Resultat från kvällens omgång i div 2 Västra B

FAIK - KIK: 11 - 5

Kommentar: Hoppsan, hoppas Kungsör återhämtar sig från denna utskåpning. Svider svårt att torska med dessa siffror i ett derby. Faiken har mer att bevisa mot bättre motstånd innan jag tvingas omvärdera dem men det ser onekligen bättre ut denna säsongsstart än förra säsongen.  Aj, aj, aj KIK!

Forshaga IF - Arvika HC: 3 - 8

Kommentar: Jag tippade Arvikaseger men inte så stor som denna. Forshaga har fått en tung start på serien men annat kanske inte var att vänta med tanke på lagen de mött. FIF har en ung trupp och det får inte bli fler jobbiga förluster, då kan luften går ur väldigt fort.

Köping Hockey - IFK Hallsberg: 0 - 7

Kommentar:
Uj, uj. Hallsberg var ingen lek ikväll. Jag tippade att det skulle bli torsk, och då kanske mest beroende på att KHC saknade några av sina mest tongivande spelare, pga skador och avstängningar men detta Hallsberg är ett gäng som är sanslöst mycket bättre än många års tidigare upplagor. Det kommer många fler lag än KHC att erfara.

Säffle HC - Grums IK: 0 - 7


Kommentar:
Väntat resultat, no more comments!

Viking HC - Nor IK: 2 - 5


Kommentar: Siffermässigt jämnare än jag trodde, och Viking ledde med 2 - 0 efter första p men sen gick Nor ikapp, 2 - 2 efter andra p, och vann sedan sista p med 0 - 3.
Usch, jag gillar inte tanken på att Viking HC ska krångla till det för fler lag, men mycket tyder på att det kan bli så.


Åmåls SK - Kils AIK: 5 - 2

Kommentar:
Åmål dundrar på och leder med hela 4 - 0 efter första perioden, matchen är över och resten är bara transportsträcka. För Kils AIK så kan det vara en baksmälla från förra årets, och föregående säsongs succé vi ser hända.
Torsk igen nu på söndag hemma mot Forshaga, vad händer då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0