Riktigt otäckt nära..

Fick anledning att reflektera lite över hur snabbt saker och ting kan inträffa i livet. Tidigare ikväll var jag på väg hem från Göteborg och stod på rätt bra i regn och mörker. Då ser jag helt plötsligt att jag möter två feta långtradare i bredd, utan plats för mig..

Jag panikbromsar och styr ut mot diket.. precis i sista sekunden så styr långtradaren närmast mig bort från min körbana och skrapar lätt in i tradaren bredvid.. Jag har saktat ner farten från 120 till 50 kanske, på väldigt kort stund och ser att en bil bakom mig inte riktigt har uppmärksammat det.. men han hinner precis bromsa och väja. Puh!

Skapligt med adrenalin efter det kan jag tala om.


Den ena tradaren måste ha blivit förvirrad och trott att de hade två körfält i hans riktning och satsade på att gasa om den andre tradaren...precis när jag kommer. Ingen lek, jag hade två kollegor i bilen som chockades lätt av händelsen..och det är väl inte förrän nu som jag fattat hur nära det var en frontalkrock..

 

Var tvungen att skriva av mig lite bara.


 

Å SSK, Å SSK, nu kör vi på, nu kör vi på... o lämnar bottenträsk och kvalångest bakom oss .. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0