Sjunde omg för div3 comn up

Tabellen med 6 omg avklarade


7e omgångens matcher




Ja det hände ju en del i tabellen iom förra omgångens resultat.
Det mest anmärkningsvärda är väl att KIK rasade ner från sin tredjeplats till femteplats, och det raset kan mkt väl fortsätta en placering ner till. Det skiljer bara några futtiga mål för att det skall bli ett faktum. Det trodde jag faktiskt inte var möjligt.

Fredag 12/11

SHK - S/A HK

Tips: 3 - 7

Sala är obesegrade på hemmais
hittills, och öste in mål på gästande SIF sist. Det skall dock väldigt mkt till för att man ska kunna välta S/A HK på rygg, trots hemmais. Jamen, Sala vann ju stort (7 - 3) mot KIK, som vann (på bortais) mot S/A HK.., så.. Nejdu, försök inte med logik här. Det finns nog inget som heter idrottslogik, det stämmer liksom inte riktigt detta med logik o idrott..o speciellt inte i denna serie.

Resultat: 3 - 5 (1-2, 0-2, 2-1)

...............
SIF - KHC

Tips: 4 - 5

Hemmalaget har släppt in
29 mål på de två senaste matcherna, och det är ingen lek att reparera vad det gör med självkänslan, och tron på det egna laget. Jag hoppas man lyckas, men jag tror att Köping tar chansen att hålla SIF bakom sig i tabellen genom att vinna en jämn match.

Resultat: 5 - 1
(1-1, 1-0, 3-0)

....................
VIK HK - HHK

Tips: 1 - 5

VIK HK gjorde en riktigt
bra match mot KIK sist, och har nu två raka segrar och förmodligen en lite större tilltro till sig själva. Självförtroende är enormt viktigt i idrott, att du vågar tro att du kan vinna. Kommer det att bli den tredje raka? Nej, jag tror inte det.

Resultat: 1 - 4
(0-1, 0-1, 1-2)

Lördag 13/11

FAIK - KIK

Tips: 4 - 5

Jag vet inte
vad jag skulle tippa om inte hjärtat fick vara med. Fagerliden ensamt käkar upp ett KIK med den inställningen man hade senaste omgången, o då har FAIK inte ens gått ut på isen. Jag undrar om KIK-lirarna själva ens vet varför det blev som det blev, jag tvivlar faktiskt på det, och ändå handlar det om små men ack så viktiga grundläggande detaljer. Med förra matchen i färskt minne så verkade det som att man trodde att VIK skulle flytta på sig o låta KIK göra mål bara för att man "egentligen" är bättre..
Ännu en gång kommer KIK att möta ett ungt lag, säkert mkt galler med speed o het vilja...som förmodligen bara ser möjligheter. KIK har också ett relativt ungt lag, men ingen het vilja.., det var rent bedrövligt vad det fattades ödmjukhet på många håll. Om det fortsätter så kommer KIK att bli kvar under strecket.

Resultat:


Kommentarer
Postat av: kalle

Ska in och titta på mitt HHK så kanske återkommer med ett lite referat i kväll eller i morgon.



Mitt tips till i kväll

Vinst för HHK, Sala, Faik, och oavgjort i Sura



Står på Syrrianskas hemsida att man har en del skador osv. börjar man se att det kanske inte är så roligt att spela i div. 3 en Fredag kväll i Sala?

2010-11-12 @ 15:53:34
Postat av: chelios

kan inte påstå att jag blev imponerad av SAHK precis i kväll. Eller jo det blev jag nog, deras powerplay var effektivt men annars tyckte jag inte det var något speciellt med dem Hallsta är klart bättre

2010-11-12 @ 22:23:28
Postat av: SAHC

Det stämmer faktiskt att SAHC lider av skador och det stannas i alla fall inte hemma trots Sala och fredag. Sala förresten..verkar som folk börjar röra sig mot den hallen o då är det faktiskt roligare att spela där när det kommer lite folk..trots kylan.

2010-11-13 @ 15:34:55
Postat av: chelios

lite tänkvärt på sala´s hemsida kika där

2010-11-15 @ 22:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0