Kvalserien till div2 efter 3:e omgången

Kvalserien Div 2 V

Lag

M

V

O

F

P

Viking HC

3

2

0

1

4

VIK Västerås HK Ungd

3

1

1

1

3

HK Surahammar

3

1

1

1

3

IFK Hallsberg

3

1

0

2

2


Lustig kvalserie det här
, alla slår alla som det verkar.
I fredagkvällens omgång så åkte Hallsbergs rallare på däng med 9-5 i Surahallen, och Viking HC kunde åka hem med en seger i bagaget efter vinst med 4-2 borta mot VIK HK ungdom.

Hallsbergsrallarna ser ut att få det riktigt tufft att räta upp det här, men det är 6 nya pinnar att kämpa om så allt kan fortfarande hända

Nu på söndag, 4:e omgången, så vänder kvalserien och då är det bara 3 matcher kvar innan vi vet vilket lag som spelar i div2 nästa år.

HK Sura åker till Hallsberg för att... ja vadå? Vill man vinna !? Är inte så säker på att man inom laget är helt ense om svaret på den frågan..om alla ska vara heelt ärliga alltså.
VIK HK ungdom åker till Hagfors för att försöka ta revansch, och inte tappa mark i jakten på nytt div2-kontrakt.

På fredag nästa vecka är det klart, eller kanske redan efter onsdagsmatchen..'?

Hallsberg kan gärna få ramla ur för min del
, jag tycker att det är tråkigt med lag som varje år när det börjar bränna till tjatar till sig gamla lirare som egentligen inte vill.. Det har behövts i många år i rad nu, och tyvärr har man lyckats år efter år att klamra sig kvar.
Det är inte som det ska vara, klubben har för länge sedan fått det bevisat för sig att man inte håller för div2 så vem försöker man lura..!?

Jag hoppas att VIK HK blir det lag som vinner kvalserien, men det är bara för att jag inte vill ha ännu ett drygt värmlandslag i div2 Västra B, och HK Sura tror jag inte vill spela i div2 som sagt.

Återstår att se hur det blir 

 


Kommentarer
Postat av: HK Sura

Falken ta reda på fackta angående HK du snackar bara en massa skit som om mycket annat som angår hockeyn i länet./21

2008-03-08 @ 09:44:53
Postat av: Falken

Fakta har jag aldrig påstått att jag kommer med, iaf inte ang HK Sura. Jag spekulerar fritt, vilket är hyfsat tillåtet (i synnerhet i en blogg), precis som för alla. Att du sen kapar mig vid fotknölarna för att du har en annan åsikt än jag säger väl kanske mer om dig än om mig. =)
Om jag har retat upp dig så ska du använda den energin till att försöka vinna nästa match också (om du nu ingår i laget)
Jag har inget mot HK Sura, det laget ser jag helst som kvalsegrare men hur det blir med den saken styr inte jag över..men spekulera fritt tänker jag fortfarande göra. GO HK Sura!

2008-03-08 @ 10:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0