Som man tränar spelar man osv..

No pain, no gain!
Jag vet inget om hur väl upplagt KHCs barmark och försäsongsträning är men jag är ganska säker på att resultatet, bra eller dåligt, kommer att visa sig när seriespelet drar igång.

Kollar man runt lite bland KHCs kommande seriemotståndare så håller många en hyfsat hög klass, iaf om man ska tro allt som sägs och skrivs.
Man kör olika tester med laget (Coopertest bl a) och satsar hårt med fysträning, och inte minst god uppslutning från de spelare som skall bilda laget så småningom.

Allt hör ihop..

På många håll får man dessutom information runt arbetet med lagbygget där nyförvärv presenteras mer eller mindre utförligt. Sånt skapar intresse, och hockeyfebern kan trots kommande sommar redan börja anas.

Vad händer hos KHC? Inget om man ska tro hemsidan.. Rykten finns men ingen  officiell rapportering eller liknande. Detta skapar osäkerhet och ointresse både hos eventuella nyförvärv, de "redan klara" spelarna, fans och övrig publik.
Är detta vad man vill från klubbhåll? Om man vill ha ett ökat intresse och en ökad hockeypuls i trakten så måste man visa upp sig och visa att man lever.

Starten har gått men KHC syns inte till
Satsningen startar inte när serien startar, den har redan startat. Ligger man efter i starten så är det mycket svårt om ens möjligt att komma ikapp.
Det märktes mycket tydligt i många matcher förra säsongen, då KHC hade färre muskler och mindre ork än många lag. Muskler och ork byggs nu, inte sen.

Hur många är med och kör barmarken ? Lägg ut en närvarolista på hemsidan.
Hur ser det ut med lagbygget, vilka förlänger, nyförvärv, vilka tvekar och vilka slutar? Informera på hemsidan.
Kör en presentation och intervju av nye tränaren på hemsidan.

Det skall synas att Köping hockey tänker bli ett topp5-lag minst detta år (om det är vad man vill, kval till div1 tror jag inte på) och det måste synas på hemsidan. Det kan också synas i en egengjord inskickad artikel till Bärsingen och M24.

Kungsörs IK lirar div2!?
På KIKs hemsida finns ingen information om huruvida KIK skall spela div2 kommande säsong eller ej trots att det egentligen redan är klart.
Mycket märkligt!


Canada, poor loosers!
Jag skrek nästan som om det var Sverige som hade vunnit när ryssarna avgorde i gårkväll.
Utan tvekan och utan tanke på annat så höll jag och väldigt många ickeryssar med mig på de rödklädda hockeykrigarna när VM-finalen drog igång.

Så fruktansvärt trött på drygheten hos det Kanadensiska laget och deras organisation.. och så fruktansvärt skönt att se dem förlora på sin egen hemmaplan..! =)

Skämdes över det svenska domarparet i första perioden.. de missade grymt och trots att de "vågade" döma rätt (puck out) i förlängningen kan de inte anses ha genomfört en godkänd match. Chicken swedes, eller vad var det frågan om..  Den svenske domarbasen som dömde mål för finnarna hade redan skämt ut den svenska domarkåren så det räcker.


TV6
De blandar och ger, men det är avgrundsdjup låg kvalitet emellanåt när TV3-light visar hockey-VM.

Angående reklamen så vill jag säga följande:
Jag tänker aldrig köpa skräpölet, jag tänker aldrig ringa med telefonbolaget (skrämmande låg kvalitet) och jag tänker aldrig handla på skräpman..
All denna otroligt söndertjatade reklam får en enda effekt på mig, aldrig kund hos dem.
Jag kan fatta grejen med reklam, och acceptera det till en viss nivå, men någon måste förstå att gränsen är nådd för länge sedan.

Håkan Södergren, vem har värvat honom!?  Jag är så trött på denne "hockeyguru" så jag stänger av ljudet när han snackar..  "Var tionde skott går in, och om Sverige skjuter 40 skott så gör man 4 mål..minst"  Jaha !?
Södergrens analyser och åsikter är jag mycket gärna utan framöver.

Andreas Johansson däremot gjorde bra ifrån sig, inte någon glimrande ordekvilibrist direkt men det kompenserar han med engagemang och entusiasm.
Coolt att nominera Murray som matchens lirare i ryssmatchen med 1,5 spelad minut t ex.

Boorken passar bäst nere vid sargen mellan båsen, det märktes att han trivdes och han informerade om intressanta detaljer under matcherna.

Unger är jämn och bra men Runheim åker berg och dalbana.

Åsikterna tog nu slut för tillfället.. men jag återkommer när lusten faller på.

Kommentarer
Postat av: Juborg

Håkan Söderkula har gjort sitt.
Han borde blogga om Djurgården och söka kneg på SVT-text.

2008-05-24 @ 13:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0