8:e omg i div3

Tabellen efter 7 omgångar


Omgångens matcher:



De senaste omgångarnas resultat
har sin tydliga effekt. På en del håll växer tuppkammen högt, medan andra får kämpa med att motivera sig för att träna vidare överhuvudtaget. För mig är iaf FAIKs tabellplacering lite förvånande, jag har ingen bra koll på deras lag men jag frågar mig om de har lirat med samma lag hela tiden eller om de har fått lite förstärkning allt eftersom?
VIK HK
, och FAIK, är lag som överraskat positivt på mig. SIF vet jag för lite om för att ha ngn uppfattning om, och Köpings prestation är kanske mest ett resultat av att laget har anmälts i fel serie. Sala HK kan säkert hålla sig kvar ovan sträcket, men då måste de vinna ngn bortamatch också.
Den klart största negativa överraskningen är KIK, inte bara för att man är Kungsörsbo, men också för att laget har större potential än man får ut...,man blandar bra insatser med rent bedrövliga. När man dessutom möter lag med en tydlig spelidé och mycket bättre inställning, ja då får man stryk helt enkelt.
Hallstahammar HK är sämre i år än föregående sässe, men tillräckligt bra för att behålla sin förstaplats. S/A HK känns som ett expriment, som kan gå hur som helst. Om man möter lag med bra speed och som vågar gå på kropp så blir man klart störda, om det sen finns en stabil domare på isen så blir det S/A HK som får spela BP istället för tvärtom. BP vill man inte ha mot S/A HK, där är de ruggiga, kanske bäst i serien.

I och med denna omgång så vänder serien, och man möter alltså samma lag man mötte i första omgången.

................
Faik - HHK

Faik har fyra
raka segrar sen torsken hemma mot S/A HK (0 - 9) i tredje omgången. 11 - 1 blev det till HHK hemma i Hallstarena i första omgången, men så stora siffror tror jag inte på i Fagerliden. Dels för att Fagerliden alltid kräver sitt av gästande lag, men också för att Fagerstalaget förmodligen är ngn klass bättre än man var för en dryg månad sen. Hemmalagets största utmaning, förutom att hålla sig på isen (BP vill man inte lira mot Pettersson, Rauch o co) blir att spräcka nollan på Hallstakeepern. HHK har bara släppt till 1 mål bakåt i snitt per match hittills, vilket är riktigt imponerande.

Tips: 2 - 5

Resultat: 0 - 6
................
SHK - KHC

På SHK:s hemsida
så fundrar man på hur Köping kunde lira 3 - 3 mot dem i premiären, och tydligen så är det något som skall tagga laget lite extra till omgångens möte. Hur KHC skall tagga vet jag inte, men inte tror jag att man kommer att ha så mkt folk från sitt div2-lag (om man haft det ngn ggn) med sig. Enligt uppgift så var det två femmor plus en drös keeprar på div2-lagets senaste träning.

Tips: 8 - 1

Resultat:
11 - 1 (3-0, 3-1, 5-0)
.........................
S/A HK - VIK HK

513 pers
såg det första derbyt mellan lagen i första omgången. Det blev inget snack om vem som skulle vinna den gången. 0 - 6 efter första perren o matchen var klar, 2 - 9 efter 60 minuter. Hockey är som de flesta andra idrotter minst 50% ett spel i det mentala, och om VIK HK har ordning på den biten så kan det bli en helt annan matchbild på fredagkvällen.
Intressant att läsa S/A HKs coach Stefan Anderssons kommentar efter bortasegern mot Sala HK senast:

"-Salas taktik att spela väldigt fysiskt med höga armar i alla närkamper blev deras eget fall, dom tröttnade allt eftersom. Tråkigt att se och höra deras ass coach skrika och gapa genom hela matchen,

förstår att man spelar det spelet då. Känner Salas coach Jonas Nordgren som en av mina tidigare spelare i sura blue hammers, Jonas är en utmärkt coach så jag tror man skulle tjäna mycket på att låta Jonas sköta båset och stänga av den andra megafonen" Läs resten här


Tips: 6 - 4

Resultat:
13 - 4 (3-1, 5-1, 5-2)

..............
SIF - KIK


Ser man till trenden så har hemmalaget en uppåtgående och bortalaget tvärtom. I första omgågen vann KIK enkelt, det blev bara 4 - 1 men det kunde lika gärna ha stått det dubbla på tavlan. "Normalt" så ska KIK vinna mot SIF 10 ggr av 10, men vad är normalt? Jag orkar inte tycka mer än så, men tipset är både förnuftsmässigt och med hjärtat. Jag litar inte mkt på mitt förnuft.

Tips: 3 - 4

Resultat: 4 - 4,  efter förlängn.
(3 - 1, 0 - 0,1 - 3, 0 - 0)


Kommentarer
Postat av: chelios

jaha halvtid Grupp A tipset för dennna omgång kommer här:



FAIK - HHK tror inte det blir lika stora siffror som i förra mötet. HHK är dock starkare och vinner med 7-3



SHK - KHC här tror jag att SHK vinner, det är ett måste om SHK vill hålla sig kvar ovanför strecket till all 3:an.



SAHK - VIK nog för att VIK spelat upp sig men tyvärr för VIK så blir det torsk med 8-3.



SIF - KIK ja vinner inte KIK detta har man inget i toppen att göra, KIK vann ju hemma med 4-1 i förra mötet. Det resultatet är ju faktiskt ett av SIFs bättre resultat denna säsong, SIF har ju nämligen åkt på ett par riktiga stjärnsmällar och jag tror att även denna gång får SIF bita i det sura? äpplet. KIK vinner med 9-1.



För övrigt vill jag passa på å skicka en passning till många klubbar om hur usla hemsidor vissa har, inga referat eller någon typ av matnyttig info vilket jag tycker är skandal fast det finns undantag



GO Falken du är mitt ljus i vintermörkret

2010-11-17 @ 22:21:48
Postat av: Pontus Brolin Öhrn

Hej Falken!

Innan söndags träningen så pratade jag om diverse saker gällande vårat minst sagt "svajiga" spel.

Om mina tankar om detta.

Vi har nu tagit nya tag där jag gått in och styrt "lite".. hårdare när det gäller uppspel, styrspel, BP, PP osv.Gjort en del färändringar både i vårat spel samt i femmorna!

Jag räknar iskallt med att det ska bära frukt redan ikväll!!Vi ska inte bara vinna utan vi ska vinna där jag kan se dessa förändringar..



MVH Pontus KIK

2010-11-19 @ 12:27:34
Postat av: PeterS

Faiken spelar med olika lag - de plockar in lite extra kraft speciellt på hemmaplan... Till gangn för vem? Ett vanligt fenomen när tabelläget blir lite skämmigt... Ett annat fenomen som finns är, ju lägre ner man kommer, är att det blir fulare o fulare. Kunskapsbrist och ibland brist på empati.

2010-11-19 @ 17:15:50
Postat av: chelios

Ok Peter S, att Faik skulle hålla på så, kunde ha undvikits om man placerat alla B-lag i en egen serie vilket det fanns förslag på...trist om man åker på däng mot ett förstärkt lag

2010-11-19 @ 22:32:07
Postat av: Oxbacken

Lite nyfiken..vad hade FAIK förstärkt med ??

2010-11-20 @ 14:18:59
Postat av: krutov

Fagersta AIK - HHK Black Sheep 0-6



(0-1,0-4, 0-1) Skott: 17-34



Publik: Ca 60

2010-11-20 @ 18:41:59
Postat av: Falken

Pontus Brolin Öhrn: Tack för att du delar med dig av dina tankar, fortsätt gärna med det. Jag vet att många med mig är intresserade av det. Grattis till en pinne får man väl säga, bara att ta med sig moralen till nästa match.



Chelios: It takes one to know one.. =)

2010-11-21 @ 01:40:52
Postat av: chelios

fredagens omgång bjöd väl bara? på en skräll då KIK bara fick med sig en poäng från Sura. Det kommer bli ett race in på målsnöret. Tisdagens match KIK-SHK är ju en sk sex poängsmatch och det kommer bli en ordentlig fight.

2010-11-21 @ 11:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0