Mitt tips på den slutliga tabellen för div 2 Västra B

   1. Arvika HC                              Arvika går direkt till kvalspel mot div1. Det räcker inte tyvärr.
   2. Nor IK                                    Nor, Grums,Kristinehamn och Kil matchar om den andra kvalplatsen.
   3. Grums IK                              Grums tar den men det räcker inte i år heller.
   4. Kristinehamns HT
   5. Kils AIK
   6. Karlskoga HC
   7. Åmåls SK
   8. Forshaga IF
   9. IFK Hallsberg
10. Hammarö HC
11. Fagersta AIK
12. Köpings HC
13. Kungsörs IK                          Kungsör och Viking får kvala för att hålla sig kvar. Kungsör klarar det.
14. Viking HC
15. Säffle HC                               Säffle spelar div3 nästa säsong.

Ovanstående tabell är tippad med skallen (även om många säkerligen kommer att ifrågasätta innehållet i den)
Skulle jag ha tippat mer med hjärtat, med några inslag av realitet, så kanske Köping HC landa på plats 7 och Kungsörs IK på plats 8, och detta på beroende på att både Kils AIK, Fagersta AIK och Åmåls SK har något av en floppvarning på sig denna säsong och alltså kan ramla ner något steg mot mitt grundtips.
                         
Mitt tips skiljer sig något från mitt tidigare inlägg men det har hänt grejor i trupperna runt i kring så jag var tvungen att revidera analyserna något.

Skulle vara kul om mina bloggläsare kunde delge mig sina tips också..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Aj aj Falken verkar inte ha så bra koll Karlskoga Hc är vassa alltså 6:e placering hehe!!

2008-10-18 @ 22:15:47
Postat av: GIK26

lite fel Grums vinner,karlskoga 2a,byt plats mellan köping och säffle med

2008-10-18 @ 22:29:38
Postat av: Juborg

Dags för dig att besöka Actahallens och träningarna där tror jag:)

2008-10-18 @ 22:46:48
Postat av: KIK

1. Arvika HC

2. Nor IK

3. Grums IK

4. Kristinehamns HT

5. Kungsörs IK (ja Jag skämtar inte! tror verkligen så)

6. Karlskoga HC

7. Åmåls SK

8. Forshaga IF

9. IFK Hallsberg

10. Fagersta AIK

11. Kils AIK

12. Hammarö HC

13. Köpings HC

14. Viking HC

15. Säffle HC

2008-10-19 @ 00:24:47
Postat av: Alina

nice blogg!! :)

2008-10-19 @ 00:32:34
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Tjat och gnat

Arvika har nog redan visat att de inte tänker vinna serien, utan jag tror nog på Grums ändå där. Nor tvåa, Karlskoga trea, Arvika fyra och Åmål femma.

I botten åker nog Säffle ur med dunder och brak.

2008-10-19 @ 06:57:25
URL: http://tjatognat.discutforum.com/forum.htm
Postat av: Falken

Nja, jag kanske inte har superkoll men jag tror inte att Karlskoga kan upprepa förra säsongen iaf.



Grums kommer säkert att vara topp-3, men jag tror definitivt inte att Köping Hockey åker ur.



Juborg:Är hockeysuget större än ditt KHC-hjärta?



Tjat o gnat är ett bra diskussionsforum, fullt med tyckare och experter.. =) Ska bli spännande att se vem som blir säsongens tipparkung. Själv har jag inte hunnit med att tippa ännu.

2008-10-20 @ 10:12:45
Postat av: Frillsson

Undrar var Nor fått alla favorit-(topplag)tips ifrån. Visst har de vunnit det mesta på försäsongen men inte har de varit så imponerande. Mest odisciplinerade tycker jag. Men jag hoppas att ni får rätt :)

2008-10-23 @ 07:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0