Omgång 4 i div 2 Västra B

Fagersta AIK - Karlskoga HC

Kommentar: Bör kunna bli en jämn fight till en början, men jag tror att Faikens spel på hemmaplan kommer att bli avgörande. Fagersta har testat alla resultat, en torsk (2 - 1 borta mot KHT) en vinst (11 - 5 hemma mot KIK) och en oavgjord (3 - 3 borta mot HHC) på de tre första omgångarna.
Karlskoga Flyers har inte på långt när hittills kommit upp i den spelnivå som de hade förra säsongen, vinst med uddamålet borta mot KIK, klar torsk hemma mot HHC och vinst hemma mot Köping.
Flyers kommer sannolikt att bli starkare omgång för omgång, frågan är hur långt det räcker till slut, denna omgången räcker det dock inte.

Mitt tips: 5 - 2


Forshaga IF - Nor IK

Kommentar:
FIF inledde seriespelet med två dyngtorsk, 5 - 1 borta mot GIK och 3 - 8 hemma mot AHC men kunde bärga första segern, 3 - 5,  nu senast borta mot KAIK. Unga FIF kommer troligtvis att få det tufft i år, och tufft blir det även mot Nor IK som har inlett seriespelet med seger, 2 - 5, borta mot VHC och torsk, 1 - 3, hemma mot ÅSK.

Mitt tips: 3 - 6

Köping Hockey - Grums IK

Kommentar:
På förhand en match där Köping HC har allt att vinna och inget att förlora, några spelare som varit avstängda och skadade/sjuka kommer sannolikt att vara tillbaka till denna omgång men Grums IK som många tippar som seriens slutsegrare är naturligtvis en mycket tuff uppgift ändå.
KHC vann, 3 - 4, i premiären borta mot HHC och har sedan 2 raka torsk, 0 - 7 hemma mot Navvies och 7 - 4 borta mot Flyers. Frånvaron av hela 9 spelare de senaste matcherna har definitivt inte varit bra för laget, men det har funnits tendenser som visar att KHCs lagmoral och fighterhjärta som man visade mycket prov på förra säsongen är på väg tillbaka.
GIK har  vunnit lätt, 5 - 1, hemma mot FIF och lätt, 0 - 7, borta mot SHC innan man i förra omgången ställdes på ett lite hårdare prov när Hallsberg Navvies kom på besök. 3 - 0 till slut och full pott so far.

Det sköna med idrott och i synnerhet hockey är att allt kan hända, det mentala spelet avgör väldigt ofta matchernas utgång och sånt kan man nästan aldrig förutsäga. Vad som står på det berömda papperet är en sak, ofta väldigt avgörande, men långt ifrån allt.
Som Köpingssupporter så hoppas jag att hemmalirarna käkar "tigerkött och taggtråd" inför match medans gästerna trycker i sig varsin 2 kgs-påse winegum i bussen.

Mitt tips: 6 - 5

Säffle HC - Kils AIK

Kommentar:
Ett Kils AIK på dekis med 3 raka torsk i baken, 4 - 5 hemma mot VHC, 5 - 2 borta mot ÅSK och nu senast 3 - 5 hemma mot FIF. Omgångens motståndare Säffle HC kanske blir den munsbit som KAIK behöver för att återfå mod i bröst och bringa.
Hemmalaget har 5 - 24 på de tre första omgångarna och kommer inte att bli så mycket bättre i år.
Detta vinner KAIK hur många skitnödiga utvisningar de än tar, oavsett kanadickförstärkning osv hos SHC.

Mitt tips: 2 - 7


Viking HC - Kungsörs IK

Kommentar:
Seriens överraskning, nykomlingen Viking HC, tar emot nykomlingen Kungsörs IK. 
Mycket utvisningar, och segern avgörs beroende på vilket lag som kan utnyttja sina PPs bäst.
Well, så är det ju i de flesta matcher säger du kanske och har rätt,
men just i denna match kommer det att vara extra extra viktigt.

Superladdade VHC, bortaseger med 5 - 6 mot KAIK (hemmatorsk mot NIK med 2 - 5) och bortaseger (Starkt!) med 5 - 7 mot KHT blir ingen lätt uppgift för något lag i år. Att sen KIK, med 3 - 4 hemma mot Flyers och 11 - 5 borta mot FAIK, har ett sargat självförtroende och tyvärr fortfarande lider (sen flera säsonger bakåt i tiden) av att ta alldeles för många idiotutvisningar gör ju inte saken bättre för västmanlänningarna.

Mitt tips: 6 - 3


Åmåls SK - Kristinehamns HT

Kommentar:
Torsken, 2 - 1, borta mot AHC hade jag förväntat mig och kanske även hemmasegern, 5 - 2, mot KAIK men Åmåls bortasegern, 1 - 3, mot NIK överraskade iaf mig något. Kristinehamn har överraskat mig negativt, torsk, 5 - 7, hemma mot VHC och "bara" 2 - 1 hemma mot FAIK, jag trodde mer om dem men det har ju knappt börjat förstås.

Mitt tips: 5 - 1

Redan spelad
IFK Hallsberg - Arvika HC:
0 - 0

Kommentarer
Postat av: GIK-Support

Tror GIK kommer göra en bra match. Bara 2 skador som stör och man åker t köping med 22 man. Svårt att jämföra klassen med fjolårslaget så här tidigt, men sak är säker...årets lag spelar som ett lag och kämpar hela tiden, vilket man inte gjorde ifjol.

2008-10-29 @ 00:44:18
URL: http://grums.sportsblogg.se
Postat av: KAIK

Måste börja med att säga att det är väldigt roligt med någon som bloggar om 2:an och även går in för det, alltså med många uppdateringar och ofta!



För att sen prata om mitt eget lag och ditt tips, så hoppas jag att du är rätt ute när du tippar seger för Kil! Även att målskyttet ska släppa, så vi får lite ketchupeffekt!

Tuffa tre ¨matcher som står på pappret efter Säfflematchen, Hallsberg(hemma), Grums(borta) och Arvika(hemma), vilket gör att den här matchen blir grymt viktig för fortsättningen och gå in med en positiv inställning och stämning! Ska vi komma upp i samma nivå som förra året måste vi ta oss ur den här svackan och då kan vi iaf få lite slagläge!



Tack för ordet och lycka till mot Grums!

2008-10-29 @ 08:23:42
Postat av: Fredrik

Grums tror jag kommer vinna enkelt kolla in min blogg!

2008-10-29 @ 09:26:25
URL: http://gikhockey.sportsblogg.se
Postat av: Falken

Återstår att se vilket lag KHC kan ställa på isen ikväll, flera skador oroar fortfarande tyvärr. Visst blir det en enormt tuff match för hemmalaget, men alla matcher ska spelas innan poängen delas ut.

Snygg blogg GIK-Support!



KAIK: Tack ska du ha! Det är väl hockeynörden i mig som gör att man håller igång bloggen lite granna..och att det finns trevliga bloggläsare också förstås. Ni vinner mot Säffle,nåt annat finns inte.



Fredrik: Risken är stor att du får rätt, konstigt vore det annars men som sagt, alla matcher ska spelas.

Tror du att Grums klarar sig bättre i ett ev kval till div1 i år..? Det är ruskigt stor skillnad mellan divisionerna, det glömmer man lätt.



Tack alla för kommentarerna!

2008-10-29 @ 13:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0