KAK-torsk på två håll i kväll =(

Boga torskade med 3 - 4 hemma mot Borlänge.. tungt!
KHC torskade med 3 - 6 hemma mot Faik..tungt!

Inget att spela för, mer än stoltheten, de matcher som är kvar..

Kunde inte se nån match eftersom jag hade en del att stå i på jobbet, så nån analys kan man ju inte ge sig på.
Bara att hoppas på det där med stoltheten, att det ska räcka för att man ska göra sitt bästa iaf.. både IFK och KHC.

Kga till kval
Verkar som att Kil spelade bort sina chanser till kvalspel ikväll, torsk borta mot Kristinehamn,...för jag tror inte Karlskoga tappar det försprång de har nu, de vinner borta mot Forshaga på fredag och då har de 3 p +

Risken för Grums är att det blir Kga som spelar bort dem i kvalspelet, jag skulle inte bli speciellt förvånad iaf.

KHC,Köping har nu 3 matcher kvar...och om, hemska tanke, Navvies skulle vinna sina 3 matcher samtidigt som KHC torskar sina 3.. så kan det bli en målskillnadsaffär om KHC ska klara sig från kvalspel eller ej..  men då ska Navvies ösa in mål och vinna borta mot Kga och borta mot Kil och hemma mot KHC... Känns lite svårt,

Hur som helst så måste isf även Arvika ha fler pinnar än KHC för att kvalspöket ska skrämma oss.. Jag tror inte att det rent hypotetiskt och teoretiskt möjliga kommer att inträffa, men att det ens finns en teoretisk risk att KHC ska ramla under strecket är någor man inte skulle ha ens drömt mardrömmar om före jul...

Vad hände KHC-boys!?
Vissa saker är uppenbara, såsom frånvaro av viktiga spelare men det är defintivt inte hela svaret.
Soppatorsk mentalt och fysiskt !?

Frågan skall inte nonchaleras, inte nu när en säsong att vara helnöjd med ser ut att bli en säsong att inte vara så nöjd med alls.. Allt går att göra bättre nästa säsong, t o m det som var bra..men då måste man ju först veta vad som falerade..
Jag tror att lagledning och de styrande i KHC kommer att hitta svaren, och jag tror att KHC har stora möjligheter att blir ruskigt jobbiga att möta kommande säsong...  Gör om, gör rätt !

Hockey måste vara kul, annars är det inte hockey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0