Kungsörs IK - Karlskoga HC: 3 - 4 (Uppdaterad 21/10)

Kungsör gör enligt rapport en mycket bättre match än vad jag trodde, jag tror att de kommer att bli bättre match för match men det gör ju de flesta lag.

KIK gör sannolikt en mycket bättre match än vad även Karlskoga HC hade räknat med, som åker hem med en vinst men sannolikt med en något större respekt för KIK än vad man kunde ana innan match.

KIK vinner skotten med 33 - 23 och är inte långt borta från en pinne i premiären. Med endast 4 minuter kvar så har man oavgjort men KHC lyckas ta båda poängen och vinner den viktiga seriepremiären.


Från matchreferatet på Karlskoga HCs sida (http://www.karlskogahc.se/Matcher/081019.html) :

Sista tre minuterna blev ingen dans på rosor direkt, och som lök på laxen drar vi
på oss, får jag säga en idiotutvisning i anfallzon med drygt 1 minut kvar av matchen.
Får ju bara inte ske, vi måste ju lära oss att spela på en ledning.

Som tur var den här gången så rodde vi båten i hamn och kunde bärga två poäng.

Positivt i matchen var framförallt vårat boxplay som såg mycket bra ut, Att Rille fortsätter
 göra mål, Att Varg, Benga och Mattis gjorde sina bästa matcher för året.
Sen naturligtvis 2 poäng.  

Negativt:  Men herregud, få in lite värme i hallen…..      /Coach

Kommentar: Asgarv !!!! Och då menar jag kommentaren om kalla Actahallen.


Från matchreferatet på KIKs hemsida
(http://www.klubben.se/public_club/default.asp?id=1540&p1=14&p2=1&item=972002) :

Det här skall vi bygga vidare på tyckte tränare Pontus Brolin till kommande match borta på onsdag i Fagersta.


Kommentar:
Faik tar emot i Fagerliden på onsdag alltså, tufft blir det i derbyt. Faik är revanschsugna efter premiärförlusten borta mot Kristinehamn.  Jag tror säkert att KIK kan ännu bättre än senast mot Charleswood men Faik blir ingen lätt nöt att knäcka.
Största "problemet" för KIK tror jag kedjan med bröderna Ekegren kommer att stå för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0