19e omgången i div3 Örebro/Västmanl. Uppdateras..


Lördag 30/1


HC Örnen - F/F IK

Tips: 15 - 1


Resultat: 15 - 1

He he


Tisdag 2/2


HHK - ÖDIK

ÖDIK har peakat formen
nu till slutspurten av serien, de är nu uppe i en rak vinst, kanske kan de klara nytt kontrakt om de vinner alla matcher de har kvar.., de kanske inte vinner varje match men jag tror banne mig att de klarar kontraktet..


Tips: 12 - 1

Resultat: 21 - 0 Skott:
80-5

Tjong! Verkar som att HHK skärpte till det lite..och det behövs sannerligen inför playoff.
ÖDIK riskerar att passera 250 insläppta mål innan detta är klart.. Kul? NEJ!


HIK - Nora

Här har vi omgångens batalj!
Hällefors innehar just nu den eftertraktade sista playoff-platsen, 4 pinnar tillgodo på Nora. HIK har dock en match mer spelad. Om nu HIK skulle ta en trea hemma i Hällevi så ser det tjurigt ut för Nora, då skiljer det helt plötsligt 7 poäng och det blir svårt att ta igen med Noras återstående spelprogram (HHK: 0 p tror jag, Örnen: 0 p tror jag och Köping: 3 p tror jag)
HIK har å sin sida Örnen (0 p tror jag) och KIK (0 p hoppas/tror jag) kvar att möta, vilket inte heller känns som några lättplockad pinnar.

Om det nu bara är mellan HIK och Nora det står så känns det ändå som att HIK är mest pressade att vinna.

Ett scenario skulle kunna vara det att HIK o Nora lirar oavgjort. Om HIK sen torskar mot både Örnen o KIK så landar de på 32. Om Nora sen torskar mot både HHK och Örnen, men vinner mot KHC så landar de på 31 och missar PO. Om då KIK vinner mot KHC och HIK, men torskar mot Örnen så landar KIK på 32, och då blir det en målskillnadsaffär mellan KIK och HIK om den sista playoffplatsen.. Inte omöjligt alls! =)


Tips: 1 - 1, eller 0 - 0 hoppas jag 8)

Resultat: 4 - 3

Hoppas på att
få lite matchinfo..

Matchinfo från Janne: HIK avgjorde med 8sekunder kvar.. Nora hade ett massivt spelövertag och HIK räddades av sin strålande målvakt Patrik Eriksson.. På slutet blev det lite tumult.

Stor fördel HIK nu, i fighten om sista playoff-platsen alltså..
Ska till storspel av både KIK o Nora för att byta plats med HIK nu..


KHC - GSK

Uj, uj, uj..,
uddamålstorsk mot ÖDIK senast för KHC.., inte bra för självförtroendet.
Och nu blir det åka av mot ett piggt och rappt GSK!

Tips: 1 - 7

Resultat: 4 - 3

Köping kan ha haft med några
lirare från sitt div2-lag.., när det är klarlagt så ska jag lufta min åsikt.


SIS - SHK

Ska Sala ta ett kliv
uppåt i tabellen i och med denna omgång? Jo, jag tror allt det.
Skultuna har inte vunnit sedan början av december, mot ÖDIK, och är inte precis fullproppade med självförtroende och go i laget. Go i laget tror jag däremot att SHK har. En mkt bra genomförd match senast hemma mot Hallstahammar, trots torsk, ger anledning att sikta på en trea mot SIS. 

Tips: 1 - 4

Resultat: 3 - 6

Matchrapporterna på
Sala HKs hemsida brukar vara kul att läsa..




Kommentarer
Postat av: Kimmo

Köpings lag skiljer sig något hemma vs borta. Om det är bra eller dåligt vet jag inte.

Det har sina fördelar och nackdelar.

Men jag skulle vilja tippa KHC/B-GSK till 5-3 vinst för KHC.

2010-02-01 @ 14:57:07
Postat av: en som vet

Döva kommer Sweepa Hallsta av bara farten nu! 3 nya fräscha poäng och hjälp till storebrorsan Örnen ;D

2010-02-01 @ 15:08:32
Postat av: KHC

får khc använda sig av sina div 2 spelare även nu när transfer fönstret stängt?

2010-02-01 @ 20:51:51
Postat av: chelios

visst får KHC använda sig av sina egna spelare, dem tillhör ju samma klubb. veckans stalltips kommer här:



HHK - ÖDIK ,ja hur kan detta sluta? tror inte att ÖDIK kan mäkta med ännu en skräll, utan HHK kommer pulverisera dem stackars örebroarna med 19-0



HIK - Nora detta derby i twillight zone är nog det viktigaste i mannaminne, att Nora körde över KIK senast imponerar, men HIK har ett spel på hemmaplan som inte går av för hackor. För streckstriden vore ett oavgjort resultat bäst, jag tippar ändå HIK som segrare baserat på att dem inte besöker busbåset lika frekvent som Nora, HIK seger 6-4



KHC - GSK måhända har KHC revanschlusta efter en snöplig förlust senast. Tyvärr räcker det inte så långt här, GSK är för bra till o med för KHC´s A-lag. GSK vinst med 9-1.



SIS - SHK ett derby i skogarna norr? om västerås, SHK spelade tydligen ganska bra mot HHK senast, SIS har en formsvacka som liknar Grand Canyon,och kan SHK kriga på så vinner dem här, mitt tips SHK vinst med 6-3.



Undrar hur många rätt man haft hittils? känns som man har varit duktigt ute o cyklat ibland...

2010-02-01 @ 21:07:27
Postat av: köpingsfan

Tror att Köping kommer vinna stort imorgon , då många väldigt bra spelae kommer att vara med:)

2010-02-01 @ 21:55:13
Postat av: Hedman!

Ödik kommer nog inte komma med mer en 11-12 spelar imorron många skador m.m

2010-02-02 @ 00:31:35
Postat av: SISfan

Tror tyvärr du har rätt angående SIS-SHK. Tydligen så har inte SIS varit mer är 12 man på någon träning sedan slutet på oktober. Det brukar synas i tredje perren när de börjar ta utvisningar. Jag tror på 3-5

2010-02-02 @ 14:38:12
Postat av: En som vet

Spelar ingen roll om Skultuna har 20man Sala är bättre ändå det har vi ju sett dom andra matcherna

2010-02-02 @ 16:41:15
Postat av: Insatt

Ett lag blir inte bättre än den tränare man har... Och hur i helvete man kunde signa Lundevall är för mig en gåta... Han tillförde ju inget i VIK U ens... Nåja, det fanns väl inget annat att tillgå. Och SIS ledning var väl inte insatta till 100%.

Bara att ta nya tag SIS. Bit ihop sista matcherna och ta nya tag till nästa sässe.

2010-02-02 @ 21:43:25
Postat av: Janne

Hällefors seger på Hällevi mot Nora med 4-3. HIK avgjorde med 8sekunder kvar.. Nora hade ett massivt spelövertag och HIK räddades av sin strålande målvakt Patrik Eriksson.. På slutet blev det lite tumult.

2010-02-02 @ 21:59:06
Postat av: Liston

Hallsta-Örebro DIK 21-0!

Skotten: 80-5



13+2 mv ställde dom upp med. 3 st fick kliva av skadade under matchens gång. Örebro var riktigt usla det var så man tyckte synd om dom tills vissa spelare börja spela fult, då gick det över.

Hoppas man slipper möta dom nästa säsong igen.

Det kan omöjligt finnas lag som är sämre, det var HSK klass på detta gäng...

2010-02-02 @ 22:18:20
Postat av: Falken

Janne o Liston: Tack för matchinfo!!

2010-02-02 @ 22:21:49
Postat av: Supporter på läktarn

Köping hade bara med 2 alagsspelare.

Köping skulle lätt vara i topp om alla var med jämt.

Likaså har grabbarna mindre än 5 träningar på hela säsongen.



Säger lite om klassen på serien...

2010-02-02 @ 22:22:40
Postat av: chelios

grattis Köping, starkt att plocka ner GSK från deras höga hästar, HHK - ÖDIK 21-0 resultatet påminner mig om en match mellan J-O Waldner och albanen Inge Rack



Annars prickade jag i alla fall in rätt vinnare i SIS - SHK och HIK - Nora, HIK imponerar på mig alltså, och att Nora drar på sig utvisningar i parti o minut måste ju vara såg j-vla segt, för troligtvis är det väl samma spelare hela tiden, och kollar man på HIK´s hemsida så höll sig ju i alla HIK på isen, endast 1 st 2 minutare mot Nora, medans Nora hade ett gång utvisningar. Kan bli tufft för KIK o Nora att hämta igen försprånget till

HIK nu

2010-02-02 @ 23:21:56
Postat av: kari

http://www.youtube.com/watch?v=Raz6HuZmLa8 videoklipp hallsta-örebro

2010-02-02 @ 23:40:04
Postat av: chelios

Liston: förhoppningsvis slipper ni väl ÖDIK nästa år, för då spelar ni väl i 2:an??

Jag har full förståelse för dem div.3 lag som funderar både 1 o 2 gånger innan man vill/kan gå upp i denna 2:a. jag förstår inte hur förbundet kan motivera alla dessa resor till värmland? bara för att regionerna ritades in på 50-talet då det fanns klubbar i varenda liten byhåla runt om i region väst. så är ju inte fallet längre och kanske är det dags att se över detta? för det kan ju inte vara meningen att man måste tacka nej pga dessa resor?

hur KHC får ihop det begriper jag inte, till åmål en onsdag måste ju innebära avresa någon gång vid 14:00 eller? riv upp dessa regioner och titta över goegrafin och lägg serier som är möjliga att avancera till utan att behöva betala busskostnader på flera hundratusen varje år...kom med lite åsikter om vad ni andra tycker. som det är nu så är det väl bara KHC från västmanland t ex

2010-02-02 @ 23:44:52
Postat av: Nora

45-9 i skott i perre 2/3. Bra målis och en skit dålig dommare som vanligt när Wassberg dömmer!!

2010-02-02 @ 23:47:34
Postat av: Janne

@ Nora.. Visst var ju domarn dålig även i denna div3 match som oftast, men ert lags oförmåga att göra mål kan ju tyvärr inte lastas på domaren.. Sen tycker jag personligen att vissa spelare i Nora borde fundera om dom har nått på en hockey plan att göra egentligen..

2010-02-03 @ 00:03:38
Postat av: till supporter på läktarn

jo o samma köping fick stryk av ÖDIK som snittar typ 2-14 per match...GSK är ett riktigt bra lag det vet alla som kan ngt om hckey.. Så va fan äre som händer i denna serie. Har folk tagit förlängt julledigt o bara tränar ibland? tråkigt o skärpning

2010-02-03 @ 00:56:42
Postat av: Kimmo

I Köpings första femma, Dan Larsson, Fredrik Karlsson, Jonas Hammarlund, Daniel Lindström och Joakim Javeblad. I mål Robert Kinisjärvi räddade många frilägen.

Hade tröjjorna varit röda, hade man stundvis kunnat tro att det var ryssar på planen. Detta om att ha olika lag på hemma vs borta matcher. Mot Kungsör ställer man nog med hemmalaget.

Juniorerna spelade helt ok, speciellt Paul Granath gjorde en bra match. Andra kedjans Basse Ackesten och Marcus Gustafsson var A-lagsmässigä

2010-02-03 @ 07:20:26
Postat av: Kimmo

Glömde lägga till, domarna var bra denna även gång.

"Singing Kent" och hans kompanjoner gjorde en bra insats.

2010-02-03 @ 07:23:50
Postat av: chelios

Kimmo: kul att Ackesten o Gustafsson är A-lags mässiga, men vad säger det egentligen? KHC har ju inte det vassaste A-laget om man säger så...tror att det blir respass ner till 3:an i år

2010-02-03 @ 07:24:31
Postat av: Kimmo

Är det någon som tar bort mina kommentarer

2010-02-03 @ 08:07:01
Postat av: Kimmo

Det säger bara det att, serierna som de spelar är inte bättre eller sämre än så.

Skulle dessa två spelare träna lika mycket som A-lagspelare gör så skulle de platsa i de flesta div 2 lagen i serien. Båda har farten som krävs för det. Marcus Gustafsson har bevisligen också spelat där. Man kan tillägga att även de spelare som spelade i första kedjan skulle platsa i tvåan.

Det stora skillnaden mellan lagen i topp av 2:an är som alltid pengar, första kedjorna i dessa lag får lön. Det får de inte i Köping

2010-02-03 @ 08:22:22
Postat av: Ödik

@ Liston, #17 i Hallsta spelade inte speciellt snyggt om jag får säga mitt han delade ut en tackling i ryggen och en "tackling" i huvudet, och nummer 21, tacklas med vantarna i ansiktet gång på gång.



2010-02-03 @ 09:55:34
Postat av: Falken

Det är skönt med en klubb som sätter ihop ett lag bara för att hockey är så kul att lira, och så att de yngra förmågorna i klubben får en chans att testa på seniorhockey. Det är säkert väldigt utvecklande för Hammarlund -87, Lindström -87, Larsson -82, Karlsson -78, och Javeblad -70.



Det viktiga är ju inte att vinna, utan att ha kul och se de kommande generationerna utvecklas..

2010-02-03 @ 10:36:58
Postat av: Supporter på läktarn

Hahaha... Tycker mig läsa lite surhet och avundsjuka mellan raderna Falken... :)



de äldre som inte tränar spelar för att det är kul, finansierat med egna pengar, sedan fylla på med yngre förmågor som får testa på seniorhockey som i dagens läge inte är möjligt i div 2 laget.



De yngre har absolut växt detta år!

Kul att se. Även att få snabbare i utvecklingen träffa och spela med och mot äldre spelare.



Menar ändå att det säger en del när dessa äldre som inte tränar likaså de yngre från BJ-laget håller jämna steg med topplag i

serien...alltså att trean inte kan hålla för hög nivå.

2010-02-03 @ 11:02:47
Postat av: Supporter igen...

Glömde skriva att det är inte föreningen som startat detta lag utan det är de äldre som gjort det. Finansierat med egna pengar för att kul.

Sedan har de gladeligen tagit med juniorer! Tex mot KIK stod blott 14-årige Pontus Sjöman i målet!



Bra jobbat grabbar!!

2010-02-03 @ 11:14:26
Postat av: Kimmo

Jag kan tillägga, att en av de äldre spelarna gav sin plats igår till en junior. För han tyckte att det var bättre att junioren spelade istället.

Juniorer med igår, Paul Granath, Joakim Eriksson, Adam Larsson, Pontus Levaniemi, Rasmus Kesti och målvakterna Robert Kinisjärvi samt Pontus Sjöman

2010-02-03 @ 11:48:52
Postat av: Falken

Nja, jag är varken sur eller avis. Jag tycker bara att det är lite fjantigt att snacka om att B-laget är ett lag med äldre spelare,som bara lirar för att det är kul, och junisar som ska få prova på seniorhockey , när man plockar in spelare från div2-lagets 1a-line istället för att spela med dem man hade tänkt från början.

Det är ju bra att det går att rabbla upp junisar som fick vara med, men det föringar inte att det fanns andra som fick stå utanför laget eftersom man tog med Lindström och Hammarlund istället.

När laget startades så var det junisar som stod på gränsen till div2-laget som skulle vara med, inte ordinarie lirare.



Så fort jag fick höra talas om B-laget så gav jag min synpunkt på det, jag tyckte att det var kul men jag hade mina farhågor angående hur många (när det kommer till kritan) som egentligen tyckte att hockey är SÅ kul så att man ville lira borta mot "Hällefors" en fredagkväll t ex.

Med facit i handen så har mina farhågor besannats, vilket jag med andra tycker är tråkigt.

En av initiativtagarna till B-laget, Jocke Karlsson, har utryckt en stor besvikelse över att det inte blev som det var tänkt, vare sig vad det gäller uppslutningen från de äldre, eller samarbetet med div2-laget.



B-laget kunde ha fått en nyttig kontinuitet om man hade tagit vara på chansen, som KHC som klubb kunde ha haft mkt större nytta av. Att lira med junisar som sedan kunde lyftas in i div2-laget, men tyvärr har klubben misslyckats med detta.



Det är iaf min åsikt, helt utan vare sig surhet eller avundsjuka. =)

2010-02-03 @ 13:01:30
Postat av: Läktarn..

Förstår din åsikt..



Men förstår inte när man tar detta så allvarligt.

Laget är självfinasierat och skulle överhuvudtaget inte finnas om inte varje spelare av de äldre skulle lägga in en slant.

Så vad som görs samt vilka som är med är egentligen helt oväsentligt. varje junior som är med varje match är ett plus bara.

Sedan om det nu var med 2 st alagsspelare...vad gör nu det...? De gör ju direkt inte ett helt lag, samt de var ju inte direkt så att de överglänste de andra som lirade.



Kan ändå inte föringa att Köping slog ett av topplagen med ett lag med otränade äldre (plus 2 alagaspelare) samt ca 8 juniorer och det är konstigt tycker jag!

Så bra är inte dom äldre eller hur! Säger mer om kvaliten i serien.



Men men..man kan se det på olika sätt, och tur är väl det! :)

2010-02-03 @ 13:54:42
Postat av: Kimmo

Det är väl ingen som har sagt att allt är guld och gröna skogar när det gäller KHC-B lag.

Men faktum är fortfarande,

Nr.1 karriären har blivit längre för en del äldre killar som vad jag förstår har haft roligt.

Nr.2 att minst 9 juniorer har fått sin seniorlagsdebut i laget.

Och det var det som var meningen från början tror jag.

Sen tror jag att de flesta involverade har haft roligt, det tror jag är det viktigaste med detta verksamhet som det ser ut idag.

Man kan säkert utveckla det på ett eller annat sätt, men det får man ta upp senare.

Att det sen är några A-lagsspelare som vill vara med att lira med detta laget ser inte jag som någon problem snarare en tillgång. Tillgång för publik, medspelare och motståndare.

Jag tror att kassören för KIK gillar det också på fredag

2010-02-03 @ 13:59:25
Postat av: Läktarn..

Håller helt med!



2010-02-03 @ 14:11:10
Postat av: Falken

Vem tar vad för allvarligt? (frågar jag mig utan ett uns av irritaton) Jag har en (1) kommentar om detta ämne hittills, detta blir min andra.

Min respons i ämnet grundar sig på två saker, först och främst jämför jag resultatet med målsättningen.

Målsättningen med KHCs B-lag

var att, precis som Kimmo beskriver det, att förlänga karriären för vissa lirare som inte ville/kunde lira på högre nivå.

Träningsmängden och matchandet som krävs på högre nivåer passar inte för alla (familj och heltidsarbete inkl skiftgång och sånt krockar)även om man tycker att det är förtvivlat kul att lira.

I målsättningen ingick också att juniorer som inte riktigt platsade i div2-laget skulle få lira seniorhockey i div3. Rent konkret fanns en muntlig överenskommelse (enligt info från Jocke Karlsson) om att B-laget skulle få låna A-lagets 4e-femma.

Dagens M24 belägger detta.



Även om Kimmo säkert har rätt i mycket så är det mer relevant att lyssna på hur initiativtagarna till B-laget bedömer att saker och ting har fungerat. ("Det var ju en god sockerkaka! Jo, kanske, men det var meningen att det skulle bli wienerbröd!")

De hade tänkt sig ett helt annat scenario, och som jag förstår det har KHC som klubb inte riktigt respekterat den ideela satsning som Jocke Karlsson mfl har gjort i o m starten av B-laget, samtidigt som att många av de som sa sig vara intresserade av att vara med och lira inte alls har varit med. Det är riktigt svagt, och naturligtvis ganska tråkigt för de som lagt ner tid o pengar på detta.



Sen, angående huruvida det är rätt att använda div2-lagets ordinarie lirare (från 1a,2a el 3e linan) så tycker jag att det är lite oschysst, lika oschysst som att knappt ha fullt lag i en annan match. Det är att inte visa tillbörlig respekt mot de andra klubbarna i serien. Visst, alla lag kan drabbas av sjukdom/skador som man inte kan kontrollera men man ska inte behöva förvänta sig att ett lag har vitt skiljda laguppställningar beroende på om man lirar hemma eller borta.. För att ta ett exempel: Förra sessen så skulle Hammarö Chiefs lira kval till div2 men när det väl blev dags så hoppade man av för att man inte "orkade" åka så långt (det spelar ingen som helst roll om det berodde på ekonomi eller om det berodde på lathet, det skulle man ha tagit med i beräkningen inför säsongen) Kan man inte fullfölja sin medverkan i en förbundsserie så ska man lira hockeybockey eller inte lira alls.

Detta med KHCs B-lag är inte samma sak, men det tenderar att bli nästan lika respeklöst. Man kan och bör inte endast utgå från sig själv, "Ja, vad kul att lira hockey.. Derby mot KIK och kanske lite hemmamatcher, men jag orkar inte åka med till Nora eller Hällefors". Det är egoistiskt och respektlöst, både mot de som jobbat för att starta laget och mot de andra föreningarna.. Det verkar inte vara många som tänker i de banorna tyvärr.



Återstår att se om Hammarö Chiefs hoppar av kvalet i år också, de leder div3 Värmland i nuläget.

Återstår också att se vilket lag KHC kommer med till derbyt mot KIK. Det vore enligt mig respektlöst att komma med ordinarie lirare från div2-laget.



2010-02-03 @ 15:57:31
Postat av: Kimmo

Respectlöst eller inte, De äldre spelarna vill spela mot sina "polare". Vad A-laget skickar är vad "Leidan" och "Micke" anser behöver mer istid.

Vad de får skicka är en annan sak, vad jag förstår så finns det en lista som säger vilka spelare får användas från div.2 laget.

Men det är lite märkligt att det är Kungsörarana som klagar, de borde väl vara bra att KHC kommer med bra lag till matchen. Skall vi skicka J-laget så att ni har chansen;-b

Annars har du bra koll som vanligt för vad som händer.

Vi ses i den kallaste delen av KAK (Mälarenergi Arena)

2010-02-03 @ 16:52:02
Postat av: Falken

Kimmo: Antingen lyckas jag inte få fram vad jag menar, eller så har vi helt enkelt olika åsikter. Min åsikt har inte speciellt mycket med det faktum att jag bor i Kungsör att göra, och det är förmodligen där vi är olika. Jag tänker i ett större perspektiv än bara i ett derbyperspektiv,det är här respekten kommer in, respekten mot de andra föreningarna.

Blir lite lågt när du använder plural om mig.. Har du sett någon annan Kungsörare opponera sig här i bloggen, och att du sen kallar min respons för att klaga..?? Hittar du någon mer konkret och konstruktiv argumentation än den jag använt så har du letat länge.

Nu var du allt starkt färgad i din kommentar Kimmo!



Jag respekterar din åsikt, och accepterar att den skiljer sig från min. Det får räcka så för nu..



Jepp, vi ses säkert i frysboxen.. No hard feelings of course.. =)

2010-02-03 @ 17:06:03
Postat av: Jocke

Mycket intressant att läsa alla dessa åsikter..



Ni som läst MAGAZIN 24 blaskan idag skall veta att jag inte alls sade att KIK kommer vinna!



Jag sa att det är omöjligt att säga och att det är ett derby som normalt ett mer vältränat KIK skall vinna. Men att det också är ett derby där allt kan hända och KHC - B aldrig kommer att ge sig.



Var bara det jag ville säga..;)



Ha det!



/Jocke

2010-02-03 @ 19:54:54
Postat av: Falken

Bra att du klargjorde det Jocke, jag kan inte säga att jag känner dig så väl, men det lilla vi delat och diskuterat runt hockey i allmänhet och coaching i synnerhet gjorde att det kändes främmande att du skulle uttala dig på det sättet. =)



Go KIK , Go KHC! Vi hoppas på en välspelad och spännande match!

2010-02-03 @ 20:03:46
Postat av: Gustavsson

Nora ägde dom två sista men HIK spelarna slog med klubborna som det var yxer!!! men inte en 2 minutare!!!!!!

2010-02-03 @ 22:55:49
Postat av: Gustavsson

Det är svårt för Nora att vinna med två motståndare HIK och domaren, inte en 2 minutare på en hel match!!! mycket bra målvakt i HIK

2010-02-03 @ 23:00:15
Postat av: Åskådare

Gustavsson: Du kan inte säga att Nora var så mycket sämre på det. Men de gjorde andra dumheter som gjorde att de åkte ut. Som t.ex. slog ner hik-spelare efter avblåsning. Domaren var inte bra, men tyckte han var lika dålig åt båda håll.

2010-02-04 @ 00:50:37
Postat av: Åskådare

#33 i Nora är en riktig badboy

2010-02-04 @ 13:48:20
Postat av: Nora

#33 Badboy?! Ser Tobbe som en toyboy!!!!

2010-02-04 @ 15:11:01
Postat av: till Nora

nja inte riktigt moståndarlagens uppfattning om #33 )) men nora lirar bra hockey i år. ert fysiska spel tillsammans med ert bra PP kommer hålla er topp 5 när serien är slut.

2010-02-04 @ 16:40:48
Postat av: Gustavsson

Svar till "Åskådare".

Men snälla! Hur kan du säga att domaren var lika dålig åt båda hållen. Inte den mest hängivna Hälleforsanhängaren kan tycka att domaren var lika dålig åt båda håll. Har du någon gång förut upplevt ett så utspelat lag i de två sista perioderna, som är så trötta så att de är tvugna att ta en time out bara för att hämta andan, och lägg till att de försvarade sig med klubborna hej vilt och inte en enda 2- minutare. Med tanke på att Nora sköt mer än 40 skott på de två sista perioderna och Hällefors sköt 9 skott på två perioder är det bättre att säga att vi hade tur idag och domaren var på vår sida.

2010-02-04 @ 22:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0