15e omg i div2 Vb. Förtjöt, tips, resultat o eftertjöt.

Luciadagen, söndag 13/12:

KHT - FIF

I senaste mötet mot KHT, i seriepremiären, så hemmavann FIF med 6 - 3. Ett överraskande resultat för de allra flesta, men efter det så har FIF radat upp riktigt imponerande insatser mot lag efter lag. Sett över de fem senste matcherna så är förmodligen KHT seriens formstarkaste lag, 4 segrar och en torsk, medan FIF har 2 vinster,2 oavgjorda och en torsk. 
Bra självförtroende hos KHT och chansen att kliva upp minst ett steg i tabellen (en del beroende på en match mer spelad) gör att jag tror på hemmaseger i denna matchen.

Tips: 5 - 3

Resultat: 2 - 4

Jag är förvånad, men borde förmodligen inte vara det..


KHC -ÅSK

I denna omgången så riskerar Köping blue boars att rasa ner till jumboplatsen. Detta eftersom jag tror att Viking HC har chansen att vinna hemma mot Flyers.
Motivationen hos Köping HC bör finnas ändå, även om det är låångt upp till säker mark. I första omgången så gjorde man en bra match borta mot ÅSK, matchen slutade 4 - 4.
Efter det har poängen inte direkt samlats på hög, trots man är med länge i matcherna mot de flesta lag så har man inte räckt till. Det är inte svårt att se vad som saknas. MÅLSKYTTAR!! Med 33 mål framåt så är Köping sämst av alla lag i serien, och gör man bara drygt 2 mål per match så vinner man inte många matcher.
Inget lag kan dock åka till Köpings ishall och bara hämta hem 3 poäng, man måste jobba för det. Frågan är om ÅSK är förberedda på det. Jag tror det, och därför tror jag på en jämn match, igen.

Tips: 3 - 3

Resultat: 1 - 7

Förvånande att Köping låter sig köras över så kapitalt..


NIK - AHC

I första omgången vann Nor med 2 - 4 borta i Coffequeen arena. NIKs nuvarande form är uppåtstigande, 2 raka segrar, "konstiga" 7 - 10 borta mot FIF senast och klara (6 - 3) hemmasegern mot GIK i omgången före det. Välbehövlig uppryckning efter kräftgången på 9 matcher utan seger. Arvikas form är väl inte direkt på topp, och kanske är det försvarsspelet som behöver mest uppryckning. Det är bara jumbon VHC som släpper in fler mål än Arvika hittills. (AHC med en match mer spelad iofs)

Tips: 4 - 3

Resultat: 10 - 2

Vad hände..?! NIK har gjort 26 mål framåt på tre matcher mot bra motstånd, men frågan är hur nöjd coachen i AHC är med sitt lags försvarsspel..!?


VHC - Flyers

Flyers vann
med klara 5 - 1 i senaste mötet. Resultatmässigt så ligger Flyers bäst till denna gången också, men Viking blir förmodligen svårare att tampas med denna gången. Jag tror på en tuff match med mkt utvisningar, där de med störst effektivitet vinner.

Tips: Hemmaseger med 4 - 3

Resultat: 2 - 11

Så fel jag hade..

HHC - KAIK

Kil vann hyfsat enkelt med 6 - 1 hemma mot Hammarö. Tabellettan är inne i en mkt stark period, 7 raka matcher utan förlust (1 likamatch) och den perioden vill man naturligtvis förlänga. Hammarö har en betydligt sämre formkurva men skall absolut inte underskattas. Tror på en till en början hafsig match med mkt slarv som sedan tas över av KAIK allt mer. Bortaseger känns mest rätt

Tips: 2 - 5

Resultat: 5 - 3

Vad var det som avgjorde den här matchen..!? Mentalt?

Navvies - GIK

GIK-seger hemma i Billerudhallen med 5 - 3 i senaste mötet (11/10) lagen emellan.
Inget snack om vilket lag som har bäst formkurva för tillfället, sett över de fem senaste matcherna. Navvies har
3 vinster och två oavgjorda matcher, medan GIK har 2 vunna, en oavgjord och 2 torsk.
En annan skillnad lagen emellan är insläppta mål. GIK har hela 22 mål i baken på de fem senaste matcherna, mot bara 9 för Navvies. 15 insläppta på de tre senaste matcherna för GIK tyder på att man har problem med defensiven.
Svårt för de flesta lag att åka hem med poäng från Hallsberg, och GIK kommer inte att ha så lätt att ta sig in framför mål mot ett starkt o storvuxet Navvies. Hemmaseger tror jag. Om det blir som jag tror så får GIK kliva ner minst ett steg i tabellen efter denna omgång.

Tips: 5 - 4

Resultat: 5 - 2

Jag är inte förvånad, för en gångs skull denna omgången..


Fyller på med mer eftertjöt...

Kommentarer
Postat av: KAIK

Mina tips idag:



16.00 Hammarö - Kils AIK 2-6

Kil har fått tillbaka många av de skadade och är nästan "hela" igen, endast långtidsskadade Per-Erik Kindgren tror jag är den som saknas. Jag tror Kil fortsätter sin vinstrad, det har tuggats på bra på träning och de är "inne i det" just nu. MEN det är ganska lätt att falla in i nån falsk trygghet när det gått så bra så jag höjer ändå ett varningens tecken i den här matchen då Hammarö mycket väl kan skaka om Kil!



16:00 Kristinehamn - Forshaga 8-2

Vet inte hur matchen var mot Arvika för Kristinehamn men möjligtvis är de lite slitna från den matchen och kanske är inte alla tillbaka utav de skadade som var borta mot Kil senast?

Tror ändå inte att FIF klarar av KHT, hur trötta de än är, så en ganska så klar seger för KHT vore inte konstigt idag!



16:00 Köping - Åmål 3-3

En svår match, svårast att tippa denna omgången enligt mig. Köping är desperat ute efter poäng och Åmåls kräftgång blandas med några fina insatser. Åmål är riktigt svåra att tippa jämt, jag tror det blir en jämn tillställning och jag tror de får dela på poängen ikväll!



16:00 Nor - Arvika 4-2

Av någon anledning tror ja på Nor här. Arvikas självförtroende är lite naggat efter många jobbiga poängtapp under första halvan av seriespelet. Samtidigt har de en match i benen ifrån fredas och kanske även de är lite trötta. Så 3 pinnar till Nor ikväll!



16:00 Viking - Karlskoga 6-5

Nu är det dags för Vikings första 3-poängare, det kommer att bli tufft och det kommer vara jämnt hela matchen. Men till slut tror ja Viking drar det längsta strået på ren jävlar-anamma!



17:00 Hallsberg - Grums 4-4

Vad säger man här, Hallsberg ångar på och Grums har problem just nu. Men taggar man till ordentligt och vill ta tag i det ikväll? Jag tror iaf man är tillräckligt bra för att få med sig 1 pinne från Hallsberg!



Få se lite mothugg och kommentarer nu så vi har att läsa innan det drar igång om ett par timmar nu=)

2009-12-13 @ 14:15:39
Postat av: KAIK

Jösses!!! Hur offside va jag idag da??? Satte en vinnare i Nor iaf, det var de enda, resten kan vi glömma;)

2009-12-13 @ 19:39:26
Postat av: FIF

2009-12-13 @ 23:54:32
Postat av: FIF

Forshaga vann sin match mycket tack vare nummer 6 i KHT Jacob Larsson som med 6 min kvar av matchen först drar på sig en tvåa så att FIF kan kvittera till 2-2 och sedan snackar han till sig ett MP och FIF kan sedan avgöra matchen ganska enkelt med en man mer på banan sista fem.

2009-12-13 @ 23:57:07
Postat av: till fif

vad ligger lööf på för saving-procent hittils? ;-)

2009-12-14 @ 13:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0