4:e omgången är här

 En tabell som redan efter 3 omgångar ser ut som den skulle kunna göra efter t ex 16 omgångar, eller fler.
 
Nörderi:
I div2 VB har det gjorts 158 mål på totalt 18 matcher, alltså 8,77 mål per match.
Efter elitseriens tre första omgångar, och 18 matcher hade det gjorts totalt 83 mål, alltså 4,611 per match.
Visst är skillnaden enorm på precis allt, men att det görs nästan dubbelt så mycket mål per match i div2 VB jämfört med elitserien, är det pga att det är mycket lättare att göra mål i div2 VB, är det keeprarnas fel? ;)
 
Nä,  nu kör vi 4:e omgången istället:
 
Tippa!: Kom igen och tippa, skriv en kommentar med ditt tips och ev insideinformation!
 
Navvies har inlett serien med 2 raka tors, o sen en bortavinst senast mot Sunne.
Rena väggen! Efter segermatchen så hyllas Daniel "Lale" Svensson, keeper i Navvies, efter att ha räddat 43 av 44 skott, och naturligtvis bidragit väsentligt till lagets första 3-poängare.
Söndagens motståndare HHC, har inlett serien med vinst,torsk, o vinst, och jag tror coach Rivest lägger till ännu en vinst efter 60 effektiva på söndag.
 
"Nu ska vi ta tredje segern, säger Thomas "Sylta" Karlsson, och på Sunne IK:s hemsida menar man å sin sida att man kan så mycket bättre än i hemmatorsken mot Navvies senast, och det vill man bevisa i Nobelhallen.
Jag tror att det kan bli målrikt, att Flyers kanske tar lite för lätt på motståndet inledningsvis och har 0-2 efter första perren, men sen blir det andra bullar och mål i andra kassen, och en trea till "Sylta".
 
Örebrolaget har inte startar säsongen särskilt övertygande, 6-25 efter tre matcher, och risken att laget parkerar under nedre strecket resten av denna säsong är mycket stor, om inte något väldigt radikalt sker.
Blue Boars från Köping har tre raka segrar, och lyckades bryta den negativa "mittenperretrenden" hemma mot starka ÅSK senast. Som jag ser det, utan att jag vill förnärma Örnen på något sätt, så blir det 3 bortapinnar för Köping om de vinner den mentala matchen mot sig själva. Med båda grickorna på isen, med den speed man har, så blir det vinst för coach Karlssons unga lag.
 
ÅSK gjorde en bra match 24 mil bort mot Köping senast, och kom sånär i kapp i tredje perioden. En som låg bakom mycket av Åmåls offensiv var nye nr 15 Miika Kiviranta, mycket snabb och ettrig, det blir en lirare att hålla uppsikt på för gästande Arvika HC. Just gästerna vet jag inte så mycket om, o då menar jag hur statusen är på skadade o sjuka spelare. AHC tog första trean hemma mot Örnen senast, men jag tror inte på en andra raka.
 
Omgångens tveklöst hetaste match är förstås den mellan Forshaga o Grums. Jag tror att Forshagas vassa forwards kommer att gå på direkt attack mot Grums IKs backbesättning, och på tal om det så har Conrad Vikström just förstärkt GIKs backbesättning, med 190 cm och 100 kg.
 
Målrikt igen? Ingen jättechansning om man betänker att NIK har haft en omsättning på 34 mål i sina första matcher, 11,33 mål per match, OCH att man betänker att IFK Munkfors har haft en omsättning på 27 mål i sina tre matcher, 9 mål per match. Skillanden mellan lagen är att Nor IK har lirat mot Örnen o vunnit med 8-2, medan Munkfors har mött idel riktigt bra lag. Hemmais o bättre disciplin (hålla sig på isen) gör att Nor IK tar en ny hemmavinst.
 
NU: Kommentera, tyck till, dela med dig av information och gör div2 VB ännu lite roligare!!

Kommentarer
Postat av: Rob

Jag vill börja med att säga att det är en jätte bra blogg och uppskattas enormt hos (i alla fall mig) oss som är inbitna fans i respektive lag i Div2 västra B.

Mina tips för omg 4 är.

Hallsberg - Hammarö : 3-7
Karlskoga - Sunne : 5-3
Örnen - Köping : 1-8
Åmål - Arvika : 6-2
Forshaga - Grums : 3-5
Nor - Munkfors : 5-3

2012-10-13 @ 23:45:58
Postat av: Ahc-insider

Ahc kommer till spel istort sett med samma lag som mot örnen. Undantaget är Erik Olsson som ådrog sig en ny ska i den matchen. Tuff inledning av säsongen för ahc's del medmycket frånvaro. Men jag tror att det kommer bjudas på en rejäl kamp i Åmål då tex. Åsvik vill visa sig från sin bästa sida efter att ha lirat i Åmål förra sässen. Pontus Strömvall har fått ny tändvätska och var riktigt bra senast. Ytterligare en gammal ahc spelare finns ju kvar i Åmål som man säkert vill visa vad man går för :) tror på en tight kamp som dessvärre kan bli rätt målsnål.

2012-10-14 @ 01:03:52
Postat av: Falken

Rob:Lika många rätt vinnare som mig, men det är svårt att träffa prick på resultat =)

Ahc-insider: Tack för information och dina åsikter, fortsätt mkt gärna så. Tight blev det, men vad hände med 3 min kvar?

2012-10-14 @ 22:10:02
URL: http://falkensegen.blogg.se/
Postat av: http://www.entropiaplanets.com/

http://www.entropiaplanets.com/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0