Inför omgång 5 i div2 Västra B

Kristinehamns HT - Forshaga IF

Kommentar:
KHT kör varannan vinst hittills, men de är ett av de lag som bara spelat 3 matcher ännu. Vinst hemma mot Faik i första omgången, sen torsk mot VHC hemma och vinst nu senast borta mot ÅSK. Jag tror KHT är starka och att de kommer att hålla till på minst övre halvan i tabellen. De verkar vara lite svajjiga inställningsmässigt, men kunnandet är det inget fel på. FIF har 2 raka segrar bakom sig, efter de två inledande torskarna, och de kommer nog att ta sitt ansvar för att det blir en tempostark match på söndagskvällen.

Mitt tips: Svårtippat, men jag går för hemmaseger med 5 - 3

Hammarö HC - Viking HC

Kommentar:
Hammarö har spöat Viking på försäsongen, kanske kan det bli tuffare motstånd än senast.
Hammarö är dock på frammarsch känns det som, 3 - 3 hemma mot starka Faiken senast och sköna 5-ettan mot Flyers borta är ett styrkebesked. Viking delade på poängen senast hemma mot KIK men har sett starka ut med segrar borta mot KHT och KAIK.

Mitt tips: 4 - 1

Arvika HC - Grums IK

Kommentar:
Att snacka om tidig seriefinal känns lite osäkert, visst kan det bli så i slutändan men jag tror på många överraskningar denna säsong. AHC har vilat en omgång och är säkert matchsugna, serieledare som de är. 0, 2, 8 och 11. Så ser AHC målproduktion sett ut på 4 spelade matcher. Svårt att tro att den stegen har några högre pinnar, speciellt med tanke på att Grums IK står på andra sidan. Grums kommer med en torsk i trunken, borta mot Köping Hockey senast. Spännande att se hur de tar den förlusten, blir det nervigt eller kan de få ordning på det mentala och komma upp i sin potentiellt höga kapacitet? Jag tror på en fartfylld match med en domare i centrum, tyvärr, men jag tror att segern tillslut ändå blir rättvis.

Mitt tips: 5-4

Fagersta AIK - Köping Hockey

Kommentar:
Faiken tror på sin egen hemsida, eller iaf siar om en målrik match igen. De har dyngat in 19 baljor på två hemmamatcher och vill naturligtvis se en liknande fortsättning. Spelade 3 - 3 borta senast mot HHC. Derby mellan Faik och Köping Hockey brukar betyda heta känslor och inte sällan så spelar domarinsatsen en liten huvudroll, ibland the leading caracter, tyvärr. Jag hoppas inte på en sån match men det blir det nog. Köping HC har självklar positiv energi efter triumfen senast hemma mot GIK, bara att hoppas att man kan använda det och spela lika starkt i försvaret som sist och sätta lägen när de kommer. Skridskoåkningen och att spela på kropp, det är nyckeln ikväll. 

Mitt tips: 3 - 4

Kils AIK - IFK Hallsberg

Kommentar:
Kil bröt förlustsviten mot Säffle HC senast, men inte efter speciellt övertygande spel. Skitnödiga utvisningar och låg intensitet har varit Kils problem. Nu möter man ett Hallsberg som har övertygat hittills, 0 - 0 hemma mot AHC (som AHC skall vara gladast för) och endast torsk borta mot GIK. Mycket försvarsstarka, så Kil måste ta vara på sina chanser för de blir inte många.

Mitt tips: 1 - 5

Kungsörs IK - Åmåls SK

Kommentar:
Äntligen poäng för KIK, 4 - 4 borta mot VHC senast. Långt i från har man bara varit annars mot Faiken.
Åmål har blandat och gett lite, torsk senast hemma mot KHT och omgången innan segrade man borta mot Nor.
Jämnt blir det men KIK tar första vinsten ikväll

Mitt tips: 3 - 2

Nor IK - Säffle HC

Kommentar:
Nor vinner, något annat finns inte. Säffle kan inte bjuda det motstånd som krävs över tre perioder, thats a fact

Mitt tips: 7 - 2


Kommentarer
Postat av: Gx

Haha falken, du är fan inte bet på att tippa du :P har du insidertips eller har du möjligtvis köpt matcherna? ;) nära på hammarömatchen igen. 4-2 blev det. Gå gärna in på hemsidan och skriv en rad i gästboken och säg vad du tycker. Har även länkat från hemsidan till din blogg,referat ligger också uppe!

2008-11-02 @ 20:24:02
URL: http://www.freewebs.com/jejken
Postat av: KAIK

Ja du blandar o ger vad det gäller tippningen men det är ju inte så konstigt med tanke på hur den här serien är, se bara på tabellen, det skiljer 5 pinnar mellan 1an o nästjumbon!!



Du har säkert en insideman i Hallsberg emen med Kilsögon sett så tycker jag nog att delad pott var rättvist, finns säkert många som tycker annorlunda i Hallsberg men ja gkommer till de. Kil spelade riktigt bra de första 2 perioderna men lyckades släppa in reducering 2-1 i slutet av 1a och 3-2 i slutet av andra. Det sätter sig i huvudet på killarna när det gått lite knackigt i början av säsongen och så släpper man in såna mål!

I tredje så går Kil ut och är väldigt darriga, Lite problem med att knyta ihop säcken, lite tagna av stundens allvar och att Hallsberg fått de där jobbiga reduceringarna, så tappar de allt och Halssberg går ikapp och förbi från 3-2 till 3-5 på kanske 5min! Efter en vältimad Timeout så tar Kil sig ändå i kragen och lyckas att hämta ikapp till 5-5, men så kommer jag då till det missöde som jag tror många i Hallsberg tycker avgjorde matchen, på vårat 5-5 mål var nog vår spelare kanske 1 meter offside! Tråkigt att det ska avgöras på ett sådant sätt men jag är ändå som Killing väldigt glad=)

Såg att det blev en målrik tillställning för Köping, väldigt skumma resultat i denna serien ibland=) Men Grattis till poängen om man får säga så! Och tack för ordet!

2008-11-02 @ 21:54:43
Postat av: Falken

Gx: du vet, det handlar om magkänsla kryddat med lite research.. =) Coolt med länken, det är ju kul om man fick fler besökare. Ska defenitivt skriva nåt i gästboken. Ha de, och lycka till!



KAIK: Jepp, det är långt ifrån någon klar tendens på hur detta ska sluta. Utom möjligtvis för Säffle.

Svårt att veta vad Hallsberg tycker, ingen info på deras hemsida och någon insider har jag inte tyvärr. Verkar som att Kil fått bättre ordning på spelet, Hallsberg är inte lätta att tas med, även om just Köping gjorde en riktigt dålig match mot dem. Berodde nog på att det fattades ganska många tongivande spelare då.

Det där med "gratismål" är ju inte kul om man får dem i baken så att säga, men på en hel säsong så brukar det jämna ut sig på nåt sätt.

Matchen mot Faik kommer jag att skriva om i ett blogginlägg inom kort, men jag kan avslöja att domaren gan bort en poäng till Faik..Horribelt.

Tack för dina kommentarer, det uppskattas!

2008-11-03 @ 15:47:30
Postat av: KAIK

Ja där har du alldeles rätt, enbart Säffle kommer att halka efter nu sen blir det en tajt serie resten av säsongen, kanske något/några lag rycker lite men kampen om de 5 första lär hålla på ett bra tag till!

Ja Hallsberg var ju inte dåliga på något sätt, de va en tempostark match, rolig att se! Inget hafsigt hawaispel utan de va riktigt spel den här gången, skönt att se att Kil kan! Så det var en bra hockeymatch. Ska också nämna de jag glömde nmna i min förra kommentar i det att Hallsberg hade kanske 7st ribb-och stolpträffar!

Jasså, det blev dommaren som avgjorde alltså? Då fick du rätt där också då tyvärr! Men ja säger som du där då, att förhoppningsvis så jämnar de där ut sig senare under säsongen!

Ser fram emot kommentarerarna om både vår och alla andras matcher!

Tack själv för en bra blogg!

2008-11-03 @ 15:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0