19.

 
 
Blogg.se har strulat lite, så har inte kunnat blogga när jag haft tid.., men better late än aldrig
 
Köping - Örnen:
Matchen blev alltså inställd, pga ett sjukt Örnen (på söndag förmiddag fick Köping besked om att Örnen endast hade 6-7 spelare att tillgå) Nytt matchdatum kan ev bli 5/1 -13.
Köping har nu två matcher mindre spelade än de flesta lag, o sladdar lite nedåt i tabellen. Fem lag har från 25-29 poäng, o väldigt mkt kan hända på bara några omgångar.
 
Hammarö - Navvies: 7 - 2 (2-0, 2-2, 3-0) Skott: 40-24
Ganska väntat resultat säger jag, o Navvies själva säger att de var bra med i matchen ända in i 38:e minuten
 
Arvika - Åmål:4 - 8 (1-3, 2-3, 1-2) Skott: 35-30
Här var det skillnad i effektivitet, eller var det burkväktarmatchen som avgjorde?
 
Grums - Forshaga: 5 - 3  (1-1, 1-0, 3-2) Skott:32-34
En av få matcher där Grums förlorar skotten, men nu vinner man matchen vilket säkert väger upp att torska skotten.. Första perren vinner FIF skotten överlägset, men det står ändå 1 - 1 efter 20 min. Andra perren vinner GIK skotten överlägset, o har 2 - 1 efter 40 min. Slutperren är jämnares skottmässigt, men hemmalaget är effektivare o vinner perioden med 3 - 2.
Grums tillbaka i serieledning, men Forshaga har en match mindre spelad. (Spelas den 14/12 hemma mot Köping)
 
Sunne - Flyers: 8 - 2 (2-0, 4-0, 2-2) Skott:32-30
Är det kräksjukan som härjar i Karlskoga? Endast 12 spelare hade "Sylta" att formera i bortamatchen mot Sunne, o det blev förstås svårt.
Sunnes effektivitet är imponerande, o det är som vanligt förstalinan som går i spetsen.
 
Munkfors - Nor: 6 - 1 (2-0, 0-1, 4-0)
Emil Sättermann 1+3.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror på omvänt resultat i köpingsmatchen.
Orsaken är naturligtvis historien den senaste tiden.
Det duger inte att peta bärande spelare på fel grunder-det smittar de andra, skylla scouting på klubben, etc etc

2012-12-08 @ 21:48:12
Postat av: kalle

turbulent ni vet inte mycket bara antagand.
men skriver skit när man blivit petad

2012-12-09 @ 14:33:17
Postat av: Falken

Kalle: Turbulent är ett relativt begrepp, och enligt min definition av ordet, och min uppfattning av den senaste veckans händelser (som kan innehålla både sånt som du vet och inte vet Kalle) så har det varit en "turbulent" vecka. Citationstecknen visar oxå på att jag inte direkt uppfattar händelserna som världsomskakande. Vad "vi" skriver (antar att du syftar på vad jag skriver?) som du uppfattar som skit får du gärna konkretisera.

2012-12-09 @ 16:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0