Eftertjöt för 17!

Hann inte med o tjöta inför, men lite efter verkar funka
 
 
Jo, men lite överaskad blev jag allt. Jag visste att Flyers hade det i sig, att vinna mot GIK men att nolla dem, det var stort. Det är vår tur att vinna nu, sa "Sylta" före matchen, och, jag hade det på känn, efter matchen.
Skotten, 21-29, var förhållandevis få men det viktiga är ju att några av dem trillar in.
Som alltid svårt att få någon koll på hur Grums funderar efter matchen tyvärr, det hade varit intressant att höra.
Flyers har nu klättrat upp till topp-5, och det blir nog svårt att peta ner dem därifrån igen, men det är ju 15 omgångar kvar. 
GIK har 3 torsk "redan", o jag är rätt säker på att det blir fler, inte många men tillräckligt för att GIK ska få svårt att klara direktplatsen till div1-kvalet.
 
Köping hemmavann mot Munkfors, inför en allt mindre publik (158) jag hade inte möjlighet att se matchen, men kan bara konstatera att det var mkt välbehövliga poäng. Hemmalaget hamnade i underläge två gånger. 0 - 1 och 1 - 2, men lyckades hitta en högre växel och vann tillslut ganska ohotat med 4 - 2 (Skott: 30-31)
Andra raka hemmasegern är förstås bra med tanke på hur det sett ut ett tag, men spelet är man inte nöjda med.  I Munkfors konstatera man att "Hallsberg" gjorde 3 - 2 efter 36 sekunder i tredje perren, men trots att jag inte såg matchen så är jag rätt säker på att det inte stämmer  ;-) 
Två spelare lämnar Köping Hockeyvilket inte direkt är vad laget behöver, speciellt inte som att den ene, Daniel Lindström, är en av lagets två bästa backar, med offensiven som sin kanske starkaste sida. Målproduktionen har inte direkt klaffat för KHC de senaste omgångarna, o därför är det tråkigt att även John Sätterman, erkänd sniper, väljer att pausa med hockeyn. 
Backsidan var ett klart frågetecken redan innan säsongen, och nu är frågetecknet ännu större. Visst ska vi ge tryoutaren Forsman chansen, men även om han skulle visa sig kunna bidra till laget så behövs det värvas fler backar, som det är nu är man alldeles för sårbara tyvärr.
 
Att Arvika vann borta mot Nor (Skott: 29-40) överaskar mig inte det minsta. Arvika är ett riktigt bra lag, o kan slå vilket lag som helst i serien. Mer kan jag inte säga om det, förutom att Arvika nu strävar uppåt (bara 5 pinnar till topp-5) medan Nor IK börjar sladda runt i ingenmansland.
 
Hammarös tredje hemmatorsk, andra raka, mot Forshaga var inte så chockartad heller. FIFs effektivitet och offensiv är väldigt imponerande, och väldigt svår att värja sig emot. (Skott: 22-29) I slutronden dras plösen över Rivest mannar, genom 0 - 4. Forshaga leder nu serien med 2 pinnar, men det som imponerar är att man har 90 plusmål!!, o då har vi 15 matcher kvar. Fortsätter FIF i den här takten så spräcker de 250-vallen innan det här är klart. Huva! 
 
Närkederby igen, o Navviesvinst igen,  ganska väntat men väldigt viktigt för Hallsberg förstås, i en match där de själva tycker att de hade kontrollen från första nedsläpp.  Örnen vinner skotten, 40-36, men det är dem som går i nät som räknas mest. Örnen konstaterar klokt att man bör vara 5 man på isen om man ska kunna vinna.
 
 Sunne mot Åmål hade jag nog tippat som en ganska jämn match, men att det skulle bli 4 - 2 till hemmalaget tillslut, o så blev det ju..  
Skott: 37-32, o 19 st tvåminutare.. Var det en busmatch? Alltid kul och intressant att läsa matchreferaten på Sunne IKs hemsida. Föredömligt detaljerat och engagerat!  "...råkar komma åt klubban på Åmålsspelaren, och vi har ytterligare en slashing för kvällen"  Man känner igen den frustrationen =)
 
 

Kommentarer
Postat av: Guds rätte gök

Ang. Forsman till Köping. Ska man kunna ersätta en spelare av Sättermans kaliber finns det nog andra hockeyluffare att signa. Stärk truppen med en första-line-lirare ist.

2012-12-03 @ 23:43:05
Postat av: Anonym

Snyggt Falken!
Menar då att du lagt in en länk till elitprospect.
Det är inga dåliga spelare som KHC skickar ut i kylan. Spelare som älskar sin sport men lämnar ändå.
Ett högt pris för spelare med självgoda ledare.

2012-12-04 @ 17:08:52
Postat av: Mattias

Ja Sunnematchen var himla märklig, domaren tappade greppet lite och började blåsa helvilt i pipan, det var en ganska fysisk match men inte så värst ojuste, bara när man går in och låser klubban vid tekningar resulterade i slashing, eller när någon försökte slå och missar så blir det slashing så det var många märkliga ingripanden denna kväll. Men SIK vann rättvist i en annars ganska trevlig publikmatch :)

2012-12-04 @ 17:35:55
URL: http://www.sunneik.se
Postat av: Mio

Det är en märklig serie det här hur resultaten slutar mellan lagen. Forshaga har krossat Sunne två gånger medan Sunne har slagit Hammarö två gånger som i sin tur slagit Grums två gånger. När Grums mötte Åmål var dalslänningarna knappt i Grums zon och sedan vinner dom över Forshaga. Men hemma- och bortaplan är som dag och natt för många lag.

2012-12-04 @ 18:15:41
Postat av: Falken

Guds rätte gök:Nu var det inte varken Sätterman eller Lindström man skulle ersätta med Forsman, han var med i planerna för det. Sjävklart väljer man inte en back för att ersätta en forward heller. Angående Sättermans kaliber så är det alltid en färskvara, som för alla spelare, och där har det saknats försäsongsträning helt enkelt o då håller det inte ens på div2-nivå, det är bara att inse och acceptera.

Mattias: Tråkigt när den randige "tappar känslan", det blir en helt annan match med en massa utvisningar som självklart påverkar matchens utgång. Kul ändå att det var en publikmatch =)
Mio: Jag gillart, alltså att "alla" verkar kunna slå "alla". Jag tror att kvaliteten på lagen, nästan överlag, har höjts de senaste 10 omgångarna, dels beroende på att vissa lag har värvat men mest på grund av att skadade spelare är hela igen. Vissa lag har även behövt spelat ihop sig, och nu börjar det klaffa.

2012-12-07 @ 11:52:29
URL: http://falkensegen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hmm zäta gjorde 5 poäng på de fyra första matcherna fast att han var mest placerad på bänken. Han platsar på en skridsko jmf med många av de ordinarie.
Hela laget och ledarna luktar unket.

2012-12-07 @ 19:02:10
Postat av: Falken

Jag har sagt tidigare att jag tycker det är synd att Sätterman inte fortsätter i Köping, det tycker jag fortfarande, men jag tycker inte man ska överdriva varken hans eller någon annans kaliber, det blir bara löjligt. Jag är övertygad om att bästa laget lirar (över tid) men att det självklart finns olika åsikter om hur coacherna väljer att matcha laget från match till match. Jag har direkt ogillat coachingen ett antal matcher, där jag tycker att man tappat poäng genom rena coachtabbar,där man kastat in folk hur som helst i alla spelformer utan någon som helst känsla, men jag hoppas o tror att de största tabbarna är gjorda nu.

2012-12-08 @ 16:24:33
URL: http://falkensegen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0