Div 2 västra b, omgång 3

På grund av datastrul så har jag inte kunnat blogga på några dagar, strulet fortsätter ett tag till men med lånade prylar så bloggar jag när jag kan..

Fredagsmatcherna:

Arvika HC - Säffle HC: 11 - 3 (3 - 0, 1 - 1, 7 - 2)
Skott: 60-27 (25-8, 10-10, 25-9)

Blev ju precis som jag trodde: Efter en avaktande inledning på matchen, då lagen kände lite på varandra, så blev det tillslut proppen ur och inget snack om vilket lag som skulle vinna.

Kils AIK - Forshaga IF: 3 - 5 (0 - 4, 1 - 1, 2 - 0)
Skott: 26-30 (10-11, 9-14, 17-5)

Blev ju precis som jag trodde: Hemmatorsk igen för Kil, och denna gången är ineffektiviteten sannolikt Kils akilleshäl.

Söndagseftermiddagens matcher: 

Karlskoga HC - Köping HC

Kommentar:
Ett Köping hockey som fortfarande har fler tongivande spelare frånvarande på grund av skador och avstängningar kommer att få det svårt mot ett revanschsuget Karlskoga flyers. Revanschsuget kommer av den mediokra insatsen hemma senast mot gästande Hammarö HC, 1 - 5 och inte mycket fungerade.

Försvarsspelet kommer att prioriteras enligt Coach Persson i Köping Hockey, frågan är om det räcker i eftermiddag.
Jag hoppas det i hjärtat men..

Mitt tips, med hjärtat: 2 - 3 till Söping.

Kristinehamns HT - Viking HC

Kommentar:
KHT är ett av två lag i serien som endast spelat en match hittills, den vann man hemma mot ett gästande FAIK med uddamålet (2 - 1). Eftermiddagens motståndare är nykomlingarna Viking HC, de har en seger (4 - 5 borta mot Kil) och en torsk hemma mot Nor (2 - 5) hittills i bagaget.
Jag tror och hoppas på hemmaseger, är bara inställningen den rätta från start så vinner KHT utan problem.

Mitt tips: 4 - 1 till pöjkera från lusaska

Hammarö HC - Fagersta AIK

Kommentar:
Hammarös unga lag är säket boostade ordenligt i självförtroendet efter den klara segern senast borta mot Karlskoga flyers (1 - 5) men denna gång möter de ett gäng som säkerligen kommer att vara mer på tå från start.
FAIK kommer med 11 - 5 i ryggen senast mot Kungsör och kommer att bjuda på tufft motstånd för HC. Som vanligt är det Faikens Ekegrens-lina som är svårast att hantera.  Jag anar att detta kan bli en match där domaren kan komma att spela en stor roll, frågan är vem som vinner på det. Om det blir värmlandslaget så blir jag inte förvånad, tyvärr.

Mitt tips: 3 - 3, med skandalrubriker i Fagerstaposten på måndagen.. typ

Grums IK - IFK Hallsberg

Kommentar:
Kanske omgångens mest intressanta match. Om inte Grums är på tårna ordentligt denna match, samtidigt som att Hallsberg "Navvies" får en bra start så tror jag att första torsken kan komma för hemmalaget.
Grums IKs nyförvärv från Hammarö, Petter Skoglund, har verkligen visat målsinnet, 5 mål på två matcher och Navvies är varnade.

Mitt tips: bortaseger för Navvies med 4 - 5

Nor IK - Åmåls SK

Kommentar:
Åmål brukar ha det ganska lätt borta mot Nor, jag vet inte vad det beror på men denna gången kanske trenden tar stopp. Nor IK får denna gången en slags värdemätare som de kanske behöver inför kommande uppgifter.

Mitt tips: Klar hemmaseger tillslut, 6 - 2.


Återkommer under kvällen eller måndagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0