Sweden-Canada, semifinal i ett VM som visst engagerar..!

Hockey-VM är ganska kul ändå
Jag kan hålla med om att det vore vansinnigt mkt bättre om det vore uppehåll i NHL så att alla spelare kunde vara tillgängliga för respektive landslag, men så är det nu inte..
Kreti o pleti kopierar varandra när de säger att de inte är intresserade av ett låtsas-VM.. Och!?
Strunta i att kolla då, så enkelt är det!

Nuvarande VM har hittills bjudit på trevlig hockey, plus att man måste konstatera att kvalitén bevisligen har blivit högre i hockeyvärlden. Kolla in lag som Lettland och Belarus, lag som länge har betraktas som "blåbär" och som bara skulle besegras utan större ansträngning.. Så är det inte längre.... Det finns säkert ett skapligt gäng olika orsaker till kvalitetshöjningen, som alltså främst märks i de forna CCCP-trakterna..
Jag lyfter fram en orsak, KHL..

Måste passa på att spy lite galla ändå..
TV6, suck vilket sjukt dåligt VM de gör!
I stort sett handlar min kritik om den oerhört enformiga och söndertjatade reklamen..
Jag får avsmak för Bauhaus, Norrlands Guld, Expekt och Tre... Där är mina dagar som kund slut, och jag hoppas och tror att fler reagerar som jag.
Håkan Södergren, Håkeye.. , åk och byt, fort!!

Ikväll, semifinal mellan Tre kronor och lönnlöven..
Eftersom ryssarna tyvärr vann i sin semi mot USA, med 3-2, så är det de regerande mästarna som skall ta sig an antingen Svedala eller kanadickerna.

Hur går det!? Jag är nervös, och nervositeten handlar om att Sverige nästan alltid loosar på det mentala området..
Det kan bli en match där Sverige aldrig vaknade, där Canada var laddade från start och där Sverige åkte runt och väntade på att "någon annan" skulle göra det..
Detta är den negativa farhågan, men jag lyckas nästan alltid brotta ner det negativa tänket för att sedan totalt överlåta mig till obotligt,fanatiskt,  nationalpatriotiskt postivitetshysteri..

Go Sweden!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmmm Tv6 gillar jag för det gör att fler öht kan se!

VIKTIGAST ÄR DOCK ATT MAN SLIPPER HÖRA WIKEGÅRD - KANSKE JAG KÖPER LITE NORRLAND GULD AV DEN ANLEDNINGEN!

(Det finns ju Falcon) :)



PS

2009-05-09 @ 13:57:56
Postat av: Falken

Falcon måste ju gå före allt annat, det är ju uppenbart! =)

2009-05-09 @ 14:50:55
Postat av: Anonym

Wikegård och öl är ett svårt problem för Sv hockey, som bekant.

Hockey gör sig bäst utan öl OCH Wikegård! // PS

2009-05-09 @ 15:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0