Vägen till kvalspel för KHC ligger helt öppen... eller hur !?

Hur många pinnar till blir det och hur många behövs det?

Kil - KHC:
Klart tuff fight, men KHC har mosat dem förut (8-1 hemma) och Faiken har besökt Sannerudshallen och vunnit så det kan KHC göra igen.
Kil åkte säkert till Köping med sedvanlig värmländsk dryghet (typ FBK) och trodde att allt utanför den egna derbygruppen bara var att åka och hämta hem, nu vet de bättre...eller f-n trot. Jag tror de är lika värmlandsdryga som förut..

KHC -Kristinehamn: Om KHC inte är på tårna så blir det stryk, gänget från Lusaska är riktigt bra när det vill sig, då går inte många lag säkra i den här serien..men detsamma gäller ju för blågrisarna.

Viktigt det där med att vara på tårna alltså, och då är det absolut dags för vinst, jag känner nämligen nästan lite revanschlusta eftersom det var Kristinehamn som inledde KHC-raset där i månadskiftet nov/dec. 3 - 3 blev det och sen rasade allt i tre raka matcher.. (torsk mot Faik, Arvika och sen hemska 1-8 mot Kga)
Det måste de få äta upp, eller !?

KHC - Faik:
Het derbyfight mot ett Faik som är på uppgång. En vinst var och en oavgjord (1-1), där Faiks coach Hedberg ylade om att Rosdahl gav KHC ett mål. Bäst att vinna och det ordentligt så att ylandet tystnar.
Motiverad, någon !?

Arvika - KHC:
Det blev torsk hemma mot Arvikingarna sist (4 - 5) dock inget jätteras men det kändes efteråt som om Arvika var överlägsna långa sekvenser under matchen. 2 - 0 blev 2 - 4, och 4 - 4 och tillslut sura 4 - 5.
Om jag inte minns fel så har KHC fortfarande ingen vinst mot Arvika, så då är det verkligen dags nu.

Motivationen då, vem är mest motiverade till att göra jobbet som krävs?
Arvika är indragna i striden kring kvalstrecksträsket och har ett riktigt tufft matchprogram kvar. (Åmål borta, Forshaga hemma, Åmål borta, KHC hemma,Grums borta, Kil hemma)
Skulle inte förvåna mig om de räknar matchen hemma mot KHC som den lättaste.

Arvika har värvat från finska andraligan, Tom Inkinen, och killen har tydligen gjort bra ifrån sig tillsammans med pålitlige Olzzon i 1:a linen. Vad kostar en sån kille? Pengar i div2..!? Bara värmland!

Dra plösen över Arvikingarna och plocka hem ett par nyttiga poäng.

KHC - Kga:
Ett ord. REVANSCH! 8 - 1 i Nobelhallen 9:e december svider fortfarande svårt.
Kga har ett ungt och bra lag och rullar starkast, knappt efter Grums, nu efter juluppehållet.

Tigerkött och taggtråd på menyn innan match boys, och två färska pinnar till efterrätt.
Stoltheten måste ändå återupprättas, eller hur!?

Navvies - KHC: Navvies har säkert jobbigt att klara sig från kvalspel resten av säsongen och kanske inte minst i sista matchen, men betyder det att de har större motivation än KHC?
Med det matchprogram Navvies har kvar så tror jag att de kan ta 2 poäng till innan sista matchen mot KHC. (hemma mot VIK HK ungdom) men det är också allt.

Hur många anledningar finns det att ge precis allt i denna match? REVANSCH för debaclet senast hemma mot rallarna (3-4), och förhoppningsvis lever fortfarande chanserna till en kvalplats uppåt.

12 pinnar på spel, och vem vet hur många det krävs? Jag skulle tippa på 12 stycken ca.
Konkurrenterna om kvalplatsen är flera, för det finns bara en kvar eftersom Grums har tagit och låst in den första platsen.

Vilka gör upp om det?:
Kil, Kga, KHC och kanske Forshaga även om de ser ut att gå på hörntänderna just nu.
Kil ser ut att ha det lättaste matchprogrammet med Nor, Navvies och Kristinehamn t ex, men av de tuffaste matcherna för Kil blir på onsdag borta mot Kga.

Kil har 6 poäng upp på KHC, och jag tror de tar minst 6 poäng till på resterande matcher.
Det innebär att KHC måste vinna allt som är kvar för att landa på samma poäng som Kil och då helt enkelt hoppas på att målskillnaden är bättre.

Kga tar också minst 6 poäng på sitt återstående matchprogram, och då har KHC råd att tappa en pinne på sina återstående matcher, om man ser till att ha bättre målskillnad.'

Hörde jag någon säga att det är omöjligt !?
Näe, inte omöjligt, duktigt svårt men absolut inte omöjligt.

M-O-T-I-V-A-T-I-O-N
10 bokstäver som tillsammans bildar ett ord som säger allt.

GO KHC!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att du engagerar dig så, kul att läsa.Sen att du kanske är lite enögd ibland köper ja. Keep up the good work! Den riktiga Säta i riktiga KHC...

2008-02-02 @ 20:19:06
Postat av: F

Roligt att du, "den riktiga Säta", uppskattar min blogg. Ang enögdhet så är jag definitivt "drabbad" av den, men jag försöker vara objektiv oxå. Vad som nu är objektivt..? In the eye of the beholder.. =)
Riktiga KHC, nja.. LillBofors skulle jag kalla det =)
Lycka till med liret!

2008-02-03 @ 18:33:28
Postat av: Johan

Jag förstår exakt hur du menar - var i samma situation för ett tag sedan själv!



Enda sätten för mig att öka min motivation då var att hitta svaret på nätet:



http://www.modernchef.se/2008-08-08-05-13-46.html



...fick en massa bra tips där!

2008-08-08 @ 15:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0