Div3, summary


HHK som tabelletta förvånar ingen. En nolla i förlustkolumnen är inte heller chockerande, men jag tycker faktiskt att HHK hade ett starkare lag förra sässen. HHKs klara och uppenbara jättesvaghet stavas, enligt mig dåda, Å-T-E-R-V-Ä-X-T-E-N.. eller den icke befintliga. Bäst i HHK är den äldste, 40+, och i övrigt så har man en ganska hög medelålder och en alldeles för svag ungdomssektion än så länge..

S/A HK visste man inte riktigt vart man hade, visst var det "tjusiga" namn i laguppställningen men det betyder inte succé per automatik.., och succé kan vi väl inte kalla det för än laget tar sig till div2..
Om detta inte skall bli ett hobbylag så krävs även här återväxt, och det finns ju ingen. Inte tror man väl på allvar att de rutinerade lirarna verkligen vill lira i div2, med de mkt längre resorna och de mkt bättre motståndarna..?

HOPP!!


FAIK b vet jag inte riktigt hur jag ska värdera, o då menar jag att jag inte vet vad man har för målsättning och om hur man tycker att man lyckats med den. Har man lirat med unga lirare med större delen av sin hockeyresa framför sig, eller har man givit utrymme för lirare som är på väg mot slutet av sin hockeykarriär..?
Målsättning och motivation kommer att spela roll i alltrean, inte för att det finns ngn större möjlighet för FAIK b att rubba HHK och/eller S/A HK..,men ändå..

Sala HK har imponerat mest på mig, inte för att man "värvat" bra utan för att man matchar sina junisar med framgång. Här har SHK lyckats med ngt som förmodligen bara VIK HK också klarat fint i denna serie, att lira in "framtida" lirare i seniorsammanhang. För iaf SHK:s del så kan det mycket väl bli några sköna hockeysäsonger framöver, om man fortsätter på den inslagna vägen.

VIK HK
kanske är nöjda, om ett tag, även om man säkert skulle ha velat lira i alltrean. Tycker de lirat fin hockey, med bra intensitet och placeringsdisciplin.

Kungsörs IK kan INTE vara nöjda med sin insats, visst har både SHK, VIK HK o FAIK b överraskat positivt, men KIKs kapacitet ska ändå räcka till spel i alltrean. Dålig disciplin, o alldeles för kass inställning från alldeles för många håll ligger bakom tabellplaceringen. KIKs återväxt är inte heller speciellt lovande, kanske även det en inställningsfråga? Någon behöver jobba med inställningen och det mentala, verkar inte finnas mkt till vinnarskalle i klubben för närvarande.., tyvärr.

SIF o KHC är och har varit alldeles för dåliga för denna serie, inte i samma låga klass som ÖDIK..men att ens nämnas i samma mening som dem är ett underbetyg.



Kommentarer
Postat av: chelios

ÄNTLIGEN!! ett livstecken...man har ju varit lite orolig. Hur som haver så kan jag ju för egen del bara konstatera följande:



HHK klar seriesegrare, men, jag såg sista matchen mot VIK och då hade HHK problem. Tror dock inte annat än en förstaplats när alltrean är klar.



SAHK, tror inte att det räcker hela vägen till tvåan i år. HHK är bättre helt enkelt och från Grupp B tror jag inte det är något lag som räcker till för att knipa någon av platserna 1-3.



FAIK B, ett lag som verkligen blandat och gett. Att komma trea med över -20 i målskillnad är ju starkt. Vi får väl se nu när det blir lite längre resor hur det blir med uppslutningen.



SHK, ett lag som stundtals spelat riktigt bra. Har haft problem på bortais, varför vet jag ej men jag har en förhoppning om att laget kan komma på övre halvan i alltrean.



VIK HK, började darrigt men spelat upp sig vartefter. Matchen mot HHK ifredags var riktigt bra och hade man spelat så hela säsongen hade man gått vidare.



KIK, en ren och skär besvikelse faktiskt. Man vinner mot SAHK på bortais, för att någon omgång senare bara får en pinne mot SIF B. Den kan man ju fundera på...spel i fortsättningsserien känns ju öken, speciellt då jag tror att det inte kommer bli någon Div.4 nästa år. KHC har ju lagt ner redan, ÖDIK/Örnen har ju lämnat W.O i nån match och Hallsberg B tycker nog inte att det vart så kul att åka runt o åka på däng hela hösten.



SIF/KHC kommentar undanbedes tack...

2010-12-22 @ 09:11:32
Postat av: Fan av din blogg!

Ett tips om alltrean, hur du tror att serien kommer sluta, vilka som tar sig till kval och lite kommentarer om varje lag vore roligt att läsa osv osv osv. Du är grym!

2011-01-02 @ 20:15:40
Postat av: chelios

ok här kommer mitt tips om hur alltrean kommer att sluta (som alltid med reservation för ändringar)



1. Hallstahammar

2. Syrianska/Armeniska HK

3. Guldsmedshytte SK

4. Sala Hockey

5. Hällefors IK

6. Nora HC

7. Fellingsbro

8. Fagersta AIK B

2011-01-02 @ 21:01:06
Postat av: kari

http://www.youtube.com/watch?v=0acABaytdak videoklipp Hallsta HK-Fellingsbro

2011-01-05 @ 00:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0