Div3 smackar på med tolvan

Tabellen är ruggigt nära slutet..



Omgång 12



Måndag 6/12


S/A HK - Sura IF b

Tips: 12 - 4

Det finns naturligtvis
ingen anledning att tror på ngt annat än hemmaseger. Det är bara om/när S/A HK nonchar SIF som det kan bli nätrazzel i baken, och den attityden har man ju haft i de flesta matcher om än bara kortare perioder, typ 20 minuter eller så..

Resultat: 15 - 2 (4-1, 9-0, 2-1)

En mittenperre som slutar 9 - 0 kan inte vara så vanlig..


Tisdag 7/12

Sala HK - Faik b

Tips: 6 - 4

Hemmastarka Sala
vill förstås vinna för att stärka sina aktier för spel i alltrean efter jul, och samma läge har Faik. Återstår att se vilket lag Faik har med sig, har man tillgång till några lirare från div2-laget?

Resultat: 6 - 3
(1-2, 2-1, 3-0)

*****************

Köping HC b - VIK HK

Tips: 3 - 5

Vet inte vilket lag hemmalaget
ställer på isen, och det spelar ju ingen större roll hur det går (förutom äran förstås) så jag tror inte att man får "låna" lirare från div2-laget som själva kämpar för "livet" i sin serie.
Gästerna har destå mer att lira för, en plats i alltrean efter jul är helt inom räckhåll så motivationen behöver det inte vara något fel på. När lagen möttes i V-ås vann VIK HK komfortabelt.

Resultat: 3 - 7 (2-1, 1-3, 0-3)

********************
Kungsörs IK - Hallsta HK

Tips: 5 - 4

Jaha, KIK ska alltså behöva vinna
sina tre återstående matcher (mot lag som man fått stryk av) för att ens ge sig en chans till spel i alltrean.., och inte ens det räcker om inte andra resultat går KIKs väg. (hur många trodde det för ett par månader sen?) När man sen dessutom förstår att det inte direkt råder harmoni i truppen så.. KIKs gästbok stängdes ner idag, helt förståeligt, förmodligen pga de rent patetiska kommentarerna från både sk fans och spelare... Mkt, mkt låg nivå när man väljer att gå ut i offentligheten med interna problem. Tilltag som detta skulle beivras med avstänging från såväl träning som match om jag hade fått bestämma..,men det får jag inte.

KIK har inte direkt haft tur med sin trupp
, skador och annan frånvaro har helt klart haft sin del i det svaga resultatet..., men coach Brolin har ändå anledning att fundera över (vilket jag är säker på han både gjort och gör) varför hans gameplan inte omsätts i handling. Mer än flera gånger har olika spelare sagt precis detta, att vi följer inte den gameplan som coachen har gett oss.. Vari ligger då problemet, när man vet om att man inte gör som coachen har sagt? ATTITYDPROBLEM säger jag, och att det fattas den typen av informella ledare som alltid behövs i ett lag, de som visar vägen med sitt lir, sin offervilja och sin moral. Det är alldeles för mkt korpnivå på inställningen hos många av lirarna, och främst hos de som skall vara ryggraden i laget..
Ett exempel: det var inte länge sen sedan man från lagledningen tvingades tala om att man inte fick försupa i bussen efter en fredagsmatch borta.. Snacket inför många matcher handlade om bärsen i bussen istf att ladda inför matchen.. PATETISKT!!

KIK hemma mot HHK.., well, har ingen som helst anledning att tro på KIK just nu.., men hjärtat vill..ALLTID!

Resultat: 1 - 2 (0-1, 0-1, 1-0) Skott: 35-41 (8-13, 17-16, 10-12)





Kommentarer
Postat av: chelios

hua nu är det nära ett avgörande i Grupp A, hade någon bett mig tippa Grupp B i stället hade det varit bra mycket lättare. Nåväl här kommer veckans tips med reservation för ändringar



SAHK - SIF B har inte sett resultatet än så 12-2 känns rimligt faktiskt.



KHC - VIK go KHC säger jag, (ingen har väl undgått att jag håller på SHK va?) men tyvärr vinner nog VIK det här ganska enkelt med 7-2, men hoppas på ett mirakel från KHC



KIK - HHK efter en titt i KIK´s gästbok så kan man ana att allt inte står rätt till. Att sedan ha förmånen? att få möta HHK på hemmais underlättar ju inte precis. Tror ändå att KIK kan resa sig som fågel Fenix men HHK vinner med 6-4 sista i tom bur.



SHK - FAIK ja efter mitt avslöjande? så kan jag ju naturligtvis inte tippa något annat än att SHK vinner mot FAIK. Det jag stödjer mig på är att SHK spelat riktigt bra på hemmais och att killarna verkligen vill lira i alltrean efter jul.

SHK vinner med 5-3 och tar hem tre oerhört viktiga poäng. Ja vid den här tiden i morgon så har man ju facit

2010-12-06 @ 22:39:08
Postat av: Anonym

Du snackar om patetiskt är det inte jävligt patetiskt och ta upp alla intärna problem här? Vem fan har med klubbens buss resor att göra som läser din jävla blogg. Och övrigt som skrivits på gästboken.

2010-12-07 @ 12:35:14
Postat av: Falken

Vet inte vem du är? Eller hur/om du tänker? Jag har inte tagit upp några interna problem, jag gav ett (1) exempel (från förra sässen, tror jag) på ngt som jag tycker är heeelt galet att man överhuvudtaget skall behöva ta upp från lagledningen.(det borde vara en självklarhet) Det tycker förmodligen inte du, vilket står dig helt fritt att göra.

I övrigt så tror jag inte det är så stor idé att jag kommenterar din kommentar nu, eftersom du förmodligen har några "ömma tår" som jag trampat på..

Om du nu tycker att jag har en "jävla blogg" så kan jag ge dig ett tips.. Besök den inte mer, svårare behöver det inte vara.



Jag som har bloggen heter Roger Karlsson, och bor i Kungsör. Vill du mötas för att prata om detta, det kan vara nyttigt eftersom det inte är så nyttigt att vara så upprörd som du är, så är du välkommen.



Mvh Falken

2010-12-07 @ 16:38:05
Postat av: Peter

Har de pinsamma komentarerna flyttat till ditt forum - tråkigt tycker jag!

Tror inte att det spelar någon roll hur du bemöter sådana inlägg...

Kör på som vanligt dvs måttligt partiska med mycket sunt förnuft // Peter

2010-12-07 @ 21:14:12
Postat av: chelios

SHK - FAIK 6-3 (1-2)(2-1)(3-0)

Jämn första period där FAIK kontrar. SHK tar över i andra vinner skotten med 24-7, men FAIK effektiva i pp ocg gör en kasse där. I tredje perioden så käkar SHK upp FAIK och vinner perioden med 3-0 vinner även skotten med 23-10 tre sköna poäng i ÖoP Arena som invigdes i kväll.

2010-12-07 @ 22:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0