Fredag 29/10: 4:e omg i div3. Kommentarer!

4:e omgången comn up



KHC - HHK

Tips: 2 - 10

Jag är rädd för att det blir den tredje raka
matchen med tvåsiffrigt i baken för Köping. Om jag vore KHC-coach skulle jag göra allt jag kunde för att stoppa förnedringen, men med en motståndare som Hallstahammar HK, som har ett matchresultat på 10 - 1 snitt per match efter tre omgångar, så är det naturligtvis inte lätt att vända trenden redan i denna matchen.
Jag tror helt och fullt på att man inte kan hitta fysiologiska förklaringar till att ett lag kan lira grymt bra ena matchen och lira uselt i en match 2 dagar senare (förutsatt att inte influensan drabbat hela laget t ex) Jag tror, precis som Nicklas Czarnecki (BIFs coach), att det handlar om den mentala statusen. Mind over matter, alltså att kroppen (våra prestationer) begränsas av tanken. Nu påstår jag inte att KHC lirat så vansinnigt bra tidigare, men jag tror definitivt att man kan lite bättre än man visat de senaste matcherna.
Vore jag coach så skulle jag leta efter mentala "nycklar" som låser upp och löser laget från den totala kross som man råkat ut för de senaste matcherna, delete and start over..typ. Kanske inte jättelätt, men något måste göras om det inte skall bli värre. Det är inte säkert att man börjar vinna en massa matcher för det, man möter kanske fler motståndare som helt enkelt är starkare, men man kanske når upp till sin potential och utvecklas istället för att tappa glädjen o lusten till liret.

Resultat: 0 - 4
(0-2,0-2,0-0) HHK hade ett femte mål pg, med blev bortdömt Skott: 19-44

Kommentar:
Måste ses som ett jättefall framåt av KHC. Torsk är alltid torsk, men nu finns det ngt att bygga vidare på igen.

.....................
SHK - VIK HK

Tips: 5 - 4

Upp som en sol, och ner som en pannkaka
.., ja kanske inte riktigt, men efter den övertygande hemmavinsten mot KIK i andra omgången så så blev Sala HK rejält nertagna på på bortaisen i Hallstahammar senast. Jonas Norgren, SHK:s tränare, menar att laget inte var bra och att: "-Tyvärr så är det så att när vi är dåliga så är vi riktigt nere i "gruvan" om man säger så."  Om man bara ska gå på  den analysen så känns det som att det fattas något. T ex att Hallstahammar HK var och är ett bättre lag än Sala HK, och att HHK vann matchen just för att man är ett bättre lag, inte för att SHK var "nere i gruvan". Jag har alltid lite svårt för tränare som inte medger att motståndaren var bättre, om det var så, och att man torskade av den enkla anledningen.

Sala HKs hemsida aviserar nyförvärv till laget, dels genom Simon Jensen, en back som lirat 54 matcher med MB Hockey och Botkyrka Hockey i div1 senaste säsongen.

Resultat: 6 - 2 (3-0,1-0,2-2)

.................
SIF - FAIK

Tips: 2 - 3

Jag tror helt enkelt att FAIK är bättre än SIF, mycket mer har jag inte att säga om den här matchen.

Resultat: 5 - 7 (0-1, 2-4, 3-2)

.....................
S/A HK - KIK

Tips: 5 - 6

Yes, det är ett tips med hjärtat
, men jag vet också att KIK kan lira bra hockey mot bra motstånd. I år har man ungefär samma lag som förra året, med några få förändringar, och förra sessen vann man borta mot HHK (som jag tror hade ett lite bättre lag än man har i år.) Det finns några orosmoment i KIK-lägret, influensan har slagit till hos flera viktiga spelare (kanske är ngn på väg tillbaka redan ikväll) och det är självklart inte bra eftersom man behöver alla starka kort mot en motståndare som S/A HK.

Stefan Andersson, S/A HKs coach, räknar med att tabelltrean KIK kommer att vara taggade till tusen ikväll, och lovar samtidigt att puliken (knappa 500 de senaste matcherna i Mimer) kommer att bjudas på en fartfylld hockeyunderhållning. Han vill att hans lag skall ha hög fart och intensitet, och akta sig för att falla in i motståndarnas tempo.

Video från S/A HK - KIK
(Tack Kari!)

Resultat: 5 - 7
(1-3,4-0,0-4)
KIKs målg: Per Berg 2, Tobbe Waern 2, Jocke Andersson, Ludde Laine och Nicklas Hedberg.

Kommentar:
Jag tippar sååå dåligt          =)

S/A HKs coach, Stefan Andersson, har nu kommenterat matchen.



Kommentarer
Postat av: kari

jag ska titta Syr/Arm-Kungsör Ik...

2010-10-29 @ 16:39:31
Postat av: chelios

nyss hemkommen och det är med ett leende på läpparna man tar sig an "The Falcons" blogg.

Instämmer med KHC åker på dingel-däng i kväll, att Sala vinner mot VIK och att KIK stretar emot bra i matchen mot SAHK. SIF - FAIK känns som om SIF i kraft av hemmais vinner där.

Tror mig veta att Jonas Norgren, Sala´s tränare inte försökte förklara bort förlusten senast. Hallsta var ett par klasser bättre, det han nog menade var att han inte tyckte Sala bjöd upp till dans utan stod kvar med ostbågspåsen i hörnet o tittade på. Vidare kan meddela att Sala´s nyförvärv Jensen inte spelar i kväll(tyvärr) övergången är inte klar ännu, han såg dock rätt vass ut på träningen i går enligt ihärdiga rykten från silverstaden.

2010-10-29 @ 16:42:03
Postat av: kari

http://www.youtube.com/watch?v=LXD-clxsyr4 videoklipp S/A-KIK

2010-10-30 @ 00:53:56
Postat av: Kimmo

Grattis till Kungsör för vinsten. S/A Hockey måste lära sig att spela hela matchen. Köping HC spelade en bra match mot HHK, synd bara att de inte kunde förvalta mållägen som ändå fanns där. Kul att se Jonas Larsson tillbaka på planen. Han kommer att bli nyttig för detta "UNGA" laget.

2010-10-30 @ 10:24:55
Postat av: Falken

Såg inte matchen tyvärr. KIK hade ett par tre tunga lirare på sjuklistan, vilket gör bedriften ännu större.

Ja, dags för poäng nu för KHC, borde kunna störa FIF rejält tycker jag. Jonas hör ju absolut hemma i KHC-div2, om han bara har flåset, han behövs där med sin speed och sitt målsinne.

2010-10-31 @ 00:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0