?

Vissa verkar ha väldigt svårt att hålla isär min blogg och Köping hockey.
Jag håller på Köping hockey, och har aldrig försökt dölja var jag har mina sympatier, men jag kan inte ställas till svars för vad Köping hockey gör eller inte gör, lika lite som Köping hockey kan hållas ansvariga för vad jag skriver. 
Vissa verkar ha väldigt svårt att acceptera de åsikter o synpunkter jag har, så till den grad att de är direkt otrevliga i sina kommentarer.
                       
Jag har bloggat sen 2007, och det har från början varit ett nördigt intresse och en glädje till hockeyn som varit drivkrafterna. Tycker fortfarande att det är kul att utbyta åsikter med andra passionerade hockeynördar, men när det börjar komma kommentarer av hat-karaktär då sätter jag stopp.
 
Jag skriver vad o hur jag vill på min blogg, o tycker förstås att det är kul när någon uppskattar det. Jag vill väldigt gärna ha andras synpunkter och åsikter, och har inga problem med dem som tycker helt annorlunda än jag, men när nivån blir för låg, direkt otrevlig och närmast hatisk, då tar jag mig rätten att säga ifrån och stänga ner.

Kommentarer
Postat av: conny

Synd att det finns puckon som alltid ska vara med och förstöra. Nu får dom hitta nått nytt ställe att gnälla och klaga på. Tack för en riktigt bra blogg!

2013-01-27 @ 22:21:59
Postat av: Fred

Tjena Falken!
Förstår att du tröttnat, skulle själv ha tröttnat för längesen.

Håller man på ett lag, ja då kan det stundtals vara jävligt svårt att vara objektiv och saklig. Man ser mellan fingrarna när det gäller vissa situationer som skapas av det lag man håller på, görs de av det lag man inte håller på ja då hoppar man av vrede och skriker ur sig oförskämdheter och anses ha rätten att göra så för att motståndarlaget gjorde ju något alldeles förskräckligt mot den stackars spelaren som absolut inte hade gjort någonting elakt överhuvudtaget. Frustrationen över händelsen sitter i olika länge i olika individer, för vissa tar det ett byte att glömma och för andra tar det en vecka eller längre. Jag tror att
många känner igen sig i detta, jag gör det i alla fall. Att sedan komma hem, starta upp sin dator och skriva vad man tyckte om matchen och då försöka vara objektiv och saklig är kanske inte helt lätt alla gånger.
Jag tycker dock att du klarar detta med bravur Falken! Du är så objektiv och saklig som jag förväntar mig att du ska vara och du ger mig en bild av hur matchen du sett, eller fått rapporter om, utformade sig samt lite egna tankar kring den. Har inte hållit med dig alla gånger i dina resonemang/analyser och har då kanske skrivit det i kommentatorsfältet och fått svar från dig nästan alltid (vilket uppskattas!). Tycker också att du i dina inlägg varit extremt tydlig med att du inte är Köping HC!

Saken är den att jag, och väldigt många med mig, uppskattar att gå in och läsa dina tankar kring kommande matcher och hur serien utvecklar sig. Det finns ingen direkt medial uppståndelse kring division 2 västra b och inte särskilt många journalister som grottar ner sig i divisionen heller. Det du ger oss som följer denna division är ett forum där vi som vill kan lufta våra åsikter kring matcherna och lagen och samtidigt få en lite annan bild av hur det ser ut i de lag som man är mindre engagerad i.

Tack Falken för att du engagerar dig som du gör! Saknade dina tankar kring dagens omgång men fick klart för mig varför det inte kom några nu när jag kollade din blogg.

Och till alla er som inte klarar av att läsa denna blogg och måste lämna kommentarer som inte är så jättetrevliga...DET ÄR FRIVILLIGT!!

Mvh
Fred

2013-01-27 @ 22:44:14
Postat av: Anonym

Din partiskhet är ibland klädsam och en krydda.
I detta fall verkar du ha svårt att hålla isär din egen åsikt och kritiken på KHC, vilket är väldigt tragiskt!
KHC ger ju egentligen aldrig några kommentarer så är det då så konstigt att det då landar lite skit på dig. Vet att du kritiserat dom khc för det.
Förstår du något av den kritik som skrivs om khc på din sida?
Förstår du att ett lag som öppet deklarerar att de är få på träning och match, som då får öppen kritik av dig, kan bli väldigt besvikna när "ditt" Khc sedan inte ens ställer upp!? Kan du förstå att kritiken då landar hos dig som kritiserar andra?!
Tål du inte det utan att bli väldigt stött?


2013-01-27 @ 23:29:49
Postat av: Läktarcoach

Det här var bara för tragiskt. :( Det sitter alltså folk och spyr galla på din blogg för att du är en aning partisk som Köpingfan samt ger dej fan för vad klubben göer eller inte gör?
För fan: Detta är en blogg! Inget jävla facit. Jag och många med mej läser denna blogg frekvent och med mycket nöje. Finns väl inte en blogg eller samlingsplats för div2-hockey som är mer informativ och kul att ta del av än denna? Om nu Falken har Köping som sitt lag vore det väl väldigt märkligt om han vore totalt objektiv i allt. Finns det NÅN av oss supportrar som är det? Herregud... Ibland så tappar jag all tro på mänskligheten. Tack alla idioter därute för att ni förstör för alla och hoppas ni hittar ett nytt ställe att spy ut er bitterhet på.
Hoppas att du finner glädjen i din blogg igen Falken. Vi saknar dej redan.
MVH. // SIK-Supporter.

2013-01-28 @ 05:45:24
Postat av: Sara

Stå på dig! Jag tycker det är skit kul att läsa din blogg, även om jag inte alltid håller med dig, men alla får ha sin åsikt!

2013-01-28 @ 07:55:33
Postat av: Håkan S Forshaga

Jag blir uppriktigt ledsen nu. Det här är en av de få platser man kan läsa om hockeyns div 2 västra. Det borde inte vara någon överraskning för någon att ett Köpingfan som bloggar lutar åt sitt eget lag. Det tycker jag bara är en krydda som gör bloggen ännu mer intressant. Jag har aldrig kommenterat förut men jag läser bloggen efter varje omgång med glädje då jag tycker att dina inlägg är nyanserade och så objektiva som man kan vänta sig. Kort sagt det är kul att läsa din blogg och jag tror att det är fler som tycker det än de som skriver skitkommentarer. Men.. jag förstår dig och vill bara säga att jag kommer att sakna bloggen om du lägger ner.

2013-01-28 @ 09:58:17
Postat av: 21

Hej Falken!

Förstår om du tappar gnistan för ditt bloggande, men de flesta som läser din blogg tycker säkert att du gör ett fantastiskt jobb. Det är alltid lika trevligt att få läsa dina åsikter om matcherna,så snälla låt inte "gnällspikarna" få tysta ditt trevliga skrivande.

2013-01-28 @ 13:05:14
Postat av: Mattias

Till Falken...
Jag är helt enig i vad du säger! Det har varit orimliga och dåliga påhopp här senaste tiden vilket är mycket tragiskt, jag hoppas du håller lågan uppe och skiter i alla de negativa människorna. Vi kan ju bara ta en paralell till forumet vi hade på sunneik.se förut. Där var det fritt fram att skriva vad man ville och även anonymt, folk kan då skrika så högt de kan utan att stå för det man säger, det är hot och anklagelser mm. Nu när vi har ordnat så man får regga sig innan man kan skriva eller så skriver man anonymt och blir då modererad först. Då funderar man ju på vart alla rötägg tog vägen efter det.

Till Anonym...
Man kan komma med kritik, man kan gnälla och hoppa på människor på nätet, men då tycker jag nog att man kan ha så mycket moral i kroppen att man kan stå för sina åsikter också genom att uppge sitt namn eller identitet. Detta ger ett mer seriöst intryck, inte förrän då kan man ta just dina åsikter på allvar...

2013-01-28 @ 14:21:08
URL: http://www.sunneik.se
Postat av: Lars

Ge inte upp Falken.
Saknar redan dina för och eftertjöt isamband med omgångarna.
Lars
Göteborg

2013-01-28 @ 23:25:29
Postat av: Munkfôrsing

Verkligen tråkigt om du slutar blogga! Hoppas du återfår lusten!

2013-01-30 @ 09:57:27
Postat av: Uffe

Måste säga att det är väldigt tråkigt det som hänt. Kommer att sakna din blogg som jag följt i många år, jag tycker att du varit saklig, kunnig och väldigt uppdaterad om dom flesta lag i serien, inte bara om Köping. Det har varit rolig och intressant att besöka din sida både inför och efter varje omgång, så mycket tack från en annan KHCfan (flyers).
Kommer nog att titta in ibland, ifall...

2013-01-30 @ 22:25:16
Postat av: Falken

STORT TACK för positiv och värmande feedback!!

Jag är inte så lättstött, det är inte av den anledningen som bloggarlusten fått sig en törn, men det är klart att det inte direkt fyller på med energi när folk är direkt otrevliga, osakliga och kastar skit urskiljningslöst.
Det som är tråkigast är kanske att upptäcka hur svårt det uppenbarligen är att verkligen läsa och förstå vad jag skriver. De "kräkattacker" som kommer som en konsekvens av det ska jag tydligen bara acceptera och förstå att de kommer, även om de i viss mån är riktade mot t ex Köping hockey.., typ "jag kan inte kräkas på Köping hockey eftersom de inte har kvar sin gästbok, så då måste jag självklart få kräkas här.."
Nä, dylika haters får inte många chanser innan jag blockar dem från att kommentera. Då handlar det INTE om att jag inte accepterar/respekterar andras åsikter, det handlar om att jag inte accepterar haters och sådana vars agenda är osaklig och direkt otrevlig.
DET är vad jag menar med att "sätta stopp, säga ifrån och stänga ner."

Inspiration o lust är grunden för mitt bloggande, o det är bara i mån av dessa drivkrafter som jag kommer att fortsätta att blogga. Kanske räcker det för resten av säsongen, jag skulle vilja det.

Stort tack igen för all uppskattning, det uppskattas!

Mvh Roger "Falken" Karlsson
Hockeyfarsa med "pinsam" passion för hockey, men aldrig så pinsam att jag hoppat in på isen för att slåss med andra hockeyfarsor (har sett det hända). En och annan domare (vuxen till åldern) har fått sig en välutvecklad rad med tydliga synpunkter på sin prestation från mig, men aldrig med skällsord eller
hat som ingredienser.
Im a lover, not a hater! =)

2013-01-31 @ 08:49:39
URL: http://falkensegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0