Omgång 7 div2 Västra B. Resultat och kommentarer

Karlskoga HC - Åmåls SK: 2 - 4 (0-1, 1-2,1-1)
Skott: 26-33 (11-12, 6-9, 9-12)

Kommentar: Feltippat av mig! Flyers uppträdande var enligt rapport blekt och utan attityd, inte ens den fina, varma och gosiga arenan kunde hjälpa dem till seger denna gången ;)
Åmål var hetare, ville mer och deras seger var egentligen  aldrig hotad. Flyers reducerar till 2 - 3 på en turpuck med knappt fem minuter kvar men Åmåls replik till 2 - 4 kommer efter mindre än två minuter och matchen är avgjord.
Verkar ha varit en snäll match, 3 x 2 min i busbåset för båda lagen tyder på det. Noll utvisningar i slutronden tyder inte direkt på någon enorm satsning att gå ikapp och vinna från Flyers sida..? Märkligt, där har coachen en del att fundera på.

Flyers kliver ner ett steg til plats nio, och Åmål går i motsatt riktning upp till plats sju.


Kristinehamns HT - IFK Hallsberg: 3 - 0

Kommentar: Här tippade jag rätt segrare, och mycket mer vet jag inte. Jag tror det stod 2 - 0 efter första perioden, men sen vet jag inget mer tyvärr.

Kristinehamn har nu lagt beslag på förstaplatsen, man kliver tre steg i o m segern och passerar tvåan och trean trots att man har en match mindre spelad.
Hallsberg å sin sida rasar från tredje till femte plats.


Hammarö HC - Forshaga IF: 2 - 3

Kommentar: Feltippat, jag trodde på hemmaseger men så blev det ju inte. I övrigt har jag ingen statistik för matchen ,men jag tror att FIF tog ledningen ganska tidigt och lyckades alltså hålla den matchen ut.


Fagersta AIK - Viking HC: 6 - 2 (1 - 1, 3 - 1, 2 - 0)
Skott: 40-41 (13-17,11-12, 16-12)

Kommentar: Rätt tippat och hemmaseger, även om det blev tuffare för Faik än vad jag trodde.
Viking tar ledningen efter 3 minuter, och är enligt rapport det bättre laget i första ronden. Stolpskott, ribbskott och nära utökad målskörd för gästerna men Faik kvitterar mitt i perioden..
Direkt i inledningen på mittenronden så tar Viking tre utvisningar i rad, vilket tillslut straffar sig när Faik gör mål i PP.
Faik tar också utvisningar men är duktiga i BP. Återigen så hittar Viking till busbåset vilket Faik utnyttjar två gånger om och tar ledningen med 4 - 1. I slutminuten på andra p så kan Viking uttnyttja sin övertalighet när man reducerar till 4 - 2 i PP.
I slutronden så tryter gästernas krafter och Faik kan glida i väg till säker seger med 6 - 2.


Kungsörs IK - Säffle HC: 6 - 7 (0-3,2-4,4-0)
Skott:67-29 (18-12,21-13,28-4)

Kommentar: Feltippat, men vem kunde tro att KIK skulle fortsätta att prestera bottennapp!?
Matchen har fått ett eget blogginlägg.



Nor IK - Grums IK: 3 - 1 (2 - 1, 0 - 0, 1 - 0)

Kommentar: Feltippat igen, "kul" omgång!
Tolvan Nor IK  vann mott ettan Grums IK,  och enligt rapport så gjorde man det helt rättvist.
Endast GIK-keepern såg till att Nor inte vann matchen med ännu större marginal.
Skönt för Nor att bryta förlustraden på tre matcher, och att göra det i ett derby mot Grums.
GIK å sin sida har nu endast spelat ihop 4 poäng på de fyra senaste omgångarna, och bara producerat 8 mål framåt.
Det är inte mycket mätt med GIK-mått.
Nor klättrar till plats nio, och Grums rasar till plats tre.


Jag ser omgång 8 komma i horisonten, vilken spännande serie detta verkar bli !!

Kommentarer
Postat av: Gx

Matchreferat ligger nu uppe på sidan. Du kan även maila mig så får ja din adress så får du skottstatistik/periodresultat efter varje match från oss Hammarö.!

2008-11-11 @ 00:28:48
URL: http://www.freewebs.com/jejken
Postat av: Falken

Hallå Gx!

Det vore en suverän service om ni ville maila mig lite statistik, det är så svårt att få tag på annars. Schysst!

Jag mailar!



Mvh F

2008-11-12 @ 15:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0