Kvällens omgång, 22/10, i div2 Västra B

Fagersta IK - Kungsörs IK
Kommentar: Jag är ju inte helt säker, men det finns risk för underskattning från Faik-håll i kväll. Det plus att KIK tar ett kliv till framåt i förhållande till matchen mot Karlskoga talar för KIK i kväll. Det som talar för Faik är hemmaplan och Ekegren-linen.
Jag tror på en jämn fight men tippar att KIK vänder hem med 2 poäng efter vinst med 3  - 4.

Forshaga IF - Arvika HC
Kommentar: Forshaga åkte på en riktig svängom senast borta mot Grums, 5 - 1 var tydligen i underkant, och de kommer sannolikt att frusta av revanschlusta på hemmaplan. Jämn fight igen, men Arvikas lite större rutin avgör och de tar två poäng genom seger med 5 - 2

Köping Hockey - IFK Hallsberg
Kommentar: Ett ganska starkt decimerat KHC får svettigt mot ett starkt förstärkt, i förhållande till förra säsongen, Navvies.
Tyvärr blir det inte mycket till fight eftersom Navvies tar hem två poäng ganska enkelt. 2 - 5

Säffle HC - Grums IK
Kommentar: 2 - 8, minst.

Viking HC - Nor IK
Kommentar: 2 - 8 äe möjligt även här. 2 poäng till Nor är bergsäkert.

Åmåls SK - Kils AIK
Kommentar: Revanschsuget från båda håll, men hemmaplan och bättre målvaktsspel väger över för Åmål som vinner med 3 - 2

Kommentarer
Postat av: KIKare

FAIK-KIK 11-5, Kungsörarna har nog nackspärr efter draget från Fagersta lirarna. Klass skillnad i allafall på att sätta chanserna. Bara att bryta ihop och komma igen!!

2008-10-22 @ 22:10:14
Postat av: Supporter

Tror du är ute o cyklar angående faik´s kapacitet iår och börja inse att laget är mer än ekegrens-linen.

2008-10-22 @ 23:28:34
Postat av: Falken

Supporter: Jag har säkert missbedömt de flesta lagen, inte lätt att hålla koll även om man vill. Angående Ekegrens-linen så förstår jag av rapporter jag fått under kvällen att de iaf ställde till mycket oreda för KIK. De klarar det inte ensamma men utan dem tror jag att Faik skulle vara lite mindre vassa, eller har jag fel?

2008-10-22 @ 23:52:13
Postat av: nää

Du har inte fel, FAIK har inte mycket mer än familjen ekegren att komma med. 5 bakåt är ju inte heller så värst bra om nu inte Kungsör hann med i "draget"

2008-10-24 @ 12:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0