Träningsmatchderby: KIK - KHC

Jahapp, sessens första derby, som skulle bli hett enligt bärsingen..
Mja, inte vare stekhett prexis..

För det första så hade jag glömt att man måste ta på sig lite varmare kläder när man ska glo hockey, och att man MÅSTE ta på sig ännu mer kläder om hockeyn liras i Kungsörs ishall.. Jag menar, det är KALLT när det börjar gnissla om ögonen..

För det andra
så var det inte hett..alls..

Nu ska man, som det brukar heta, inte dra för stora växlar på en träningsmatch..,men det ligger ändå en del i potten..: Ett derby är ett derby är ett derby.. och KHC:s seriepremiär är bara knappt tre veckor bort, så visst gäller det att Taggen börjar hitta grundliret med sitt lag.
För KIKs del så är det knappt fyra veckor bort, men det kanske ändå är backbristen, (tunt med centrar oxå!) som oroar mest. Kanske Brolin snör på sig grickorna vad det lider.. (?)

Bakgrund: Köping ska lira i div2, och har varit på is ganska mycket mer än KIK, som skall lira i div3. Detta var, om jag har koll, Köpings fjärde träningsbatalj, och KIKs andra.

I första perren så är KIK sådär oödmjuka i försvarszon som "bara" KIK kan vara.., man är kåta på man-man-situationer och väntar in motståndaren för att försöka snurra.., istället för att slå sarg ut när man har tid, med resultatet att man tappar pucken o står kvar bakom förlängd mållinje när ledig blåtröja får smörpass mitt i slottet..

Detta resulterar i flera mål i baken för hemmalaget, vilket jag tror att hemmakeepern svor en hel del i masken åt.. TACK liksom!

Man ska ju inte ta ifrån KHC deras mål, de gjorde dom själva..sort of.., men inte var det 2 - 4 i paus för att KHC hade så fint lir..

I andra perren så har gästerna, i principip, ingenting i 13 minuter.. KIKs förstaline släpper inte KHC ur egen zon, men utan att näta.., sen gör KHC 0-2 i perioden men även det mest pga grova misstag från hemmalaget...,nåja..

Alltså, 2 - 6 inför 3e, och 25-24 i skott so far..

Skulle Taggen få bättre fart på sina blågaltar, vilket naturligtvis behövdes..? NÄ!

KIK vinner sista perren med 4 - 0, och är förmodligen närmast segern.., trots div hjärnsläpp som kunde kostat torsk..

6 - 6, och 35-34 i skott..

Oj, det vill till att man hittar stämningen inför säsongen.., o då tänker jag på mig själv.., inspiration vill man ju ha för att ha ngt att skriva.., o mest av allt vill man ju ha kul..

Får se hur det blir med det.

Hockeyhälsningar från Falken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0