Hoppsan..

Det var intressant att se reaktionerna på mitt inägg ang hockeyns framtid i KAK.
 
Jag valde att lägga ganska mycket fokus på IFK Arboga och det är nästan bara därifrån, supporters till IFK, som har hört av sig med synpunkter på mitt inlägg.
Flera rent osakliga med ett hat riktat mot KHC..!!??
Men flera  kom istället med konkreta svar på mitt inlägg, och det respekterar jag verkligen..
Jag tyckte lite i en fråga, en del var säkert fel och kanske onödigt medans en del frågor och funderingar var välbefogade. När man offentliggör sitt funderande så får man räkna med att få svar på tal.

Jag blev dock förvånad över hur "känsligt" detta var. Jag tror mycket av det beror på att mitt funderande i den här bloggen blev publicerat i Magazin 24. Jag tycker själv att M24 är väl mycket en Köpingssida som borde vara mer intresserad av att täcka KAK-idrott i allmänhet istället för Köpingsidrott i synnerhet.

Just att M24 har en så stark Köpingsprägel gjorde nog att mitt inlägg blev ännu mera kryddat. Det framstod som att Köping "attackerade" IFK Arboga och det gillas naturligtvis inte.

Jag blev också lite förvånad över hur lätt det är att läsa in något annat än det man skriver.
Det verkar som att vissa har bestämt sig för att jag är anti-IFK , vilket är mycket märkligt om man bara läser vad jag skriver och tror på att jag inte menar något annat.

Om jag idag skulle skriva samma inlägg så skulle jag nog ändra på en del, och formulera mig annorlunda. Dock så är själva grundinnehållet och syftet med mitt inlägg opåverkat och oförändrat.

Jag vill IFK väl och vill ha dem i allsvenskan så snart som möjligt, även om jag tror det blir enormt svårt på några år, minst.

Kommentarer
Postat av: M24

Vi valde att publicera ditt inlägg på M24 - just för att bevisa att det är lokala som är präglen. Alla ska ha sitt!

2007-12-10 @ 22:25:51
Postat av: F

Helt ok med publiceringen, jag bara försöker analysera varför en ändå ganska blygsam frågeställning kan reta upp så väldigt.. Troligtvis så är "skyltfönstret" M24 i mångas ögon fortfarande koping.nu och inget annat. Själv tycker jag M24 är kilometer bättre än tidigare på just sportbevakningen.

2007-12-11 @ 15:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0