2 KAK-lag i hetluften idag.

Viktigaste fighten av KAK-lagen har IFK Arboga
Hemmamötet mot Mälarhöjden/Bredäng kl 16:00 i Sparbanken Arena är närmast en måstematch, inte för att gästerna på något vis är dåliga så IFK bara ska ta en vinst.
Nej, det handlar nästan uteslutande om måstematcher för Boga om man skall ta sig till vidarekval, och eftermiddagens gäster skall nog räknas som ett av de lag  Boga skall ha efter sig i tabellen.

Kommande match, borta mot Haninge på onsdagkvällen, är också det en måstematch.

Gott go i laget efter senaste övertygande bortavinsten mot Borlänge, så jag tror stenhårt på hemmaseger i eftermiddag.

GO BOGA!!

KHCs fight är naturligtvis också viktig.
Målet för KHC måste naturligtvis också vara vidarekval, även om jag tror det blir väl tufft redan detta år med eventuellt kvalspel till ettan.

Derbgruppsyfighterna på "hemmaplan" kommer att visa sig vara enormt viktiga.
KHC har hittills skrapat ihop 11 poäng av  14 möjliga, vilket får anses som klart godkänt.
(2 vinster och en oavgjord mot VIK HK Ungdom, 1 vinst och en förlust mot Faik, 2 vinster mot Navvies.)

5 derbymöten kvar att spela, inklusive kvällens batalj mot Faik, och alltså står ytterliggare 10 mycket viktiga poäng på spel.

GO KHC!!

Kommentarer
Postat av: Jocke

Tjena Falken!

Bra blogg!
Du får gärna maila mig och ställa några frågor så att du kan få med lite kommentarer, jag känner att det behöver komma ut. Vi ser inte alltid på saker och ting på samma sätt...;-)

/Jocke Karlsson

2008-01-17 @ 07:56:33
Postat av: F

Tack för det!

Jag mailar dig gärna, vad har du för mailadress?
Vi ser säkert inte saker och ting på samma sätt, dels för att vi har olika perspektiv beroende på våra roller, du som coach och jag som hockeyintresserad privattyckare...,men det kanske också finns lite olika grundfilosofi..Vad vet jag?
=)
Vi hörs!

//Falken

2008-01-18 @ 16:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0