Analyze this

Jag har ju redan "slitit hårt" med  referatet från matchen i går kväll, jag tror klockan blev 03,15 innan jag la mig.. idiotiskt men så blir det ibland... lite sliten nu alltså men som man bäddar får man ligga..sa den snusförnuftige.

Tänkte ändå ge mig på en liten analys efter 10 omgångar

KHC har imponerat stort  sen första matche... nja, sen andra matc.. eller egentligen sen den tredje matchen, den mot Faiken hemma.

Redan förra säsongen visade KHC upp lite av det som jag påstår är den grundläggande ingrediensen till KHCs framgång så här långt i år. Man fick bland annat oavgjort (3-3) mot både Hammarö och Munkfors och hade efter 10 omgångar samlat ihop 11 poäng,  det ger 1,1 poäng per match. Efter 28 omgångar när det var färdigspelat hade man 25 poäng, vilket ger 0,89 poäng per match.

Denna säsong tror jag slutar betydligt bättre när alla 28 omgångar är spelade.

På tal om Hammarö så har de fått känna på skillnaden mellan divisionerna, de har 26 - 165 i målskillnad efter 20 spelade omgångar och ligger toksist med en vinst och NITTON torsk. Deras genomsnittliga matchresultat hittills är 1,3 - 8,25. Första matchen hemma mot Mariestad slutade med brakförlust med 1 - 14!! Välkommen till div1.

Tillbaka till KHC, hittills i år har KHC som bekant krigat till sig 14 poäng, vilket ger 1,4 poäng per match, och man har gjort det genom att just kriga.
Kampen, inställningen, fighterhjärtat, och att man lyckats hålla sig till matchplanen given av Coach Björklind, är det som ligger bakom framgången. Och en sak till, en väldigt avgörande sak: The goalies!

Hult och Gustavsson kan mycket väl vara det bästa målvaktsparet i serien, i a f som de spelat så här långt.

Det gör hela försvarsspelet bättre, du vet den där tryggheten som sprids från siste utposten som gör att backarna inte stressas lika lätt och som gör att grundtryggheten i försvarsspelet minimerar egna misstag i försvarszonen.

Ytterligare en sak ligger bakom en stor del av KHCs framgång hittills, och det är enligt mig KHCs 3:e line och för den delen även 4:e line. Coach Björklind sa efter senaste hemmamatchen att KHC mycket väl kan ha seriens bästa 3:e line och jag förstår definitivt vad han menar. Just 3:e linen är fyllda till bredden av grundingredienserna jag nämner ovan och det är härligt att se deras inställning.

Det spelar ingen roll vilka gubbar KHC har på isen, alla ger allt "i alla lägen" i  minst 60 minuter och det är en otroligt viktig ingrediens. La du märke till citationsteknen runt "i alla lägen" ?
Det finns två "lägen" hittills där jag inte kan tycka att alla gav allt och det var mot Nor hemma i första matchen och i går kväll borta mot Lusasken.. Jag hoppas och tror att det inte kommer att inträffa igen så många gånger denna säsong.

Jag måste fylla på energidepåerna nu, går på hörntänderna här..

Återkommer med fler synpunkter och analyser, om nu någon bryr sig om det.

Lev väl så länge

//Falken

Kommentarer
Postat av: En lokal Wikegård

...är vår Falken

2007-11-29 @ 17:27:52
Postat av: tim svensson

Men när får veta vem du är?

2007-12-01 @ 03:59:07
Postat av: F

Min identitet är inte speciellt hemlig,även om jag väljer att skriva under synonym. Jag kan inte göra mycket för att hålla mig fortsatt anonym eftersom jag kollar så många matcher jag kan och så. Tillslut blir det uppenbart för fler och fler vem som måste vara "Falken" helt enkelt..

2007-12-01 @ 10:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0