play off (vet inte om de rutinerade killarna verkligen vill lira i div2, de är kanske lite för "lata" för det.) Laget gav ju bort sin plats i div2 förra säsongen, men då hette de Sura Black Sheeps. Guldsmedshyttan däremot, de kan bli tjuriga att möta i en ev kvalserie.

Mycker kommer att handla om det mentala, du vet div3-lagen har en vinnarmentalitet eftersom de är vana att föra spelet och att vinna sina matcher. Det kan man ju inte direkt säga om varken VHC eller KIK, och det kan bli avgörande om inte KIK/VHC rycker upp sig.



Lycka till får jag väl säga, och tack för din kommentar!

2009-02-23 @ 00:02:36
Postat av: Hallsta

Anledningen till att HK Sura tackade nej till Div.2 platsen förra säsongen berodde mest på ekonomin.

Dom visste ännu inte hur det skulle bli till denna säsongen med sponsorer m,m när flytten skulle ske till Hallsta. Och detta gick ju över förväntan så ekonomin kommer inte att stoppa dom och vad det gäller Div.1 spelare från Sura så fylls det på allt eftersom beroende på att det fylls på med yngre förmågor i Sura IF. Det som är deras svaghet är nog målvaktsposten där Jesper Andersson (som varit ass. domare i några av KIK´s matcher bl.a) är något ojämn ock kanske inte satts på så stora prov under säsongen.

2009-02-23 @ 17:35:56
Postat av: Falken

Stort tack Hallsta för informationen!

Du får mycket gärna ösa på med mer info allteftersom playoff och kvalspelande fortgår.



Lycka till mot Hyttan!

2009-02-23 @ 18:18:41
Postat av: Anonym

Hej Falken. Har följt din blogg med STORT intresse,jag rättar mig in i ledet med dom som uppskattar den.

Apropå derbyt i fredags var det helt klart det tyngsta jag varit med om både som spelare och tränare,och då pratar jag inte om resultatet utan att jag fick följa matchen via sms.Resultatet hade säkert blivit detsamma men man skulle vilja backa bandet och spela igen om du förstår vad jag menar..

Nu är jag dock mycket tacksam att Köping gjorde sitt mot Säffle och vi mot Hammarö.

Hoppas nu att du följer vårat kval med dina inlägg och funderingar.

Känns lite som vi har haft många chanser till kval och till slut är vi där,nu ska vi förvalta den på bästa sätt. Hoppas på ditt stöd.MVH Pontus Brolin KIK hockey.

2009-02-24 @ 13:39:19
Postat av: Falken

Tjena Pontus! Kul att du läser bloggen, och tack för din uppmuntran!



Jo jag förstår ångesten att ligga hemma när en av årets,lokalt idrottsliga iaf, höjdpunkter pågår.



Att sia om din medverkan hade gjort skillnad är ganska lätt,för mig iaf, jag är m a o ganska säker på att den hade gjort det. Kanske inte så att det hade blivit seger denna gången också men man vet aldrig, KHC uppträdde helt annorlunda än senast, men iaf en uppstyrning av spel och attityd som verkligen hade behövts i mittenperren. Jag tror även att vissa individer i KIK-laget behöver den Brolinska blåslampan där bak om du hajjar.. ;)



Jag höll på att svimma när en KHC-lirare bara hade att hålla i pucken, när SHC tagit ut sin keeper, och låta sekundrarna gå. Istället skjuter han mot öppet mål i "panik", och missar, varpå SHC kan anfalla och sätta 5 - 5 med 19:59 på tavlan.

Tur att den pinnen ändå hjälpte KIK!



Jepp, ska följa kvalet så mkt jag kan och uppdatera bloggen vartefter.

Håll tempot uppe nu inför kvalet, kanske var det misstaget som fällde KIK förra året i play off 2?



Jag håller på KIK! =)

2009-02-24 @ 14:33:02
Postat av: HHK

Ville bara påpeka att Hallsta har förkortningen HHK (Hallstahammar Hockey Klubb) och inte HSK (som förkniooas med Sveriges sämsta hockeylag)

2009-02-24 @ 15:29:27
Postat av: Falken

Tack HHK! Jag skall i fortsättningen använda HHK istället! Jag kommer ihåg skriverierna, Kungörs IK spelade ju i samma serie som HSK ett tag, så jag förstår att inte många vill förknippas med det. =)

2009-02-24 @ 18:51:27
Postat av: kari

8" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=KG4u5TnBZ8

2009-02-28 @ 13:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0