15e i div3 Örebro/Västmanl

Fredag 15/1

HC Örnen - SIS

Jag tror inte att Skultuna
har något att sätta emot i Behrn Arena. Även om SIS skulle vara helt på topp, med alla lirare tillgängliga och i toppform och harmoni i truppen, så är Örnen helt enkelt för bra.


Tips: 9 - 1

Result: 14 - 7 !!!!!?!
(5-3,2-2,7-2) Skott:64-22 (21-6,22-7,21-9)
Man undrar ju om de lirade hockey eller om de höll på med nån annan sport!?!?
Vill mycket gärna få ett litet matchref från någon som känner sig kallad.

Matchen från någons synvinkel: Var och tittade på matchen och kan säga att av skultunas 7 mål var 5 av dem rena bjudningar av örnens målvakter. Dom bytte efter att den första hade släppt 3 av 6 skott. Örnen gjorde i princip som man ville men skultuna lyckades peta in ett gäng puckar.


HIK - SHK

Hällefors IK är inte
lätta att tas med hemma i Hällevi. Tidigare år så har det mest handlat om att inte somna in i den förhatliga busskoman, klarade man det så vann man ganska stort eller så vann man knappt.
Nu är det verkliga hindret något helt annat, HIK har ett lag som bara torskat 4 av 13 matcher och det är bara serieledarna HHK som lyckats vinna i Hällevi, 5 - 7 efter en jämn match.
I bortamatcherna kan man göra ganska bleka insatser, som den mot Sala i 4e omgången (1 - 1)

Jag tror på hemmavinst denna gången, också, och jag tror den blir ganska komfortabel. 


Tips: 7 - 2

Result: 5 - 4

Siffermässigt jämnare än jag trodde,
HIK gjorde tydligen alla sina mål i PP. Sala kan komma att krångla till det för fler lag framöver..


KIK - ÖDIK

Kungsör vann med 1 - 18 i Behrn Arena,
men det har jag svårt att tro att man fixar på fredagkvällen.
Jag vet inte hur man gör för att prestera så dålig hockey som man gjorde sist mot Sala, så dålig hockey i förhållande till den potential som finns. Kanske beror det på att det inte finns den typ av informella ledare som behövs i laget? Jantelagen råder kanske, ingen vågar ta tag i det för då får man höra att man tror att man är nåt..!?? Jag vet inte, men något måste det ju bero på!?!?
Åker man omkring o tycker att man är för "snygg" för div3 så loosar man mot vilket lag som helst. Det där grundläggande, att man vet att akta sig för underskattning och att man vet att man inte vinner några matcher genom att bara ställa in grickorna, det verkar inte alls vara grundläggande hos de flesta i KIK.
Nu hoppas man bara på att hedern har hittat tillbaka innanför KIK-tröjan, den saknas nåt enormt.

Tips: 8 - 4

Result: 9 - 2

Ett rejält decimerat hemmalag,
många sjuka och några skadade, lyckades vinna ändå.
Blir inget matchref från mig, jag såg inte matchen eftsom jag var på en nöjestripp istället.. =)


NHC - GSK

Fyran mot tvåan i en spännande match
, inte säkert att det blir spännande men jag skulle gärna se matchen om jag kunde. Nora har visst fått ett par nyförvärv med div1-meriter. Det tror jag man behöver om man skall kunna matcha de andra lagen i ett ev playoff.


Tips: 5 - 2 

Result: 1 - 5

Inte konstigt att GSK vann,
jag trodde mer på Nora med ett par nyförvärv plus deras duktiga 1a-line och på hemmais, men GSK är precis så bra som tabellen visar. Iofs så tror jag att Örnen är bättre, men GSK tillhör definitivt topp3.

Matchen från fedorovs synvinkel: matchen mellan hytta nora var betydligt jämnare än vasd resultatet visar. nora ägde första halvan av matchen men tack vare en duktig målvakt i marcus persson för hytta och dåliga avslut av nora så stod det 1-1. sen börjar nora dra på sig en massa utvisningar som resulterar i mål för hytta. så i stora drag kan man säga att bra målvakt för hytta och för många utvisningar för nora. nora hade säkert 5 frilägen vilka man missar. Då vinner man inga matcher.

Och från någon annans synvinkel:Visst startade Nora matchen bra och gjorde 1-0 helt rättvist. Marcus P i GSK's mål höll ner siffrorna då Nora forcerade under de första 10 minuterna. Men sen tappade Nora.
Hyttan tog över mer och mer, visst att utvisningarna spelade roll, men kollar man utv till antalet så hade hyttan 7 o nora 10 (+ en 10a).
2a perren dominerade gsk helt. 3e perren bevakade de ledningen.
Så jämt var det bara i 1a perioden.
Surt för hyttan att få 3 spelade skadade.


KHC - HHK

Väldigt beroende av vilket lag
man kan ställa upp med, Köping alltså. Om man skulle kunna ställa upp med sitt bästa manskap så kan man störa Hallstahammar i någon perre, men inte ens det skulle räcka till en seger.
Undrars om HHK kommer med sitt bästa gäng?

Tips: 2 - 7

Result: 2 - 3 Skott:
14-43

Skulle vara intressant att få ett litet matchref från någon..?



Tack till Kari för videoklippet från KHC - HHK!


Kommentarer
Postat av: Anonym

jaha då var det dags igen att tippa, var beredda här kommer facit:



HCÖ - SIS , ja efter diverse strul i SIS kommer SIS med fullt lag, tyvärr kommer det inte räcka men det blir jämnare än vad många förutspår. HCÖ vinst med 6-5.



HIK - SHK delad pott i Sala Ishall, förhoppningsvis kommer inte busskoman sätta några djupare spår i SHK då laget åker redan på fredag morgon till "twilight-zone", HIK starka på hemmaplan men Sala har spottat upp sig och kommer knipa ännu en pinne. 4-4 blir tipset för dagen.



KIK - ÖDIK har för mig att det blev 18-0 eller 18-1 va? senast, kanske inte lika stora siffror denna gång, men med tanke på den mindre bra insatsen mot Sala senast kommer ÖDIK få vittja sin kasse inte mindre än 14 gånger tror jag, 14-0 är mitt tips.



NHC(ja jag vet) - GSK derby i "twilight-zone", viktig match framförallt för NHC, som vid en vinst kan öka avståndet till jagande lag. Här tror jag Nora kommer vinna, GSK har spelat över sin kapacitet hela säsongen, och denna gång kommer Nora syna bluffen, Nora vinst med 7-3.



KHC - HHK här blir det målkalas tror jag, KHC kommer inte ha en sportmössa, HHK vinst med 11-1

2010-01-13 @ 21:33:29
Postat av: chelios

missade avsändare på mitt tips

2010-01-13 @ 21:34:39
Postat av: hur tänker du?

Chelios det är inte så att GSK är så bra som tabellen visar? Har svårt att tro att dom spelat över sin förmåga i typ 13-14 matcher i rad. Spelar man så bra så ofta måste ju det betyda att man är så bra? angående matchen så tror jag också Nora vinner med 4-2. Nora har ett bättre lag än sist då lagen möttes iochmed att några hemvändare som Gabriel vaahto och Anders wikström dragit på sig nora tröjan igen. Båda med förflutet i div 1. samtidigt som GSK förlorat Daniel magnusson till Lindlöven och dom såg inte alltför vassa ut mot f-bro dom 2 sista perioderna.

2010-01-13 @ 22:06:03
Postat av: From Russia with Love

Måste bara säga att enligt min bestämda åsikt så är det alldeles för lång emelland matcherna i denna serie. riktigt tråkigt.

Här kommer iaf mitt tips:)

Fredag 15/1

HC Örnen - SIS:

Hc Örnen Kräver revanch efter förlusten senast, mönstrar som vanligt ett väldigt slagkraftigt lag och tar hem denna med stabila 7-2.

Tips: 7-2

--------------------------------------------------------------------------------

HIK - SHK

Seriens värsta brunkar lag möts i "twightlight zon". detta blir en målsnål tillställning som HHK går vinnande ur.



Tips: 3-1

--------------------------------------------------------------------------------

KIK - ÖDIK

Kungsör kör över döva rätt så solklart, det är såna här matcher som lirarna i KIK gillar att spela. hemma match mot ett lag som man bara skall slå med 10 puckar. istället för en borta match mot ett frenetiskt kämpande Sala.

Så stabil storseger för Kungsör är resultatet för dagen.

Vore intressant att se ett rallarslagsmål mellan 11. Källberg (KIK) och 3 Gallanos (ODIK). blir detta förutbestämt så kommer jag att lägga mina sista 40 kr på inträde i Sparbanken Arena.

Tips: 13-1

--------------------------------------------------------------------------------

NHC - GSK

GSK kör ifrån Nora trots Noras nyförvärv. GSK övertygar för 3:e säsongen i rad och jag måste ändra min åsikt om att dem är överskattade. det är ett riktigt tufft lag att möta som åter mycke skridskor och har en härlig fart. Nora hänger inte med.



Tips: 2-5

------------------------------------------------------

KHC - HHK

HHK vinner denna match enkelt.Rauch och Pettersson är snäppet vassare än Köpings Oldboys.



Tips: 3-8



Result:

2010-01-14 @ 07:07:38
Postat av: Anonym

Johan Gallanos (Ödik) Är skadad och kommer ej spela någon match mer den här säsongen. Så de är nog bättre du sparar dina sista 40 kr istället ;)

2010-01-14 @ 16:40:43
Postat av: Krutov

Kvällens tips:



HCÖ-SIS 7-3

SIS räcker inte till trots bra spel. Hemmaseger solklar.



HIK-SHK 6-3

HIK grymt starka i Hällevi.



KIK-ÖDIK 15-3

KIK stärkta av hemmapubliken som sjunger fram laget i ur och skur (ironi). Kanske dags att döpa om hallen till Kryptan? ;) s



NHC-GSK 2-3

Hytte något starkare i skogsderbyt.



KHC-HHK 4-6

HHK underskattar motståndet igen och får lite motigt i början. Men sen släpper det...

2010-01-15 @ 13:58:06
Postat av: From Russia with Love

Okej det låter som en god plan att stanna hemma då. Ödiks hemsida skvallrar om comeback för lagets stjärna nr 99 efter knäskadan. Se om det kan väcka laget tillstordåd.. Något annat som talar för de döva krigarna är att dem (för första gången) åker med 3 fulla femmor till match...

2010-01-15 @ 16:24:25
Postat av: Anonym

Simon ryden du är inte ens lite rolig vet du det?

2010-01-15 @ 18:33:37
Postat av: ödik

fyfan vad feg nr 11 i kik är

2010-01-16 @ 00:22:35
Postat av: örnen-skultuna

Var och tittade på matchen och kan säga att av skultunas 7 mål var 5 av dem rena bjudningar av örnens målvakter. Dom bytte efter att den första hade släppt 3 av 6 skott. Örnen gjorde i princip som man ville men skultuna lyckades peta in ett gäng puckar.

2010-01-16 @ 00:40:42
Postat av: fedorov

matchen mellan hytta nora var betydligt jämnare än vasd resultatet visar. nora ägde första halvan av matchen men tack vare en duktig målvakt i marcus persson för hytta och dåliga avslut av nora så stod det 1-1. sen börjar nora dra på sig en massa utvisningar som resulterar i mål för hytta. så i stora drag kan man säga att bra målvakt för hytta och för många utvisningar för nora. nora hade säkert 5 frilägen vilka man missar. Då vinner man inga matcher.

2010-01-16 @ 02:01:31
Postat av: SV fedorov

Visst startade Nora matchen bra och gjorde 1-0 helt rättvist. Marcus P i GSK's mål höll ner siffrorna då Nora forcerade under de första 10 minuterna. Men sen tappade Nora.

Hyttan tog över mer och mer, visst att utvisningarna spelade roll, men kollar man utv till antalet så hade hyttan 7 o nora 10 (+ en 10a).

2a perren dominerade gsk helt. 3e perren bevakade de ledningen.

Så jämt var det bara i 1a perioden.

Surt för hyttan att få 3 spelade skadade.

2010-01-16 @ 08:44:22
Postat av: kari

http://www.youtube.com/watch?v=M7UPXn0Ffsk videoklipp Köping-Hallsta

2010-01-16 @ 10:19:51
Postat av: Lidström

Skotten blev 43-13 till hallstas fördel. Oskärpa i avsluten gjorde det onödigt spännande på slutet.

2010-01-16 @ 12:38:28
Postat av: klas

Pulver fick tydligen matchens lirare i nora mot gsk o va matchens gigant

2010-01-16 @ 14:14:59
Postat av: Eng

Var det någon i KIK som bröt nyckelbenet på matchen mot ÖDIK? Tung tackling var det i alla fall , Hoppas att det är bra med grabben !

2010-01-16 @ 18:39:35
Postat av: Falken

Jepp, nyckelbenet av på nr 17 Bergstrand.

2010-01-16 @ 21:06:31
Postat av: Blomkvist #81

Matchen mellan Köping och Hallsta blev ju målmässigt en jämn historia. Hade inte HHK haft så oflyt med avsluten så hade resultatet varit större.

Sen så hörde jag att vissa Köpingsfolk tyckte att domare var enögd...

2010-01-17 @ 15:53:05
URL: http://theblackfarmers.blogg.se/
Postat av: Krutov

Kunde inte se matchen khc-hhk tyvärr, då jag befinner mig på resande fot så det blir inget ref från mig Falken... Men om jag läser siffrorna rätt så verkar hhk ha underpresterat med tanke på skotten. Man måste få in fler puckar när man vinner skotten så förödande stort. Men jag hade iaf tippat rätt vinnare i samtliga matcher. Hoppas jag är hemma på fredag så att jag kan lämna ett ref efter nästa hemmamatch. På återseende...

2010-01-18 @ 07:18:02
Postat av: Kul

till Russia with Love.

det skulle vara kul att se galanos göra slut på honom men han har ju opererat sig så han är borta ett tag, får väl bli någon annan gång!

2010-01-23 @ 02:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0